Ειδήσεις, νέα για Ελλάδα

Το τέρας της γραφειοκρατίας ξεπέρασε τα όρια της ανθρώπινης φαντασίας στον Πλαταμώνα!

Οι κινήσεις και τα εμπόδια για την επέκταση του σχεδίου από το 2003

Το τέρας της γραφειοκρατίας ξεπέρασε τα όρια της ανθρώπινης φαντασίας στον Πλαταμώνα!
28.08.2018 | 20:00
Όλυμπος - Αρωνία
Ηρακλής - Expo
ΚΤΕΛ Μαγνησίας E-Ticket

Πόσο μεγάλο μπορεί να είναι το τέρας της Γραφειοκρατίας τελικά σ αυτή τη χώρα και τι προβλήματα μπορεί να προκαλέσει; Όλοι λίγο-πολύ το γνωρίζουμε, ωστόσο φαίνεται ότι πως μερικές φορές η ανθρώπινη φαντασία δεν αρκεί, έστω και αν υποτίθεται ότι δεν γνωρίζει όρια...

Το κείμενο που ανήρτησε στο FΒ ο Δημοτικός Σύμβουλος Δίου-Ολύμπου, Αστέριος Γαλάνης, για την επέκταση του σχεδίου Πλαταμώνα, την οποία παλεύει να πετύχει από το 2003, περιγράφει κατά τη γνώμη μας, μία τρομακτική(!) κατάσταση. Οι διαδικασίες ξεκινούν, για να κολλήσουν, για να τρέξουν και πάλι και για να βρουν πολλά εμπόδια ακόμη μπροστά τους εδώ και 15 χρόνια. «Είναι μία περιοχή η οποία αφορά πολλούς Λαρισαίους» μας είπε ο κ. Γαλάνης, όταν επικοινωνήσαμε μαζί του... Το κείμενό του λοιπόν έχει ως εξής:

«Λοιπόν κάποιο βράδυ τώρα τελευταία συζητώντας με κάποιον φίλο, διαπίστωσα ότι υπάρχει έλλειμμα ενημέρωσης σχετικά με την επέκταση σχεδίου του Πλαταμώνα. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι κάποιοι διαδίδουν ότι εγώ σταμάτησα την επέκταση του σχεδίου και με ρώτησε τι συμβαίνει. Η αλήθεια είναι ότι ταράχθηκα. Θεωρούσα ότι επειδή είμαι αυτός που ξεκίνησα την όλη διαδικασία επί δημαρχίας Γ. Τσαρούχα και επειδή υπάρχει και το προφανές συμφέρον που δεν το έκρυψα ποτέ άλλωστε , δεν υπάρχει τέτοιο θέμα (η οικογένειά μου έχει σημαντικές εκτάσεις στην περιοχή της επέκτασης , άρα πρέπει να είμαι βλάκας για να μην την θέλω .

Το 2003 εκλέχθηκα δημοτικός σύμβουλος και έγινα πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου. Αναλάβαμε την διοίκηση του Δήμου μετά τις καταστροφικές πλημμύρες του 2002. Ο Πλαταμώνας έμοιαζε με βομβαρδισμένο τοπίο. Τα βράδια αντί να ηρεμήσω με έπιαναν τα νεύρα μου και μου ερχόταν να κλάψω. Ποιος ήταν ο Πλαταμώνας ; Τι έπρεπε να γίνει; Ποια τα σημαντικά προβλήματα;
1. Η παραλία απλά λόγω της διάβρωσης δεν υπήρχε
2. Οι γραμμές του ΟΣΕ έκοβαν το χωριό στη μέση (τότε περνούσαν ακόμη τρένα)
3. Δίκτυο αποχέτευσης δεν υπήρχε (ούτε καν μελέτες)
4. Το δίκτυο ύδρευσης έκλεινε ένα αιώνα λειτουργίας και η ποιότητα νερού ήταν επιεικώς απαράδεκτη
5. Το χωριό ήταν περιορισμένο στο σχέδιο του 1965.

Σήμερα με αφορμή την εισαγωγή θα αναφερθώ στην επέκταση σχεδίου.
Θα γίνω ίσως κουραστικός αλλά θα τα ξεκαθαρίσουμε όλα.

