ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΝΕΑ ΓΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
Ελασσόνα - Φάρσαλα οδικά απομωνομένες... ή πως οι εργολάβοι ελέγχουν τις ζωές μας
Του Γιάννη Κολλάτου
Ελασσόνα και Φάρσαλα παραμένουν οι πλέον οδικά απομονωμένες περιοχές, όχι μόνο της Π.Ε. Λάρισας, αλλά όλης της Θεσσαλίας… Αποτέλεσμα αυτής της ιδιότυπης απομόνωσης είναι να έχουμε θρηνήσει θύματα στο παρελθόν σε αυτούς τους δύο δρόμους (κυρίως στον Λάρισα- Φάρσαλα), με τα δύσκολα γεωμετρικά χαρακτηριστικά . Στις στροφές της Μελούνας το χειμώνα, όσοι τις διέρχονται -και είναι πολλοί καθημερινά- κάνουν το σταυρό τους να μη γλιστρήσουν από το χιόνι και τον πάγο, ενώ θα μπορούσε να είχε κατασκευαστεί ένα τούνελ –έχουν παρέλθει διάολε τέσσερα κοινοτικά πλαίσια στήριξης- που να διευκολύνουν την καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών (δεκάδων χιλιάδων αν υπολογιστούν και όσοι έρχονται από Κοζάνη και Δεσκάτη). Τα ίδια και χειρότερα στο δρόμο Λάρισα- Φάρσαλα, όπου λόγω των διοδίων στα τούνελ του Μαλιακού μετά τη Λαμία, δεκάδες φορτηγά επιλέγουν αυτή τη διαδρομή και έτσι κάνουν ακόμη πιο επικίνδυνη τη ζωή π.χ. των δασκάλων που μένουν στη Λάρισα και διδάσκουν σε κάποιο χωριό των Φαρσάλων και αναγκάζονται να έχουν μαζί τους και από ένα εικόνισμα της Παναγίας να τους φυλάει, μη και σταυρώσουν σε στροφή με τριαξονικό που έχει καλύψει λόγω του όγκου του τα δύο τρίτα του στενού ούτως ή άλλως «κατσικόδρομου»...
Στις δύο αυτές περιοχές της Θεσσαλίας, ωστόσο παράγεται πρωτογενής πλούτος, αφού έχουν ανεπτυγμένη την κτηνοτροφία και τη γεωργία και έχουν αναπτυχθεί κατά μήκος τους διάφορες επιχειρήσεις μεταποίησης τροφίμων δηλαδή αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων, με εξαγωγικό χαρακτήρα (η Θεσσαλία έχει πλεόνασμα στο εμπορικό ισοζύγιο κυρίως λόγω των εξαγωγών σε γαλακτοκομικά). Παρά ταύτα είναι περιοχές οδικά και κοινωνικά απομονωμένες, εδώ και πέντε σχεδόν δεκαετίες από τότε που μπήκαμε στην τότε ΕΟΚ και ας έχει πέσει πακτωλός χρημάτων και κοινοτικών κονδυλίων για να ολοκληρώσει τις υποδομές της η χώρα…
Τυχαίο; Δεν νομίζω. Οι δύο αυτοί οδικοί άξονες Λάρισα- Φάρσαλα και Λάρισα- Ελασσόνα – Κοζάνη, έχουν χαρακτηριστεί εθνικοί και για αυτό το λόγο μελετώνται από την διεύθυνση Μελετών του Υπουργείου Υποδομών (πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, πρώην δημοσίων έργων). Και όπου μπαίνει ο όρος εθνικός μπαίνουν και οι «εθνικοί εργολάβοι» και οι διεθνείς κοινοπραξίες με τραπεζικά σχήματα, άρα μπαίνουν και οι παραχωρησιούχοι του ΠΑΘΕ (αυτοκινητόδρομος Αιγαίου για την περιοχή μας) και Ε-65, ανατολικά και δυτικά της Θεσσαλίας, ενώ θα έπρεπε να υπάρχει ένας κεντροβαρικός άξονας από Φάρσαλα προς Δομοκό ( η παλιά Εθνική οδός).
Και προφανώς αυτοί έχουν τον πρώτο και τον τελευταίο λόγιο στη χάραξη της όποιας εθνικής στρατηγικής καθώς βρισκόμαστε σε μία εποχή όπου «μιλά το χρήμα» (money talks) ενώ εμείς νομίζουμε -τρομάρα μας -ότι κάθε τέσσερα χρόνια μιλάει ο λαός…
Δεν χρειάζεται κανείς να έχει ιδιαίτερες γνώσεις για να κατανοήσει πως αν αυτοί οι δύο άξονες είχαν κατασκευαστεί με προδιαγραφές σύγχρονου αυτοκινητόδρομου όπως π.χ. ο Λάρισα- Καρδίτσα ή ο Λάρισα- Τρίκαλα που κατασκευάστηκαν όμως από την περιφέρεια και δεν «κόλλησαν» σε συγκρουόμενα μεγάλα συμφέροντα, τότε όλη κίνηση από τη Δυτική Μακεδονία προς Αθήνα θα γινόταν από Ελασσόνα- Λάρισα- Φάρσαλα- Δομοκό- Ε-65…
Αυτός είναι και ο λόγος που επί δέκα χρόνια οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών καθυστερούν τις μελέτες που θα βγάλουν από την οδική απομόνωση τις δύο αυτές ζωτικές για την τοπική και εθνική οικονομία περιοχές... Καλόν είναι καθώς έρχονται αυτοδιοικητικές εκλογές να σκεφτόμαστε πέρα από τα ασφάλτινα έργα και τα μπετά και τις επενδύσεις που θα φέρουν θέσεις απασχόλησης στον τόπο και δουλειά για μας τους ίδιους και τα παιδιά μας, αλλά χωρίς οδικές υποδομές, καμία επένδυση με εξωστρέφεια, δεν θα ορθοποδήσει…
Έχουμε ακόμη να επιλύσουμε βασικά ζητήματα οδικής και κοινωνικής απομόνωσης στη Θεσσαλία, σε έργα που δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα περιφερειαρχών ή δημάρχων , αλλά για τα οποία αποφασίζει το κράτος της Αθήνας.. .
