ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΝΕΑ ΓΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
Ελασσόνα - Φάρσαλα οδικά απομωνομένες... ή πως οι εργολάβοι ελέγχουν τις ζωές μας
Του Γιάννη Κολλάτου
Ελασσόνα και Φάρσαλα παραμένουν οι πλέον οδικά απομονωμένες περιοχές, όχι μόνο της Π.Ε. Λάρισας, αλλά όλης της Θεσσαλίας… Αποτέλεσμα αυτής της ιδιότυπης απομόνωσης είναι να έχουμε θρηνήσει θύματα στο παρελθόν σε αυτούς τους δύο δρόμους (κυρίως στον Λάρισα- Φάρσαλα), με τα δύσκολα γεωμετρικά χαρακτηριστικά . Στις στροφές της Μελούνας το χειμώνα, όσοι τις διέρχονται -και είναι πολλοί καθημερινά- κάνουν το σταυρό τους να μη γλιστρήσουν από το χιόνι και τον πάγο, ενώ θα μπορούσε να είχε κατασκευαστεί ένα τούνελ –έχουν παρέλθει διάολε τέσσερα κοινοτικά πλαίσια στήριξης- που να διευκολύνουν την καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών (δεκάδων χιλιάδων αν υπολογιστούν και όσοι έρχονται από Κοζάνη και Δεσκάτη). Τα ίδια και χειρότερα στο δρόμο Λάρισα- Φάρσαλα, όπου λόγω των διοδίων στα τούνελ του Μαλιακού μετά τη Λαμία, δεκάδες φορτηγά επιλέγουν αυτή τη διαδρομή και έτσι κάνουν ακόμη πιο επικίνδυνη τη ζωή π.χ. των δασκάλων που μένουν στη Λάρισα και διδάσκουν σε κάποιο χωριό των Φαρσάλων και αναγκάζονται να έχουν μαζί τους και από ένα εικόνισμα της Παναγίας να τους φυλάει, μη και σταυρώσουν σε στροφή με τριαξονικό που έχει καλύψει λόγω του όγκου του τα δύο τρίτα του στενού ούτως ή άλλως «κατσικόδρομου»...
Στις δύο αυτές περιοχές της Θεσσαλίας, ωστόσο παράγεται πρωτογενής πλούτος, αφού έχουν ανεπτυγμένη την κτηνοτροφία και τη γεωργία και έχουν αναπτυχθεί κατά μήκος τους διάφορες επιχειρήσεις μεταποίησης τροφίμων δηλαδή αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων, με εξαγωγικό χαρακτήρα (η Θεσσαλία έχει πλεόνασμα στο εμπορικό ισοζύγιο κυρίως λόγω των εξαγωγών σε γαλακτοκομικά). Παρά ταύτα είναι περιοχές οδικά και κοινωνικά απομονωμένες, εδώ και πέντε σχεδόν δεκαετίες από τότε που μπήκαμε στην τότε ΕΟΚ και ας έχει πέσει πακτωλός χρημάτων και κοινοτικών κονδυλίων για να ολοκληρώσει τις υποδομές της η χώρα…
Τυχαίο; Δεν νομίζω. Οι δύο αυτοί οδικοί άξονες Λάρισα- Φάρσαλα και Λάρισα- Ελασσόνα – Κοζάνη, έχουν χαρακτηριστεί εθνικοί και για αυτό το λόγο μελετώνται από την διεύθυνση Μελετών του Υπουργείου Υποδομών (πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, πρώην δημοσίων έργων). Και όπου μπαίνει ο όρος εθνικός μπαίνουν και οι «εθνικοί εργολάβοι» και οι διεθνείς κοινοπραξίες με τραπεζικά σχήματα, άρα μπαίνουν και οι παραχωρησιούχοι του ΠΑΘΕ (αυτοκινητόδρομος Αιγαίου για την περιοχή μας) και Ε-65, ανατολικά και δυτικά της Θεσσαλίας, ενώ θα έπρεπε να υπάρχει ένας κεντροβαρικός άξονας από Φάρσαλα προς Δομοκό ( η παλιά Εθνική οδός).
Και προφανώς αυτοί έχουν τον πρώτο και τον τελευταίο λόγιο στη χάραξη της όποιας εθνικής στρατηγικής καθώς βρισκόμαστε σε μία εποχή όπου «μιλά το χρήμα» (money talks) ενώ εμείς νομίζουμε -τρομάρα μας -ότι κάθε τέσσερα χρόνια μιλάει ο λαός…
Δεν χρειάζεται κανείς να έχει ιδιαίτερες γνώσεις για να κατανοήσει πως αν αυτοί οι δύο άξονες είχαν κατασκευαστεί με προδιαγραφές σύγχρονου αυτοκινητόδρομου όπως π.χ. ο Λάρισα- Καρδίτσα ή ο Λάρισα- Τρίκαλα που κατασκευάστηκαν όμως από την περιφέρεια και δεν «κόλλησαν» σε συγκρουόμενα μεγάλα συμφέροντα, τότε όλη κίνηση από τη Δυτική Μακεδονία προς Αθήνα θα γινόταν από Ελασσόνα- Λάρισα- Φάρσαλα- Δομοκό- Ε-65…
Αυτός είναι και ο λόγος που επί δέκα χρόνια οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών καθυστερούν τις μελέτες που θα βγάλουν από την οδική απομόνωση τις δύο αυτές ζωτικές για την τοπική και εθνική οικονομία περιοχές... Καλόν είναι καθώς έρχονται αυτοδιοικητικές εκλογές να σκεφτόμαστε πέρα από τα ασφάλτινα έργα και τα μπετά και τις επενδύσεις που θα φέρουν θέσεις απασχόλησης στον τόπο και δουλειά για μας τους ίδιους και τα παιδιά μας, αλλά χωρίς οδικές υποδομές, καμία επένδυση με εξωστρέφεια, δεν θα ορθοποδήσει…
Έχουμε ακόμη να επιλύσουμε βασικά ζητήματα οδικής και κοινωνικής απομόνωσης στη Θεσσαλία, σε έργα που δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα περιφερειαρχών ή δημάρχων , αλλά για τα οποία αποφασίζει το κράτος της Αθήνας.. .