Είχαμε μείνει στο ότι εκλέχθηκα πρόεδρος ΔΣ. Ρώτησα τους μηχανικούς του Δήμου τι πρέπει να γίνει για να γίνει επέκταση σχεδίου. Η απάντηση ήταν ότι πρέπει να προκηρύξουμε την μελέτη. Όμως μου ξεκαθάρισαν ότι πρέπει να οριστεί επίβλεψη και να συνταχθεί προκήρυξη. Τόνισαν όμως ότι δεν μπορούν να αναλάβουν την όλη διαδικασία. Ρώτησα ποιος μπορεί και μου απάντησαν ότι η Νομαρχία Πιερίας έχει το κατάλληλο προσωπικό. Για να επιβλέψει όμως υπάλληλος της Νομαρχίας την μελέτη έπρεπε, αν είναι δυνατόν, να γίνει προγραμματική συμφωνία ανάμεσα στον Δήμο και την Νομαρχία.

Έπρεπε λοιπόν να ληφθούν αποφάσεις και από το Δημοτικό Συμβούλιο και από το Νομαρχιακό Συμβούλιο. Περιττό να τονίσω ότι κάθε μέρα πήγαινα Κατερίνη. Έτσι γνώρισα και τον τότε Νομάρχη και τον Πρόεδρο ΝΣ. Λήφθηκαν λοιπόν οι αποφάσεις από τα ΔΣ του δήμου και της νομαρχίας. Θα πρέπει εδώ να σημειώσω ότι οι διαδικασίες αυτές ήταν εξαιρετικά χρονοβόρες. Νόμισα λοιπόν ότι το πράγμα τελείωσε.

Δυστυχώς όμως τα πράγματα δεν ήταν έτσι. Οι υπάλληλοι της Νομαρχίας αρνήθηκαν την επίβλεψη επικαλούμενοι φόρτο εργασίας. Είχα αρχίσει λοιπόν να απελπίζομαι. Κανένας δεν ήθελε την επέκταση. Συνέχισα λοιπόν να ερευνώ και έκανα την ερώτηση.Που υπαγόμαστε σαν δήμος και τι πρέπει να κάνουμε. Ποια είναι η προϊσταμένη αρχή; Η απάντηση που πήρα ήταν η ΤΥΔΚ (Τεχνική Υπηρεσία Δήμων και Κοινοτήτων). Παίρνοντας λοιπόν κουράγιο ξεκίνησα νέο κύκλο επαφών (πάλι καθημερινά στην Κατερίνη).

Αφού βρήκα τον αρμόδιο είπα δεν θα μου γλυτώσετε θα κάνετε την επέκταση και θα πείτε και ένα τραγούδι. Πάλι λογάριαζα χωρίς τον ξενοδόχο. Η ΤΥΔΚ απαντά ότι δεν έχει το κατάλληλο προσωπικό και δεν μπορούν να αναλάβουν την μελέτη. Ρώτησα λοιπόν που πρέπει επιτέλους να πάμε. Μου απαντήσαν ΔΙ.ΠΕ.ΧΩ Κ.Μ. Που βρίσκεται αυτή η υπηρεσία; Στην Θεσσαλονίκη μου απάντησαν και μάλιστα Καλαμαριά.

Πήγα λοιπόν στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος Χωροταξίας Κεντρικής Μακεδονίας. Μετά από πολλές προσπάθειες και ταξίδια στην Θεσσαλονίκη βρήκα τον προϊστάμενο της ΔΙΠΕΧΩ. Ρώτησα λοιπόν αν είναι αρμόδιοι και μου απάντησε ότι βεβαίως και είναι. Του εξήγησα τι θέλουμε να κάνουμε και μου απάντησε ότι χρειάζονται κάποια πράγματα. Το ποιο σημαντικό ήταν ότι η υπό επέκταση περιοχή έπρεπε να έχει ΓΠΣ (Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο ). Για να γίνει λοιπόν σε μία περιοχή επέκταση σχεδίου έπρεπε να προϋπάρχει ΓΠΣ που να δείχνει την έκταση που μπορεί να γίνει με συγκεκριμένα όρια , συντελεστές δόμησης , χρήσεις γης κλπ.

