ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΝΕΑ ΓΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
Από τους ενήλικες στο δωμάτιο, στους... ανήλικους στην αίθουσα!
Του Γιάννη Κολλάτου
Κοίτα να δεις που από τους Ενήλικους στην αίθουσα, (του Eurogroup), περάσαμε στους ανήλικους στην (κινηματογραφική αίθουσα) του Jocker..
Δευτεραγωνιστής στην πρώτη ο Αλέξης Τσίπρας, καταγγέλων στη δεύτερη τους Μητσοτάκη και Χρυσοχοίδη ότι μας γυρίζουν στις εποχές της δεκαετίας του 60 με τους νόμους περί τεντιμποϊσμού... Διολίσθηση προφανώς η επιστροφή σε αλήστου μνήμης εποχές...
Η μεγάλη διαφορά είναι ότι στην πρώτη την ταινία του Γαβρά οι αίθουσες ήταν άδειες, και οι λιγοστοί που την είδαν ήταν κυρίως..ενήλικες για να επιβεβαιώσουν και τον τίτλο της ταινίας, αλλά και του βιβλίου του Γιάνη Βαρουφάκη που την ενέπνευσε, ενώ στη δεύτερη του μεγάλου πρωταγωνιστή Χοακίν Φοίνιξ ασφυκτικά γεμάτες κυρίως από νεολαίους και δη μάλιστα μαθητές, κάτω των 17 ετών εξ ου και το απαράδεκτο κατά τα άλλα ντου της αστυνομίας...
Πως φτάσαμε όμως ως εδώ ενήλικες που κατά την Κριστίν Λαγκάρντ (δική της η ατάκα που ενέπνευσε το βιβλίο άρα και τη θεματολογία της ταινίας του Γαβρά) δεν έχουν ακόμη ωριμάσει, υπονοώντας τους υπουργούς Οικονομικών της ευρωζώνης, να καταγγέλλουν ανήλικους, που γυρνούν την πλάτη επί της ουσίας στο θέατρο του παραλόγου, που εφαρμόζεται από τους πολιτικούς που τους υπόσχονται κυρίως ανεργία ή κακοπληρωμένες δουλειές και αντίθετα τρέχουν για να δουν την κοινωνική -ταξική αδικία στη μεγάλη οθόνη να γιγαντώνει; Τα λόγια του Αλέξη Τσίπρα στα social media προφητικά, ίσως προμηνύουν μία ακόμη νεανική εξέγερση:
«Στο τέλος της ταινίας αυθόρμητα η αίθουσα ξέσπασε σε χειροκροτήματα, πράγμα εξαιρετικά σπάνιο για κινηματογραφικό θέαμα. Πέραν της μοναδικής ερμηνείας του Χοακίν Φίνιξ, η ταινία καταπιάνεται με δυο πολύ καυτά κοινωνικά ζητήματα. Τη ψυχική νόσο και το μπούλινγκ απέναντι στους ασθενείς και ταυτόχρονα τη συστημική ταξική αδικία. Την αδικία που γεννά το ταξικό μίσος και κάποια στιγμή την εξέγερση των από κάτω, σε ένα καλοδουλεμένο κοινωνικό οικονομικό και μιντιακό σύστημα, που παρά τη συντονισμένη προσπάθειά του να παράξει κοινωνικό αυτοματισμό και συγκρούσεις μεταξύ των κοινωνικών ομάδων που ελέγχει, κάποια στιγμή χάνει τον έλεγχο.
Βγαίνοντας από τον κινηματογράφο, είχα την αίσθηση ότι μετά από πολύ καιρό το Hollywood φτιάχνει, ίσως άθελά του, μια δυνατή ταινία με έντονο κοινωνικό αλλά και ευρύτερα πολιτικό περιεχόμενο. Χωρίς όμως ταυτόχρονα να το κραυγάζει, χωρίς να σε παίρνει από το χέρι για να σου υποδείξει το μήνυμα.» καταλήγει ο πρώην πρωθυπουργός, που διαπιστώνει ότι η αίθουσα ήταν γεμάτη από μαθητές Λυκείου…
Πως φτάσαμε λοιπόν στην περίοδο από το φόβο για το μέλλον των παιδιών, να φοβόμαστε τα ίδια μας τα παιδιά;
Ασφαλώς και οι ενοχές έχουν να κάνουν με τις δικές μας παραλήψεις τους δικούς μας συμβιβασμούς και όχι με εκείνους αμούστακων 16χρονων.. Όπως και το 2008 με την εξέγερση για το Γρηγορόπουλο...
