cosmos

Ειδήσεις, νέα για Θεσσαλικά Σχόλια

Καλέτζης και Γαβριάς αντί να πλημμυρίζουν την Καρδίτσα να αξιοποιηθούν

Και να κατασκευαστεί ποδηλατόδρομος κατά μήκος τους

Καλέτζης και Γαβριάς αντί να πλημμυρίζουν την Καρδίτσα να αξιοποιηθούν
10.10.2020 | 21:32
eway pass - Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου
Ζαγορίν
ΑΝΑΣΑ - Περιφέρεια ΘεσσαλίαςΓια περισσότερες πληροφορίες πατήστε στα links:
( www.thessalia-espa.gr, www.efepae.gr,
  www.aedep.gr, www.espa.gr )
Συνεταιριστική Τράπεζα Θεσσαλίας
ICBS
ΕΠΙΛΕΚΤΟΣ ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ ΑΕΒΕ - STIAFILCO

Του Άρη Τέγου

ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ
Αρχικά να πούμε ότι τα πράγματα έχουν ξεκίνησει αρνητικότατα όπως μας έχει συνηθίσει πάντα το Ελληνικό Κράτος. Ανακάλυψε στις ντουλάπες του δίπλα στους ποντικούς μια μελέτη του 1998 για αντιπλημμυρική προστασία του Καλέτζη και της έδωσε πίστωση μέσω ΠΔΕ 32εκ. Επαναλαμβάνω 32εκ μάλλον τελικά μοιράζει καθρεφτάκια στους ιθαγενείς όπως κάνει πάντα.
Σήμερα μετά από αυτήν την καταστροφή η μόνη λύση είναι η υπάρχουσα διαδρομή Γαβριά Καράμπαλη να αποτελέσει έναν state of art υδάτινο διάδρομο πολλαπλών χρήσεων δηλαδή αντιπλημμυρικής, αρδευτικής, οικοτουριστικής και κοινωνικής χρήσεως. Το ιδεατό και η ευλογία αυτής της διαδρομής είναι ότι είναι πεδίο μόνιμών χαμηλών ροών που κυρίως εξασφαλίζονται από τις απορροές του Πλαστήρα για γεωργική χρήση και μέσω του Γαβριά μεταφέρονται σε εκτός ΤΟΕΒ Ταυρωπού εκτάσεις, γεγονός εξαιρετικά σπάνιο στην Ελλάδα λόγω της θερινής ξήρανσης των ποταμών. Απαιτείται μια ριζική μελέτη με επίκεντρο αρχιτεκτονικά θέματα της διαδρομής και θέματα περιβάλλοντος για την ανάπτυξη νέα βλάστησης εκατέρωθεν των όχθεων, ανάπτυξη ποδηλατοδρόμων, ανάπτυξη διαδρομών περιπάτου και περιοχών ανάπαυσης δίπλα στην υδάτινη διαδρομή. Η κοίτη σε όλη αυτή τη διαδρομή θα μελετηθεί πολύ προσεκτικά υδραυλικά για ένα μεγάλο πλέγμα ροών από χαμηλές μέχρι πλημμυρικές για να προστατεύει την πόλη στις πλημμύρες και να αυτοκαθαρίζεται σε χαμηλές ροές. Στις χαμηλές ροές να επιχειρηθεί χαρακτηριστικά σημεία της κοίτης να είναι επισκέψιμα και ακόμη να μπορούν με κατάλληλη διαμόρφωση να γίνουν μικροί χώροι κοινωνικών ή και θεατρικών εκδηλώσεων (υπάρχουν τέτοια παραδείγματα σε σύγχρονα έργα ανάλογης φύσης στην Ευρώπη). H πέτρα θα είναι η πρώτη ύλη στη διαμόρφωση της κοίτης. Μια διαδρομή περίπου 4 χιλιομέτρων θα είναι διαθέσιμη στους πολίτες ως μία περιαστική διαδρομή που θα ξεκινάει πρακτικά από την Παπαράτζα από το μουσείο Ύδρευσης της πόλης της Καρδίτσας με την ανάμνηση των εκδρομών των παλιών Καρδιτσιωτών, καθώς και την ανάμνηση της πρώτης αντλίας που μετέφερε ύδωρ στην πόλη. Ένας νέος ποδηλατοδρόμος περιαστικός στη στέψη της διαδρομής θα εδραιώσει την ταυτότητα της πόλης σαν πόλη ποδηλάτου. Πλέον ένα μεγάλο μήκος ποδηλατοδρόμων θα είναι το brand της πόλης για επίσκεψη σοβαρών τουριστών και μαζί με την ανάπλαση Λουμάκη θα διαμορφώσουν την Καρδίτσας των επόμενων δεκαετιών
Τώρα ο δήμος Καρδίτσας να οργανώσει πανελλήνιο αρχιτεκτονικό διαγωνισμό και η περιφέρεια να αναλάβει το σύνολο των μελετών και της κατασκευής λαμβάνοντας υπόψην τις ιδέες του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού του δήμου.
Φυσικά τα πάντα θα εξαρτηθούν από εσένα και αν για ακόμη μία φορά επιτρέψεις στον εαυτό να βυθιστεί στη λήθη.



Αν το άρθρο μας σας άρεσε, πατήστε

Παρακαλούμε, κάντε
Europa Security

Άλλες ειδήσεις για Θεσσαλικά Σχόλια

Δημοφιλή Βίντεο

Γίνε μέλος στη σελίδα μας στο facebook Ακολούθησε μας στο Twitter
Όλυμπος - 100% φυσικοί χυμοί
Φαίδων Αρτοποιήματα
alphawood
e-shop ΕΥΘΥΜΙΟΥ - Ορθοπαιδικά και Ιατρικά Βοηθήματα
Agronuts
Αστικό Βόλου
Νέος Αγών
Τσίπουρο Τυρνάβου
ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑ 96FM
thesnea.gr
  ^