Άρχισα να απελπίζομαι πάλι. Όμως κάτι σαν να είχε γίνει παλαιότερα. Πράγματι ανακαλύπτω ότι το 1996 έγινε στον Πλαταμώνα ΓΠΣ. Μαζεύω λοιπόν όλα τα χαρτιά και ξαναπηγαίνω ΔΙ.ΠΕ.ΧΩ. Πράγματι ξεκινά όλη η διαδικασία. Εδώ θα πρέπει να προσθέσω ότι την έκταση που θα γίνει η επέκταση την καθορίζει αποκλειστικά το ΓΠΣ και κανένας άλλος. Δεν ισχύει δηλαδή ότι αυτό είναι χωράφι μου και το εντάσσω ενώ του γείτονα που δεν τον χωνεύω δεν μπαίνει. Το ΓΠΣ το έκανε το ΥΠΕΧΩΔΕ και κανένας δεν πήρε είδηση ποιες εκτάσεις εντάχθηκαν.

Επίσης ένα πολύ σημαντικό στοιχείο ήταν το ποσό που προϋπολογίσθηκε από τη ΔΙΠΕΧΩ και ήταν 324.000 ευρώ. Αυτή ήταν η προεκτιμώμενη αμοιβή και έχει σημασία που θα φανεί στο τέλος. Επίσης έχει μεγάλη σημασία ότι η όλη διαδικασία έγινε με τον νόμο 716/77.

Πάρθηκαν λοιπόν διαδοχικές αποφάσεις όλων των οργάνων του δήμου για να προχωρήσει η επέκταση. Για να εξασφαλίσω την γρήγορη ολοκλήρωση πήραμε αποφάσεις σαν ΔΣ να κάνουμε δάνειο από το ταμείο παρακαταθηκών 324.000 ευρώ.

Ανάμεσα στα προ απαιτούμενα για την ολοκλήρωση της μελέτης ήταν:
1.Οριοθέτηση Ρεμάτων
2. Έγκριση από Αρχαιολογία
3. Οριοθέτηση γραμμής Αιγιαλού και Παραλίας
4. Γεωλογική μελέτη
5. Γνωμοδότηση Δασαρχείου για τυχόν δασικές εκτάσεις

Από Αρχαιολογία και για Αιγιαλό και Παραλία από Κτηματική τα πήραμε εύκολα τα έγγραφα. Στα υπόλοιπα όμως τα πράγματα δεν ήταν εύκολα.

Οριοθέτηση Ρεμάτων
Ανατέθηκαν τα τρία ρέματα του Πλαταμώνα Τριανταφυλλιά , Καλάμι και Τροιμπήνα. Έγιναν τοπογραφικές , υδραυλικές και περιβαλλοντικές μελέτες. Η διαδικασία δεν ήταν καθόλου εύκολη κάποτε όμως τελείωσε. Κόστισε βέβαια 20.000 ευρώ.

Γνωμοδότηση Δασαρχείου για τυχόν δασικές εκτάσεις
Η αλήθεια είναι ότι θεώρησα ότι είναι κάτι απλό.Όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι. Για να αποφανθεί το Δασαρχείο χρειάζεται μία χρονοβόρα διαδικασία. Βρήκα λοιπόν τον αρμόδιο δασολόγο στην Κατερίνη και τον ρώτησα. Η πρώτη του ερώτηση ήταν που βρίσκεται η έκταση που μας ενδιαφέρει. Του απαντώ Πλαταμώνα. Ξαφνικά ένα χαμόγελο ζωγραφίστηκε στο πρόσωπό του. Η δεύτερη ερώτηση ήταν για τι έκταση μιλάμε. Του απάντησα πάνω από 500 στρέμματα. Το χαμόγελο έφθασε μέχρι τα αυτιά. Του κάνω και εγώ την ερώτηση που με έκαιγε. Πόσος χρόνος χρειάζεται ; Με σαρδώνειο ύφος απαντά ότι θα χρειαστούν πέντε τουλάχιστον χρόνια.

