ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΝΕΑ ΓΙΑ ΛΑΡΙΣΑ
Μας δουλεύουν: Μόνο η παράκαμψη Νίκαιας τελος του χρόνου στο δρόμο-καρμανιόλα Λάρισα- Φάρσαλα!
Η υπόλοιπη μελέτη πάει για το 2020...! - Ο Αγοραστός καλεί τους βουλευτές να πιέσουν
Τείνει να καταντήσει κακόπγουστο αστείο η ιστοράι με τη μελέτη του πολύπαθου δρόμου Λάρισας- Φαρσάλων που καθυστερεί εδώ και μία δεκαετία η ολοκλήρωσή της από τις τεχνικές υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών. Όπως λοιπόν μας ενημέρωσε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, μιλώντας το μεσημέρι στο Μαγκαζίνο της Θεσσαλίας, έπειτα από επίσκεψη που εκανε χθες στην αρμόδι υπηρεσία τον πληροφόρησαν , ότι πιθανόν να είναι έτοιμη στο τέλος του έτους, πιθανόν και όχι, αλλά μόνο για την παράκαμψη της Νίκαιας!
Το υπόλοιπο τμήμα ανέφερε ο κ. Αγοραστός τον ενημέρωσαν ότι πάει για του χρόνου, σημειώνοντας σκωπτικά ότι εδώ και 10 χρόνια κάθε φορά οι υπηρεσίες του λένε ότι στο τέλος του χρόνου θα είναι έτοιμη η μελέτη και ποτε δεν είναι. Ο περιφερειάρχης μάλιστα κάλεσε και τους βουλευτές του Νομού να σκήσουν πιέσεις στο υπουργείο, διότι πλέον η κατάσταση στο δρόμο αυτό κατρμανιόλα , με την κίνηση των φορτηγών να είναι αυξημένη αφού οι οδηγοί τους τον επιλέγουν, αντί της Εθνικής οδού, λόγω των ακριβών διοδίων, να καθίσταται άκρως επικίνδυνη για την ομαλή διακίνηση των πολιτών. Και φυσικά θα πρέπει πλέον κάποιος από το υπουργείο Υποδομώβν να μας εξηγήσει αν υπάρχει σκοπιμότητα στην καθυστέρηση της ολοκλήρωσης της μελέτης και αν αυτή σχετίζεται με τους παραχωρησιούχους των δύο εθνικών οδικών δικτύων που διασχίζουν τη Θεσσαλία, τον ΠΑΘΕ ανατολικά και την Ε-65 δυτικά. Διότι αν τα κέρδη των εταιρειών μπάινουν πάνω από τις ανθρώπινες ζωές, τότε οφείλουν οι πολίτες να ζητήσουν με όποιο πρόσφορο τρόπο επιλέξουν, τη ζωή πάνω από τις εταιρείες...
Υπενθυμίζουμε ότι τη μελέτη την έχει ανλάβει το υπουργείο από το 2008-2009 και την αναμένει πως και πως η περιφέρεια για να δημοπρατήσει το έργο, ώστε να διαφυλάξει τη σωματική ακεραιότητα και τη ζωή των εκατοντάδων πολιτών που τον χρησιμοποιούν καθημερινά...
Τι είπε ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής στο Μάξιμο Χαρακόπουλο για το Λάρισα- Φάρσλα και Λάρισα - Κοζάνη
Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος συναντήθηκε προχθές με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή και σημείωσε ότι «μετά την ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών αξόνων: Εγνατία, ΠΑΘΕ, Ιόνια οδός, Αθήνα-Πάτρα κλπ, ήρθε η ώρα να δρομολογηθούν σύγχρονοι και ασφαλείς δρόμοι που θα συνδέουν τη Λάρισα με τα Φάρσαλα, όπως επίσης με την Κοζάνη».