Και το συμβιβασμό Αλέξη τον έκαναν οι «ενήλικες στο δωμάτιο» οι ανήλικοι απλά φέρουν το «στίγμα», όπως με το συμβιβασμό στην ταινία του Τζιμ Τζάρμους που τον έκανε η γενιά των χίπις καθώς ένα «λαμπρό» μέλος του κοινοβίου τους ο Μπιλ Κλίντον έγινε κατόπιν ο πλανητάρχης που βομβάρδισε τη γειτονική Σερβία…
Κάτι παρόμοιο με το συμβιβασμό που έκανε η γενιά του Πολυτεχνείου εξαργυρώνοντας με πολιτικές θέσεις σε Ελλάδα και Ευρώπη και ξεπουλώντας τα οράματα μιας ολόκληρης γενιάς…
Υ.Γ. Προσοχή κανείς δεν έχει το μονοπώλιο στην εξέγερση των νέων, ιδιαίτερα ένα πολιτικό σύστημα που στη χώρα μας μπάζει το ίδιο και από τα αριστερά και φυσικά και από τα δεξιά του. Ούτε ένα παρελθόν με καταλήψεις του 15μελούς είναι ικανό να εκφράσει τη γνήσια παγκόσμια απογοήτευση των νέων για ενό δυτικό κόσμο - βαμπιρ που ζει πλέον εις βάρος των επόμενων γενιών.. Εκτός και αν στο πίσω μέρος του μυαλού του έχει κάποιος το να στρέψει αυτό τον δικαιολογημένο νεανικό θυμό σε κοίτες επωφελειίς για τον ίδιο δεδομένου ότι έχουμε μπροστά μας την επέτειο του Πολυτεχνείου και τα Δεκεμβριανα του Αλέξη Γρηγορόπουλου , ενώ φουντώνουν οι καταλήψεις στα πανεπιστημιακά ιδρυματα για το Άσυλο...
Υ.Γ.2 Κάτι ανάλογο με τη φρενίτιδα για το Jocker, είχαμε στη δεκαετία του 70 με το Κουρδιστό Πορτοκάλι του Κιούμπρικ. Η διαφορά είναι πως εκείνη ήταν μία πολύ καλή ταινια, ενώ τούτη είναι απλά μία ενδιαφερουσα η οποία μετά το θόρυβο που δημιουργήθηκε, πιθανον να σπάσει τα ταμεία και τις εισπράξεις στη χώρα μας...
- ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 26.04.2024 | 10:52
Βουλή: Ψηφίζεται σήμερα το νομοσχέδιο για τον Φορέα Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας Α.Ε. - ΛΑΡΙΣΑ | 26.04.2024 | 10:23
Στα γραφεία της ΔΕΕΠ ΝΔ οι υποψήφοι Λαρισαίοι ευρωβουλευτές Θ. Καραχάλιος και Γ. Μπλιούμης - ΛΑΡΙΣΑ | 26.04.2024 | 10:21
Λάρισα: Γ. Λαμπρούλης: “Επιταχύνεται το ξεκλήρισμα των αγροτών για να προχωρήσουν οι “μπίζνες” στη Θεσσαλία” - ΛΑΡΙΣΑ | 26.04.2024 | 10:18
Σύσκεψη της πανελλαδικής επιτροπής μπλόκων στη Νίκαια τη Μεγάλη Δευτέρα - ΔΙΕΘΝΗ | 26.04.2024 | 09:46
Θες Βενετία, θα πληρώσεις: Γιατί μπαίνει χαράτσι από σήμερα στους τουρίστες - ΕΛΛΑΔΑ | 26.04.2024 | 09:44
Μαθήτριες δέχτηκαν σεξουαλική επίθεση από ιδιοκτήτη στάβλου στην Ημαθία ενώ έκαναν ιππασία στη σχολική εκδρομή - ΕΛΛΑΔΑ | 26.04.2024 | 09:41
Φιλοποίμην Φίνος: Αποκαλύφθηκε η προτομή του στο πάρκο του σταθμού Λαρίσης - ΒΟΛΟΣ | 26.04.2024 | 09:38
Ανατριχιαστικός θάνατος 17χρονου οδηγού στη Σκιάθο - Η μηχανή του διαλύθηκε σε κάδους απορριμμάτων
- ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 25.04.2024 | 11:27
Τμηματικά η πληρωμή συνδεδεμένων, αγωνίες ως την Μεγάλη Πέμπτη-ξεκινούν από Παρασκευή απόγευμα - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 25.04.2024 | 13:02
Κουρέτας: «Το μοντέλο των Ολλανδών μετατρέπει τον μικρό παραγωγό σε υπάλληλο των μεγάλων εταιρειών τροφίμων» - ΛΑΡΙΣΑ | 25.04.2024 | 21:51
Λάρισα: Συγγενείς θυμάτων βρέθηκαν στα εγκαίνια της έκθεσης για το δυστύχημα των Τεμπών (ΦΩΤΟ) - ΛΑΡΙΣΑ | 25.04.2024 | 09:49
«Έφυγαν» από τη ζωή τρεις Λαρισαίοι - ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΖΩΗ | 25.04.2024 | 09:38
Αλέξης Κούγιας για Εύη Βατίδου: «Έδωσε το 25% σε πέντε δικηγόρους για να πάρουν την περιουσία των παιδιών μας» - ΛΑΡΙΣΑ | 25.04.2024 | 09:54
Φωτιά σε σπίτι στη Λάρισα- στο νοσοκομείο μια γυναίκα - ΑΘΛΗΤΙΚΑ | 25.04.2024 | 18:23
Ο Βόλος καταγγέλει Καρυπίδη για επικοινωνία με ποδοσφαιριστή του - ΛΑΡΙΣΑ | 25.04.2024 | 12:36
«Μου έβρισε ό,τι πιο ιερό έχω» - «Λέει ψέματα»: Τι λένε Φλώρος και Γραμμένος για το μεταξύ τους επεισόδιο