Καταλαβαίνω ότι υπάρχει τεράστιο πρόβλημα. Μέσω του τότε νομάρχη πηγαίνω και βρίσκω τον διευθυντή δασών. Αφού του έθεσα το πρόβλημα μου απάντησε ότι κάτι είχε γίνει στον Πλαταμώνα και ότι προσωπικά ο ίδιος θα πήγαινε να δει στο αρχείο. Πράγματι μέσα σε μία εβδομάδα μας απαντά επίσημα και με χάρτες ότι το Δασαρχείο έχει γνωμοδοτήσει για τον χαρακτήρα των εκτάσεων όταν έγινε το ΓΠΣ του Πλαταμώνα. Έτσι ξεμπερδέψαμε από το Δασαρχείο. Εδώ θα πρέπει να τονίσω ότι όσες πράξεις χαρακτηρισμού έκανε το δασαρχείο Κατερίνης στην επέκταση του σχεδίου είναι άκυρες εφόσον δεν συμφωνούν με αυτή την γνωμοδότηση. Υπάρχουν μάλιστα και σχετικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας ( ας είναι καλά το διαδίκτυο και ο Δήμοςnet). Όταν με το καλό εγκριθεί με προεδρικό διάταγμα η επέκταση, θα ισχύσουν οι χάρτες που έδωσε το δασαρχείο κατά την κατάρτιση του ΓΠΣ. Το δε δασαρχείο δεν θα έχει δικαίωμα να ανακατευτεί ξανά στην επέκταση.

Γεωλογική μελέτη
Εδώ είναι να κλαις και να γελάς. Όταν ξεκινήσαμε την επέκταση , άποψη της ΔΙ.ΠΕ.ΧΩ. ήταν να ξεκινήσουμε και την γεωλογική μελέτη. Πράγματι δόθηκε η μελέτη και ο περιφερειάρχης ΚΜ την ενέκρινε. Όταν όμως έφθασε η ώρα να την παραλάβει η ΔΙ.ΠΕ.ΧΩ. παρόλο που από την ίδια εγκρίθηκε ξαφνικά ανακάλυψε ότι πρέπει να εγκριθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Αναγκαστικά λοιπόν την στέλνουμε την εγκεκριμένη μελέτη να την ξαναεγκρίνει η Αθήνα. Με την ευκαιρία μάθαμε και την Αθήνα και το ΥΠΕΧΩΔΕ.

Περνάει άλλος ένας χρόνος και ούτε φωνή ούτε ακρόαση από Αθήνα. Ξανά ταξίδι στην Αθήνα για να δούμε τι γίνεται. Μαθαίνουμε λοιπόν ότι η μελέτη ( η εγκεκριμένη ) δεν είναι σωστή και μας δίνουν ένα πίνακα με 20 παρακαλώ παρατηρήσεις. Δηλαδή ουσιαστικά έπρεπε να κάνουμε καινούργια μελέτη. Περίμενα λοιπόν ο μελετητής να κάνει τις διορθώσεις.

Ο καιρός περνούσε και διόρθωση δεν βλέπαμε. Αφού αγανάκτησα πήγα και βρήκα τον μελετητή στην Θεσσαλονίκη. Μαθαίνω λοιπόν ότι επειδή έχει διοριστεί στο Δημόσιο δεν μπορεί να ασχοληθεί με την μελέτη. Η επέκταση σταματημένη λόγω της γεωλογικής μελέτης. Κατά καλή συγκυρία το 2009 αναλαμβάνω ΔΣ σε θέση άλλου δημοτικού συμβούλου που εξέπεσε από τη θέση του ( ήμουνα επιλαχών ). Φέρνω λοιπόν θέμα στο δημοτικό συμβούλιο για ορισμό μελετητή για 5.000 ευρώ. Η απόφαση όμως απορρίπτεται από την Περιφέρεια γιατί δεν ρωτήσαμε την ΤΥΔΚ αν μπορεί να αναλάβει την μελέτη. Κάνουμε λοιπόν έγγραφο στην ΤΥΔΚ και παίρνουμε την απάντηση ότι δεν μπορεί να κάνει την μελέτη. Προϋπολογίζει όμως το ύψος της αμοιβής σε 25.000 ευρώ. Επομένως δεν μπορεί να γίνει απευθείας ανάθεση. Μπορεί όμως να γίνει με διαγωνισμό ή με την μέθοδο της διαπραγμάτευσης. Αυτή η απάντηση ήρθε 30/12/2010 δηλαδή μία μέρα πριν παραδώσουμε τον δήμο στους επόμενους. Δηλαδή τους είπαμε ότι θα γίνει με 5.000 ευρώ και μας απάντησαν να κάνουμε διαγωνισμό ή διαπραγμάτευση με 25.000 ευρώ!

Πέρασε η θητεία του κ. Τσαρούχα πέρασε και του κ. Χονδρόπουλου και φθάσαμε αισίως στην θητεία του κ, Παπαθανασίου.