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης υπήρχε λεπτομερής ενημέρωση από στελέχη της αρμόδιας Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών, σύμφωνα με τα οποία, η «Μελέτη Βελτίωσης της Ε.Ο. Λάρισας-Φαρσάλων» συνολικού προϋπολογισμού 1.194.269 ευρώ αφορά στην εκπόνηση μελετών για τη βελτίωση (ή/και νέα χάραξη για την παράκαμψη των ενδιάμεσων οικισμών) της υφιστάμενης Ε.Ο. Το κόστος κατασκευής των έργων ανέρχεται περί τα 63 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς το κόστος των απαλλοτριώσεων.
Μετά τις σχετικές ενέργειες για τις απαραίτητες συμβατικές διαδικασίες εκτιμάται ότι εντός του 2020 θα ολοκληρωθεί όλο το τεχνικό συμβατικό αντικείμενο και θα είναι δυνατή η προώθηση για δημοπράτηση της δυτικής παράκαμψης της Νίκαιας.
*Ωστόσο, πιο περίπλοκα είναι τα πράγματα όσον αφορά στη βελτίωση της Ε.Ο. Λάρισας–Κοζάνης. Εκτιμάται ότι για την περαίωση του συνόλου των μελετών που βρίσκονται σε εξέλιξη θα απαιτηθεί επιπλέον χρόνος περίπου ενός έτους. Το εκτιμώμενο κόστος κατασκευής του έργου των 60 χλμ. ανέρχεται περίπου σε 500 εκατομμύρια ευρώ, ενώ έχει προβλεφθεί η δυνατότητα για επιμέρους δημοπρατήσεις των μελετώμενων τμημάτων του συγκεκριμένου άξονα. Σύμφωνα, όμως, με τα στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών, η ένταξη του άξονα Λάρισας–Κοζάνης σε οποιοδήποτε χρηματοοικονομικό πρόγραμμα της ΕΕ κρίνεται ανέφικτη διότι με αυτήν επιχειρείται η κατασκευή ενός τέταρτου παράλληλου άξονα με διατομή αυτοκινητόδρομου με τους Αυτοκινητόδρομους ΠΑΘΕ , Ε65 και Ιόνια Οδό.
Όπως εξήγησαν, οι υπάρχουσες σε εξέλιξη συμβάσεις μελετών έχουν ανατεθεί την περίοδο 2006–2009, κατά την οποία οι κανονισμοί ένταξης των έργων σε χρηματοδοτικά προγράμματα ήταν χαλαροί ως προς τις μελέτες σκοπιμότητας.
Η κατάσταση αυτή άλλαξε άρδην από το 2015 οπότε τέθηκαν σε εφαρμογή οι νέοι κανόνες επιλεξιμότητας της Ε.Ε. Με βάση τους κανόνες αυτούς, για την ένταξη οιουδήποτε έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα απαιτείται η τεκμηρίωση των μελετών κόστους–οφέλους με κυκλοφοριακά στοιχεία (μετρήσεις) και μελέτες προέλευσης-προορισμού. Τα κυκλοφοριακά στοιχεία για τις υπεραστικές οδούς είναι εξαιρετικά δυσμενή και δεν συμβαδίζουν με τις επιλογές που έχουν γίνει στις επιλεγείσες χαράξεις και διατομές των μελετών που έχουν ήδη εκπονηθεί με βάση τις παλαιότερες αυτές συμβάσεις της περιόδου 2006–2009.
Η προαναφερθείσα πραγματικότητα καθιστά αμφίβολη την πραγματική ωριμότητα των μελετών ακόμα και για αυτές που βρίσκονται σε στάδιο που εγγίζει την πλήρη ολοκλήρωση. Και τούτο διότι είναι εξαιρετικά αμφίβολο ότι θα μπορέσουν να ενταχθούν σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Όπως ειπώθηκε, μια λύση θα ήταν η άμεση εκπόνηση Αναλύσεων Κόστους–Οφέλους σε συνδυασμό με κυκλοφοριακές μετρήσεις και μελέτες προέλευσης–προορισμού. Στη συνέχεια και με βάση τα αποτελέσματα αυτών θα πρέπει να επιδιωχθεί η υποβάθμιση (Downscale) των χαρακτηριστικών των τεχνικών λύσεων με βάση τις αρχές του Value Engineering (μείωση διατομών, εξορθολογισμός χαράξεων) στην κατεύθυνση της διατήρησης της υφιστάμενης περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Η λύση αυτή συνεπάγεται, όμως, εκ νέου αναγκαιότητα εκπόνησης τροποποιητικών μελετών.
