ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΝΕΑ ΓΙΑ ΛΑΡΙΣΑ
Μας δουλεύουν: Μόνο η παράκαμψη Νίκαιας τελος του χρόνου στο δρόμο-καρμανιόλα Λάρισα- Φάρσαλα!
Η υπόλοιπη μελέτη πάει για το 2020...! - Ο Αγοραστός καλεί τους βουλευτές να πιέσουν
Τείνει να καταντήσει κακόπγουστο αστείο η ιστοράι με τη μελέτη του πολύπαθου δρόμου Λάρισας- Φαρσάλων που καθυστερεί εδώ και μία δεκαετία η ολοκλήρωσή της από τις τεχνικές υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών. Όπως λοιπόν μας ενημέρωσε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, μιλώντας το μεσημέρι στο Μαγκαζίνο της Θεσσαλίας, έπειτα από επίσκεψη που εκανε χθες στην αρμόδι υπηρεσία τον πληροφόρησαν , ότι πιθανόν να είναι έτοιμη στο τέλος του έτους, πιθανόν και όχι, αλλά μόνο για την παράκαμψη της Νίκαιας!
Το υπόλοιπο τμήμα ανέφερε ο κ. Αγοραστός τον ενημέρωσαν ότι πάει για του χρόνου, σημειώνοντας σκωπτικά ότι εδώ και 10 χρόνια κάθε φορά οι υπηρεσίες του λένε ότι στο τέλος του χρόνου θα είναι έτοιμη η μελέτη και ποτε δεν είναι. Ο περιφερειάρχης μάλιστα κάλεσε και τους βουλευτές του Νομού να σκήσουν πιέσεις στο υπουργείο, διότι πλέον η κατάσταση στο δρόμο αυτό κατρμανιόλα , με την κίνηση των φορτηγών να είναι αυξημένη αφού οι οδηγοί τους τον επιλέγουν, αντί της Εθνικής οδού, λόγω των ακριβών διοδίων, να καθίσταται άκρως επικίνδυνη για την ομαλή διακίνηση των πολιτών. Και φυσικά θα πρέπει πλέον κάποιος από το υπουργείο Υποδομώβν να μας εξηγήσει αν υπάρχει σκοπιμότητα στην καθυστέρηση της ολοκλήρωσης της μελέτης και αν αυτή σχετίζεται με τους παραχωρησιούχους των δύο εθνικών οδικών δικτύων που διασχίζουν τη Θεσσαλία, τον ΠΑΘΕ ανατολικά και την Ε-65 δυτικά. Διότι αν τα κέρδη των εταιρειών μπάινουν πάνω από τις ανθρώπινες ζωές, τότε οφείλουν οι πολίτες να ζητήσουν με όποιο πρόσφορο τρόπο επιλέξουν, τη ζωή πάνω από τις εταιρείες...
Υπενθυμίζουμε ότι τη μελέτη την έχει ανλάβει το υπουργείο από το 2008-2009 και την αναμένει πως και πως η περιφέρεια για να δημοπρατήσει το έργο, ώστε να διαφυλάξει τη σωματική ακεραιότητα και τη ζωή των εκατοντάδων πολιτών που τον χρησιμοποιούν καθημερινά...
Τι είπε ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής στο Μάξιμο Χαρακόπουλο για το Λάρισα- Φάρσλα και Λάρισα - Κοζάνη
Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος συναντήθηκε προχθές με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή και σημείωσε ότι «μετά την ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών αξόνων: Εγνατία, ΠΑΘΕ, Ιόνια οδός, Αθήνα-Πάτρα κλπ, ήρθε η ώρα να δρομολογηθούν σύγχρονοι και ασφαλείς δρόμοι που θα συνδέουν τη Λάρισα με τα Φάρσαλα, όπως επίσης με την Κοζάνη».