Άλλαξε και ο Καποδίστριας και έγινε Καλλικράτης. Σύμφωνα με τον νέο νόμο την επίβλεψη την αναλαμβάνουν οι Δήμοι. Αποστέλλεται λοιπόν όλος ο φάκελος της μελέτης στον Δήμο μας. Όπως ίσως υποπτευθήκατε μπήκε στο συρτάρι και δεν ασχολήθηκε κανείς για όλη την θητεία. Όμως ανατέθηκε η γεωλογική μελέτη με τη μέθοδο της διαπραγμάτευσης. Το κυριότερο όμως ήταν ότι δεν ορίσθηκε ποτέ επιβλέπων μηχανικός. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν υπήρχε τέτοια μελέτη. Λόγω του ότι δεν είχε εγκριθεί η γεωλογική μελέτη οι μελετητές δεν μπορούσαν και να ήθελαν να συνεχίσουν. Για να γίνει αυτό έπρεπε να λάβουν εντολή από την επίβλεψη. Η μελέτη εκτελείτο σε στάδια και για κάθε στάδιο έπρεπε να δίνεται εντολή. Έλα όμως που δεν υπήρχε επίβλεψη. Φαύλος κύκλος. Εγώ ξεκουραζόμουν στο σπίτι μου καθότι δεν εκλέχθηκα.

Τον Ιούνιο του 2014 αμέσως μετά τις τελευταίες εκλογές ( στις οποίες εκλέχθηκα ) εγκρίθηκε επιτέλους η Γεωλογική μελέτη. Επομένως μπορούσε να δοθεί εντολή συνέχισης της μελέτης. Τότε ίσχυε το σύστημα δήμαρχος ο κ. Παπαθανασίου και νέος εκλεγμένος ο κ. Δημόπουλος. Για να μην χάνουμε χρόνο βρίσκω άμεσα τους μελετητές στην Κατερίνη και Θεσσαλονίκη και προσπαθώ να ενεργοποιήσω την μελέτη που ήταν σε αδράνεια. Τους καλώ στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου. Πράγματι έρχονται. Ο διευθυντής ΤΥ το αναφέρει στον δήμαρχο. Τους καλεί λοιπόν στο γραφείο του. Εμένα προσωπικά επειδή κατευθύνθηκα στο γραφείο του μου είπε επί λέξει ότι δεν έχω καμία δουλειά και όταν με το καλό αναλάβουμε επίσημα να κάνω ότι θέλω. Ρωτώντας τι έγινε στην σύσκεψη έμαθα ότι αποφασίστηκε όταν αναλάβει η νέα ηγεσία να πάρει και τις αποφάσεις.

Αναλαμβάνοντας λοιπόν τον Δήμο έγινα πάλι πρόεδρος ΔΣ και ζήτησα να ορισθεί επιβλέπων μηχανικός για να επανεκκινήσουμε την μελέτη που σκούριαζε στα συρτάρια. Λόγω φόρτου εργασίας αναβλήθηκε για την άνοιξη του 2015. Για την επανεκκίνηση της μελέτης χρειάστηκαν αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου της Τεχνικής Υπηρεσίας και του Συμβουλίου Δημοσίων Έργων. Πράγματι έγιναν όλα αυτά οπότε η επιβλέπουσα έλεγξε όλο τον φάκελο.

Εδώ τώρα αρχίζουν τα νέα προβλήματα. Διαπιστώθηκε ότι οι μελετητές για το μισό περίπου της μελέτης είχαν πληρωθεί το σύνολο σχεδόν της προεκτιμώμενης αμοιβής. Εφόσον όμως πήραν παραπάνω χρήματα έπρεπε να συνταχθεί συγκριτικός πίνακας και να γίνει νέα συμπληρωματική – τροποποιητική σύμβαση με τα πραγματικά ποσά που έφθασαν αισίως τις 700.000 ευρώ. Αυτή όμως δεν έγινε ποτέ. Όμως οι πληρωμές έγιναν με αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων κατόπιν εισήγησης της τότε επιβλέπουσας υπηρεσίας και έγκριση του επιτρόπου. Εδώ αρχίζουν να τίθενται και νομικά θέματα. Οι μελετητές ισχυρίζονται ότι σύμφωνα με τον νόμο 716/77 υπάρχουν τρείς αμοιβές. Η προεκτιμώμενη που είναι ενδεικτική , η συμβατική που είναι ουσιαστικά η πραγματική και η τελική που μπορεί να είναι μέχρι 50% πάνω από την συμβατική. Με άλλα λόγια ο κακός χαμός. Με λίγα λόγια μία μελέτη μπορεί να δημοπρατηθεί με 100.000 ευρώ και να φθάσει 5.000.000. Η τεχνική υπηρεσία αρνείται να δώσει εντολή συνέχισης της μελέτης αν δεν ξεκαθαρίσει νομικά το θέμα.