Και έχουμε ακόμη μπροστά μας συγκρούσεις και ρήξεις, με όσους εκβιάζουν και ζητούν νέα διόδια π.χ. στον Πυργετό, ενώ δεν ολοκληρώνουν τον κόμβο και πάνε με βήμα σημειωτόν τα πλευρικά , άρα και αναλογικά διόδια, θέτοντας εκτός τουριστικού χάρτη ολόκληρη τη ζώνη των παραλίων για τρίτη σεζόν… Ή δεν επιτρέπουν την κατασκευή ενός σύγχρονου οδικού δικτύου με νησίδες ασφαλείας στην παλιά Βόλου
Και φυσικά πέρα και πάνω από τους όποιους οικονομικούς και αναπτυξιακούς δείκτες, υπάρχουν και οι ανθρώπινες ζωές.
Τελικά ποιος αποφασίζει για τις ζωές μας και το μέλλον μας; Αυτοί που εκλέγουμε, ή αυτοί που τους χρηματοδοτούμε καθημερινά από το υστέρημά μας, έχοντας διασφαλίσει “φαραωνικού” τύπου συμβάσεις ; Υπάρχει εταιρική κοινωνική ευθύνη; Ποιος θα φέρει πίσω τις ζωές μας και τους αγαπημένους που χάσαμε όλα αυτά τα χρόνια που οι ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου- Ιδιωτικού Τομέα) μας καταδίκασαν σε απομόνωση;
Μήπως αντί να ψηφίζουμε βουλευτές, περιφερειάρχες και δημάρχους, να ψηφίζαμε το ΔΣ αυτών των Ανωνύμων εταιρειών που δυναστεύουν τις ζωές μας; Το δικαιούμαστε άλλωστε, με τόσα που τους έχουμε δώσει έχουμε γίνει μικρομέτοχοι…
- ΛΑΡΙΣΑ | 25.04.2024 | 21:51
Λάρισα: Συγγενείς θυμάτων βρέθηκαν στα εγκαίνια της έκθεσης για το δυστύχημα των Τεμπών (ΦΩΤΟ) - ΛΑΡΙΣΑ | 25.04.2024 | 21:36
Εγκαινιάστηκε η Έκθεση της Ένωσης Φωτορεπόρτερ Ελλάδας για την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη (ΦΩΤΟ) - ΑΘΛΗΤΙΚΑ | 25.04.2024 | 18:23
Ο Βόλος καταγγέλει Καρυπίδη για επικοινωνία με ποδοσφαιριστή του - ΕΛΛΑΔΑ | 25.04.2024 | 16:11
Ελεύθερος ο Κωνσταντίνος Φλώρος για το επεισόδιο στη Βουλή - ΕΛΛΑΔΑ | 25.04.2024 | 13:48
Στα δικαστήρια ο Κωνσταντίνος Φλώρος για να απολογηθεί για το επεισόδιο στη Βουλή - ΕΛΛΑΔΑ | 25.04.2024 | 13:32
ΕΔΕ για τις συνθήκες νοσηλείας του πατέρα του Γιάννη Καλλιάνου - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 25.04.2024 | 13:02
Κουρέτας: «Το μοντέλο των Ολλανδών μετατρέπει τον μικρό παραγωγό σε υπάλληλο των μεγάλων εταιρειών τροφίμων» - ΒΟΛΟΣ | 25.04.2024 | 12:59
Εθελοντική αιμοδοσία για τη Θαλασσαιμία στο Πολυκλαδικό στη Νέα Ιωνία
- ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 25.04.2024 | 11:27
Τμηματικά η πληρωμή συνδεδεμένων, αγωνίες ως την Μεγάλη Πέμπτη-ξεκινούν από Παρασκευή απόγευμα - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 25.04.2024 | 13:02
Κουρέτας: «Το μοντέλο των Ολλανδών μετατρέπει τον μικρό παραγωγό σε υπάλληλο των μεγάλων εταιρειών τροφίμων» - ΛΑΡΙΣΑ | 25.04.2024 | 09:54
Φωτιά σε σπίτι στη Λάρισα- στο νοσοκομείο μια γυναίκα - ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΖΩΗ | 25.04.2024 | 09:38
Αλέξης Κούγιας για Εύη Βατίδου: «Έδωσε το 25% σε πέντε δικηγόρους για να πάρουν την περιουσία των παιδιών μας» - ΛΑΡΙΣΑ | 25.04.2024 | 09:49
«Έφυγαν» από τη ζωή τρεις Λαρισαίοι - ΛΑΡΙΣΑ | 25.04.2024 | 21:51
Λάρισα: Συγγενείς θυμάτων βρέθηκαν στα εγκαίνια της έκθεσης για το δυστύχημα των Τεμπών (ΦΩΤΟ) - ΛΑΡΙΣΑ | 25.04.2024 | 12:36
«Μου έβρισε ό,τι πιο ιερό έχω» - «Λέει ψέματα»: Τι λένε Φλώρος και Γραμμένος για το μεταξύ τους επεισόδιο - ΑΘΛΗΤΙΚΑ | 25.04.2024 | 18:23
Ο Βόλος καταγγέλει Καρυπίδη για επικοινωνία με ποδοσφαιριστή του