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης υπήρχε λεπτομερής ενημέρωση από στελέχη της αρμόδιας Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών, σύμφωνα με τα οποία, η «Μελέτη Βελτίωσης της Ε.Ο. Λάρισας-Φαρσάλων» συνολικού προϋπολογισμού 1.194.269 ευρώ αφορά στην εκπόνηση μελετών για τη βελτίωση (ή/και νέα χάραξη για την παράκαμψη των ενδιάμεσων οικισμών) της υφιστάμενης Ε.Ο. Το κόστος κατασκευής των έργων ανέρχεται περί τα 63 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς το κόστος των απαλλοτριώσεων.
Μετά τις σχετικές ενέργειες για τις απαραίτητες συμβατικές διαδικασίες εκτιμάται ότι εντός του 2020 θα ολοκληρωθεί όλο το τεχνικό συμβατικό αντικείμενο και θα είναι δυνατή η προώθηση για δημοπράτηση της δυτικής παράκαμψης της Νίκαιας.
*Ωστόσο, πιο περίπλοκα είναι τα πράγματα όσον αφορά στη βελτίωση της Ε.Ο. Λάρισας–Κοζάνης. Εκτιμάται ότι για την περαίωση του συνόλου των μελετών που βρίσκονται σε εξέλιξη θα απαιτηθεί επιπλέον χρόνος περίπου ενός έτους. Το εκτιμώμενο κόστος κατασκευής του έργου των 60 χλμ. ανέρχεται περίπου σε 500 εκατομμύρια ευρώ, ενώ έχει προβλεφθεί η δυνατότητα για επιμέρους δημοπρατήσεις των μελετώμενων τμημάτων του συγκεκριμένου άξονα. Σύμφωνα, όμως, με τα στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών, η ένταξη του άξονα Λάρισας–Κοζάνης σε οποιοδήποτε χρηματοοικονομικό πρόγραμμα της ΕΕ κρίνεται ανέφικτη διότι με αυτήν επιχειρείται η κατασκευή ενός τέταρτου παράλληλου άξονα με διατομή αυτοκινητόδρομου με τους Αυτοκινητόδρομους ΠΑΘΕ , Ε65 και Ιόνια Οδό.
Όπως εξήγησαν, οι υπάρχουσες σε εξέλιξη συμβάσεις μελετών έχουν ανατεθεί την περίοδο 2006–2009, κατά την οποία οι κανονισμοί ένταξης των έργων σε χρηματοδοτικά προγράμματα ήταν χαλαροί ως προς τις μελέτες σκοπιμότητας.
Η κατάσταση αυτή άλλαξε άρδην από το 2015 οπότε τέθηκαν σε εφαρμογή οι νέοι κανόνες επιλεξιμότητας της Ε.Ε. Με βάση τους κανόνες αυτούς, για την ένταξη οιουδήποτε έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα απαιτείται η τεκμηρίωση των μελετών κόστους–οφέλους με κυκλοφοριακά στοιχεία (μετρήσεις) και μελέτες προέλευσης-προορισμού. Τα κυκλοφοριακά στοιχεία για τις υπεραστικές οδούς είναι εξαιρετικά δυσμενή και δεν συμβαδίζουν με τις επιλογές που έχουν γίνει στις επιλεγείσες χαράξεις και διατομές των μελετών που έχουν ήδη εκπονηθεί με βάση τις παλαιότερες αυτές συμβάσεις της περιόδου 2006–2009.
Η προαναφερθείσα πραγματικότητα καθιστά αμφίβολη την πραγματική ωριμότητα των μελετών ακόμα και για αυτές που βρίσκονται σε στάδιο που εγγίζει την πλήρη ολοκλήρωση. Και τούτο διότι είναι εξαιρετικά αμφίβολο ότι θα μπορέσουν να ενταχθούν σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Όπως ειπώθηκε, μια λύση θα ήταν η άμεση εκπόνηση Αναλύσεων Κόστους–Οφέλους σε συνδυασμό με κυκλοφοριακές μετρήσεις και μελέτες προέλευσης–προορισμού. Στη συνέχεια και με βάση τα αποτελέσματα αυτών θα πρέπει να επιδιωχθεί η υποβάθμιση (Downscale) των χαρακτηριστικών των τεχνικών λύσεων με βάση τις αρχές του Value Engineering (μείωση διατομών, εξορθολογισμός χαράξεων) στην κατεύθυνση της διατήρησης της υφιστάμενης περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Η λύση αυτή συνεπάγεται, όμως, εκ νέου αναγκαιότητα εκπόνησης τροποποιητικών μελετών.