Εδώ άρχισα ατέλειωτες ώρες έρευνας κυρίως στο internet και στην νομοτέλεια. Προσπάθησα να βρω νομική βοήθεια , επικοινώνησα και με άλλους Δήμους που είχαν παρόμοιο πρόβλημα , καμία πρόοδος. Θέτουμε το θέμα στην νομική υπηρεσία του Δήμου. Αυτή αποφαίνεται ότι μπορεί να συνεχιστεί η μελέτη αρκεί η αύξηση να μην είναι μεγαλύτερη του 50%. Παραπέμπεται το θέμα στο συμβούλιο δημοσίων έργων. Αυτό επικοινωνεί με Αθήνα και παίρνει εντολή να μην εγκρίνει τον συγκριτικό που είχε. Κάνω επαφή με την ΔΙΠΕΧΩ. Τους εξηγώ ότι έχουν μεγάλη ευθύνη γιατί είχαν την επίβλεψη και υπόγραψαν τους λογαριασμούς. Παρόλα αυτά αρνούνται να ασχοληθούν με το θέμα.

Ψάχνοντας τα βράδια κυρίως στο διαδίκτυο για παρόμοιες περιπτώσεις ανακαλύπτω καταδίκη της Ελλάδας για παρόμοιο θέμα πάλι της ΔΙΠΕΧΩ ΚΜ. Όταν πήγε παρόμοια περίπτωση δήμου της Βόρειας Ελλάδος , το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν ξεκάθαρο. Δεν υπάρχει προεκτιμώμενη και συμβατική αμοιβή. Η αμοιβή που αναφέρεται στην προκήρυξη είναι και η τελική. Μπορεί να αυξηθεί μέχρι 50% κάτω από αυστηρές προϋποθέσεις ( αλλιώς αντίκειται στον ανταγωνισμo).

Ταυτόχρονα η τεχνική υπηρεσία ζητά την βοήθεια της ΜΟ.ΠΑ.ΔΙ.Σ (μονάδα παρακολούθησης διαγωνισμών και συμβάσεων, ανεξάρτητη αρχή του υπουργείου Οικονομικών ). Αυτή αποφαίνεται ότι σύμφωνα με τον 3316/2005 που αντικατέστησε τον 716/77 δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις του απρόβλεπτου γεγονότος και ότι ήταν λάθος της υπηρεσίας το ποσό των 324.000 ευρώ της προκήρυξης και πρέπει η σύμβαση να λυθεί.
Σε τηλεφωνική επικοινωνία με την ΜΟΠΑΔΙΣ τους ζήτησα να εξετάσουν μήπως μπορούμε να πάμε με άλλο άρθρο του νέου νόμου 4412/2016 που αντικατέστησε τον 3316/2005 που αντικατέστησε τον 716/1977 ( και όπως πάει θα έχουμε και άλλον μέχρι να τελειώσει η επέκταση). Αρνήθηκαν να ασχοληθούν με το θέμα και επέμειναν στην γνωμοδότηση που μας απέστειλαν.

Οι μελετητές καταφεύγουν εναντίον μας με αγωγή για αθέμιτο πλουτισμό. Ταυτόχρονα κάνουν και αίτηση για εξώδικο συμβιβασμό. Ζητάνε να πληρωθούν για τις εργασίες που έκαναν και να μας κάνουν το υπόλοιπο της μελέτης δωρεά ώστε να ολοκληρωθεί η επέκταση. Θα πρέπει λοιπόν το Δημοτικό Συμβούλιο σε επόμενη συνεδρίαση να αποφασίσει τι θα γίνει.