Για το θέμα αυτό, όπως και για περαιτέρω λεπτομέρειες για τα ζητήματα που του ετέθησαν από τον Μάξιμο Χαρακόπουλο, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί κατά την έλευσή του στη Λάρισα το επόμενο διάστημα.
- ΚΑΡΔΙΤΣΑ | 01.05.2024 | 18:54
Καταγγελία: Χωρίς επαρκή σήμανση η Εθνική οδός από τη Λαμία στην Καρδίτσα - ΕΛΛΑΔΑ | 01.05.2024 | 18:50
Κρήτη: Πέθανε η 44χρονη που έπαθε ανακοπή στο κέντρο του Ηρακλείου μπροστά στο παιδί της - ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 01.05.2024 | 12:28
Οι πληρωμές έγιναν αλλά χρήματα λείπουν από τους λογαριασμούς, αγανάκτηση για τα eco-schemes - ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 01.05.2024 | 12:25
Στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής για την Πρωτομαγιά ο Κασσελάκης - Κατέθεσε στεφάνι - ΕΛΛΑΔΑ | 01.05.2024 | 12:20
Πρωτομαγιά – Απεργία: Σε εξέλιξη οι συγκεντρώσεις στο κέντρο της Αθήνας - ΒΟΛΟΣ | 01.05.2024 | 12:15
Δύο απεργιακές συγκεντρώσεις στο Βόλο για την Εργατική πρωτομαγιά (ΦΩΤΟ) - ΛΑΡΙΣΑ | 01.05.2024 | 12:01
Εργατική πρωτομαγιά: Μαζική απεργιακή συγκέντρωση στη Λάρισα (ΦΩΤΟ+video) - ΕΛΛΑΔΑ | 01.05.2024 | 11:47
Ηράκλειο-Τραγωδία στην πλατεία Κορνάρου: Έχασε το παιδί της και έπαθε ανακοπή
- ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 01.05.2024 | 12:28
Οι πληρωμές έγιναν αλλά χρήματα λείπουν από τους λογαριασμούς, αγανάκτηση για τα eco-schemes - ΚΑΡΔΙΤΣΑ | 01.05.2024 | 18:54
Καταγγελία: Χωρίς επαρκή σήμανση η Εθνική οδός από τη Λαμία στην Καρδίτσα - ΛΑΡΙΣΑ | 01.05.2024 | 11:24
Απεργιακή συγκέντρωση της ΑΔΕΔΥ στην πλατεία νομαρχίας στη Λάρισα (ΦΩΤΟ+video) - ΕΛΛΑΔΑ | 01.05.2024 | 11:47
Ηράκλειο-Τραγωδία στην πλατεία Κορνάρου: Έχασε το παιδί της και έπαθε ανακοπή - ΛΑΡΙΣΑ | 01.05.2024 | 12:01
Εργατική πρωτομαγιά: Μαζική απεργιακή συγκέντρωση στη Λάρισα (ΦΩΤΟ+video) - ΒΟΛΟΣ | 01.05.2024 | 12:15
Δύο απεργιακές συγκεντρώσεις στο Βόλο για την Εργατική πρωτομαγιά (ΦΩΤΟ) - ΒΟΛΟΣ | 01.05.2024 | 10:13
Χάθηκαν τα ίχνη του Γιάννη Καραμπάτση – Θρίλερ με τον 49χρονο στον Πτελεό - ΕΛΛΑΔΑ | 01.05.2024 | 18:50
Κρήτη: Πέθανε η 44χρονη που έπαθε ανακοπή στο κέντρο του Ηρακλείου μπροστά στο παιδί της