Και έχουμε ακόμη μπροστά μας συγκρούσεις και ρήξεις, με όσους εκβιάζουν και ζητούν νέα διόδια π.χ. στον Πυργετό, ενώ δεν ολοκληρώνουν τον κόμβο και πάνε με βήμα σημειωτόν τα πλευρικά , άρα και αναλογικά διόδια, θέτοντας εκτός τουριστικού χάρτη ολόκληρη τη ζώνη των παραλίων για τρίτη σεζόν… Ή δεν επιτρέπουν την κατασκευή ενός σύγχρονου οδικού δικτύου με νησίδες ασφαλείας στην παλιά Βόλου
Και φυσικά πέρα και πάνω από τους όποιους οικονομικούς και αναπτυξιακούς δείκτες, υπάρχουν και οι ανθρώπινες ζωές.
Τελικά ποιος αποφασίζει για τις ζωές μας και το μέλλον μας; Αυτοί που εκλέγουμε, ή αυτοί που τους χρηματοδοτούμε καθημερινά από το υστέρημά μας, έχοντας διασφαλίσει “φαραωνικού” τύπου συμβάσεις ; Υπάρχει εταιρική κοινωνική ευθύνη; Ποιος θα φέρει πίσω τις ζωές μας και τους αγαπημένους που χάσαμε όλα αυτά τα χρόνια που οι ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου- Ιδιωτικού Τομέα) μας καταδίκασαν σε απομόνωση;
Μήπως αντί να ψηφίζουμε βουλευτές, περιφερειάρχες και δημάρχους, να ψηφίζαμε το ΔΣ αυτών των Ανωνύμων εταιρειών που δυναστεύουν τις ζωές μας; Το δικαιούμαστε άλλωστε, με τόσα που τους έχουμε δώσει έχουμε γίνει μικρομέτοχοι…
- ΛΑΡΙΣΑ | 30.04.2024 | 18:37
Λάρισα: Στενή συνεργασία Δήμου -Εφορείας Αρχαιοτήτων - ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 30.04.2024 | 17:57
Τερμάτισε η πληρωμή συνδεδεμένων, ξεκινά αυτή την ώρα το τρένο των eco-schemes, νέα κρυάδα δικαιούχων - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 30.04.2024 | 17:53
80 εκατ. ευρώ για το Αρδευτικό δίκτυο Υπέρειας - Ορφανών Θεσσαλίας - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 30.04.2024 | 17:47
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας ενισχύει την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων του αγροτοδιατροφικού τομέα - ΛΑΡΙΣΑ | 30.04.2024 | 17:36
Τέμπη: Διαγράφηκαν «ανεξήγητα» 11 λεπτά συνομιλιών πριν το δυστύχημα, λέει η οικογένεια του μηχανοδηγού - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | 30.04.2024 | 17:00
H γυναικεία χορωδία InDONNAtión στις εκδηλώσεις του Make-A-Wish Greece (ΦΩΤΟ) - ΔΙΕΘΝΗ | 30.04.2024 | 16:56
Τρίχρονη φοβόταν «τέρατα» στη ντουλάπα της – Κι αποδείχθηκε ότι ήταν 60.000 μέλισσες - ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 30.04.2024 | 16:53
Αποζημιώσεις 38 εκατ. ευρώ από τον ΕΛΓΑ για ζημιές φυτικής παραγωγής και ζωικού κεφαλαίου του 2023
- ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 29.04.2024 | 20:47
Άρχισε να πιστώνεται η πληρωμή συνδεδεμένων -στα 72,5 ευρώ ανά στρέμμα το βαμβάκι- Μ. Τετάρτη τα οικοσχήματα - ΛΑΡΙΣΑ | 29.04.2024 | 09:37
Ιωάννα Ντούφα: Η Λαρισαία «βασίλισσα» της χαλάρωσης στο νέο talent show TV Queen (BINTEO) - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 29.04.2024 | 13:47
Καλός ο καιρός τη Μεγάλη Εβδομάδα με λίγες αστάθειες – Η εκτίμηση του Φάνη Τακούδη για την Κυριακή του Πάσχα (video) - ΛΑΡΙΣΑ | 29.04.2024 | 09:26
Λάρισα: Απατεώνες κλέβουν πιστωτικές κάρτες ακόμη και μέσα από εκκλησίες - ΒΟΛΟΣ | 29.04.2024 | 11:00
Ντυμένος γαμπρός θα κηδευτεί ο 17χρονος στη Σκιάθο – Το σπαρακτικό βίντεο της αδερφής του - ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 30.04.2024 | 10:35
Σκόρπιες οι πληρωμές πληθώρα οι απλήρωτοι, 30 εκατ. τα υπόλοιπα συνδεδεμένων για σήμερα, σειρά παίρνει το δράμα eco-schemes - ΛΑΡΙΣΑ | 29.04.2024 | 09:58
Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου προβαίνει σε δωρεά για τη χρηματοδότηση της μελέτης ανακατασκευής της πεζογέφυρας Τεμπών - ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΖΩΗ | 29.04.2024 | 19:40
«Βρε γλυκούληδες»: Ο Γρηγόρης Πετράκος επανέρχεται για την αφρικανική σκόνη