Επειδή οι εισηγήσεις των νομικών είναι κατά του εξώδικου συμβιβασμού πιθανότατα θα απορριφθεί και πρέπει να δούμε πως θα ολοκληρωθεί η μελέτη. Οι δυνατές λύσεις είναι δύο.
Α. Λύνουμε (αν μπορέσουμε) την σύμβαση και επαναπροκηρύξουμε την μελέτη με άγνωστο χρόνο ολοκλήρωσης. Το πιθανότερο να μπλέξουμε σε ατελείωτα δικαστήρια.
Β. Εφαρμόζουμε την νέα οδηγία 22 που βρήκα στο διαδίκτυο. Τι λέει όμως αυτή ; Ερμηνεύει τον νέο νόμο 4412/2016 και λύνει δύο σημαντικά θέματα. Το πρώτο είναι αυτό που είχα διαβάσει προσεκτικά στον νόμο και ανέφερα στην ΜΟΠΑΔΙΣ ότι για να γίνει αύξηση μέχρι 50% δεν χρειάζεται να είναι απρόβλεπτο γεγονός αλλά μπορεί να οφείλεται και σε άλλους λόγους όπως λάθος της υπηρεσίας.

Εδώ να σημειώσω ότι για την συμπληρωματική σύμβαση εφαρμόζονται οι διατάξεις του ισχύοντος νόμου 4412/2016 και όχι του 716/1977 και μάλιστα υπάρχουν και σχετικές αποφάσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

Το δεύτερο ότι οι μελετητές για τις επιπλέον εργασίες μπορούν να δώσουν έκπτωση μεγαλύτερη της αρχικής. Έτσι η αύξηση μπορεί να είναι μέχρι 50% της αρχικής σύμβασης για να πληροί τα κριτήρια του νόμου. Για την ολοκλήρωση λοιπόν απαιτούνται περίπου 200.000 ευρώ από τα οποία 40.000 ευρώ υπάρχουν από το υπόλοιπο του αρχικού δανείου και τα υπόλοιπα μπορούν να δοθούν από την εισφορά σε χρήμα των ιδιοκτησιών που εντάσσονται στην επέκταση. Δηλαδή υπάρχει χρηματοδότηση.

Μένει λοιπόν οι μελετητές να συμφωνήσουν και να πάμε με την σύμφωνη γνώμη της Τεχνικής Υπηρεσίας σε αυτή την λύση. Επομένως πρέπει αφού συμφωνήσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι να γίνουν τα εξής:
1. Να γίνει συγκριτικός πίνακας με αύξηση του ποσού μέχρι 50% και πλήρη αιτιολόγηση σύμφωνα με τον 4412/2016
2. Να σταλεί για γνωμοδότηση στο συμβούλιο Δημοσίων Έργων.
3. Να εγκριθεί ο συγκριτικός πίνακας και η συμπληρωματική-τροποποιητική σύμβαση από το Δημοτικό Συμβούλιο.
4. Να αποσταλεί λόγω ποσού η συμπληρωματική-τροποποιητική σύμβαση στην Αθήνα όπου και θα ελεγχθεί η νομιμότητά της από το Ελεγκτικό Συνέδριο

Κατόπιν όλων αυτών ελπίζω να ολοκληρωθεί το Γεφύρι της Άρτας που λέγεται Σχέδιο Πλαταμώνα.
Όσον αφορά τις κακίες που λένε κάποιοι , μέχρι τώρα απαξιούσα να απαντήσω γιατί είμαι ο μοναδικός Δημοτικός Σύμβουλος που κυριολεκτικά αγωνίζομαι για το σχέδιο και δεν περίμενα ποτέ να πρέπει να αποδείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας. Για αυτό λοιπόν ξύδι.

ΥΓ: Για όποιον ενδιαφέρεται για οτιδήποτε έγγραφο , αποφάσεις δικαστηρίων κλπ. μπορώ να του τα αποστείλω με email καθότι τα έχω σκαναρισμένα».



Αν το άρθρο μας σας άρεσε, πατήστε

Παρακαλούμε, κάντε

Άλλες ειδήσεις για Ελλάδα

Δημοφιλή Βίντεο

Fashion City Outlet
Γίνε μέλος στη σελίδα μας στο facebook Ακολούθησε μας στο Twitter
Thema - Scavolini
Μικρές Αγγελίες
Νέος Αγών
ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑ 96FM
ΠΟΕΚΑ
Κατηγορίες

Ακολουθήστε μας
Facebook Twitter Youtube Rss Feed
  ^