Για το θέμα αυτό, όπως και για περαιτέρω λεπτομέρειες για τα ζητήματα που του ετέθησαν από τον Μάξιμο Χαρακόπουλο, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί κατά την έλευσή του στη Λάρισα το επόμενο διάστημα.
- ΛΑΡΙΣΑ | 19.04.2024 | 13:49
Κάλεσμα σε πορεία ειρήνης από την Επιτροπή Ειρήνης Λάρισας - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 19.04.2024 | 13:40
ΕΜΥ: Έρχονται επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα –συνεδριάζει το Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων στη Λάρισα παρουσία Κικίλια - ΚΑΡΔΙΤΣΑ | 19.04.2024 | 13:26
Προχωρούν οι μελέτες για τη μετεγκατάσταση της Μεταμόρφωσης, εξετάζονται όλα τα ενδεχόμενα για τον Βλοχό - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 19.04.2024 | 12:38
Πρόστιμα 1.480.000 ευρώ σε 11 μεγάλες αλυσίδες και επιχειρήσεις για παραπλανητικές εκπτώσεις - ΚΟΙΝΩΝΙΑ | 19.04.2024 | 11:41
Πέντε Λαρισαίοι έφυγαν από τη ζωή - ΛΑΡΙΣΑ | 19.04.2024 | 10:45
Κόκκαλης: Ποιος πήρε τους κατασχεμένους τόνους ξυλολίου στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα λίγες μέρες πριν το έγκλημα των Τεμπών; - ΒΟΛΟΣ | 19.04.2024 | 10:19
Περιοδεία Δημ. Κουρέτα σε έργα αποκατάστασης στο Νότιο Πήλιο -έτοιμη σε μια εβδομάδα η γέφυρα στα Καλά Νερά(video) - ΒΟΛΟΣ | 19.04.2024 | 10:04
Θλίψη στον Βόλο: «Εσβησε» ο γκουρού του mountain bike σε ηλικία 44 ετών
- ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 18.04.2024 | 18:22
Αρναούτογλου: SOS για Λάρισα, Βόλο, Καρδίτσα και άλλες δύο πόλεις που θα «χτυπήσει» η κακοκαιρία - ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 18.04.2024 | 12:02
ΟΠΕΚΕΠΕ: Πώς θα γίνουν οι πληρωμές άμεσων και συνδεδεμένων ενισχύσεων - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 18.04.2024 | 18:25
Τσατραφύλλιας: Έρχεται η κακοκαιρία Gori -Σε Λάρισα, Μαγνησία θα πέσει σε 20 ώρες το νερό που πέφτει σε 3 μήνες - ΛΑΡΙΣΑ | 18.04.2024 | 09:31
Σοκ στον Τύρναβο: Νεκρός 59χρονος σε τροχαίο - ΛΑΡΙΣΑ | 18.04.2024 | 09:53
Στη Λάρισα ο Στέλιος Κουδουνάρης: To My style Rocks αλλά και ο ρόλος του στην Eurovision (ΦΩΤΟ) - ΛΑΡΙΣΑ | 19.04.2024 | 09:28
Τέμπη: Εντοπίστηκαν υπολείμματα οστών στο οικόπεδο των ερευνών – Εξετάζεται αν ανήκουν σε ζώα ή σε άνθρωπο - ΒΟΛΟΣ | 19.04.2024 | 10:04
Θλίψη στον Βόλο: «Εσβησε» ο γκουρού του mountain bike σε ηλικία 44 ετών - ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 18.04.2024 | 18:57
ΣΥΡΙΖΑ: Έξαλλος ο Δημήτρης Παπανώτας μετά την καρατόμηση από το ευρωψηφοδέλτιο - Τα βάζει με Κασσελάκη και Μπεκατώρου