ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΝΕΑ ΓΙΑ ΒΟΛΟΣ
Παράκτιοι αλιείς Βόλου: “Βάζουν ταφόπλακα στον κλάδο εκτοξεύοντας τα κόστη με τον νέο νόμο”
Προχώρησαν σε συμβολικό αποκλεισμό του λιμανιού του Βόλου

Σε συμβολικό αποκλεισμό του λιμανιού του Βόλου προχώρησαν παράκτιοι αλιείς από τον Βόλο και το Νότιο Πήλιο, στο πλαίσιο της πανελλαδικής κινητοποίησης που εξήγγειλαν. Από νωρίς το πρωί αλιευτικά σκάφη συγκεντρώθηκαν στον χώρο απέναντι από το δημαρχείο και στη συνέχεια κινήθηκαν μπροστά από το Λιμεναρχείο.
Απλώθηκαν στην είσοδο του λιμανιού για λίγα λεπτά, πραγματοποιώντας συμβολικό αποκλεισμό. Άναψαν φωτοβολίδες και στη συνέχεια έδεσαν τα σκάφη μπροστά από το Λιμεναρχείο του Βόλου. Εκεί τους περίμεναν με πανό άλλοι συνάδελφοί τους θέλοντας να στείλουν μήνυμα στους ιθύνοντες ότι η παράκτια αλιεία πνέει τα λοίσθια.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος των παράκτιων αλιέων Βόλου και Μαγνησίας Παναγιώτης Περράκης, η πολιτεία επιχειρεί να βάλει ταφόπλακα στην παράκτια αλιεία με τη εφαρμογή του νόμου 1224/09. Ο συγκεκριμένος νόμος λέει ότι θα πρέπει να ανταποκριθούν στο καθεστώς ειδικής ζύγισης, όπως η μέση αλιεία, χωρίς να έχουν καμία σχέση με αυτή. “Εμείς είμαστε παράκτιοι αλιείς και πέραν αυτού έχουμε ζυγαριές, ταμειακές και pos, όντας καθόλα νόμιμοι. Δεν μπορούν να ζητούν από έναν αλιέα, 60 και 65 ετών να κάνει ειδική ζύγιση κάθε μέρα και να κρατάει το χαρτί της ζύγισης για 3 χρόνια μέσα στο σκάφος του, μέσα δηλαδή στην υγρασία και τη θάλασσα. Ο νόμος λέει ότι το κάθε είδος θα πρέπει να είναι μέσα σε ξεχωριστό ιχθυοκιβώτιο, το οποίο δεν γίνεται. Άμα έχω 50 διαφορετικά είδη από ένα κιλό, θα έχω 50 διαφορετικά κιβώτια; Δεν γίνεται” τόνισε ο κ. Περράκης. Συμπλήρωσε ότι οι μεγάλοι σε ηλικία ψαράδες δεν έχουν σχέση με την τεχνολογία και είναι πολύ δύσκολο να τη μάθουν. Επίσης η ηλεκτρονική παρακολούθηση των σκαφών μέσω vms, ers, με το κόστος εγκατάστασης να ξεκινά από 4.000 ευρώ και να φτάνει στις 7.000 ευρώ, κάτι που είναι δυσβάστακτο για τους αλιείς. Παράλληλα εάν χαλάσει ο σένσορας δεν υπάρχει κλιμάκιο στον Βόλο για να το φτιάξουν και θα πρέπει ο ψαράς να δέσει στο λιμάνι που θα πάθει ζημιά και να μείνει 15 ημέρες μέχρι να το επισκευάσουν και να χάσει ημέρες εργασίας. “Θα πρέπει να καταλάβει και ο υπουργός Κώστας Τσιάρας και ο υφυπουργός κ. Κέλλας ότι θα πρέπει να κοιτάξουν την παράκτια αλιεία. Οι παράκτιοι αλιείς ήταν, είναι και θα είναι μέσα στη θάλασσα, δεν πρόκειται να φύγουν ποτέ. Θέλουμε να καταλάβουν ότι αυτή τη στιγμή ο παράκτιος αλιέας δεινοπαθεί. Δεν μπορούμε να πληρώσουμε τα πάγια έξοδα, τα οποία την ημέρα είναι από 80 έως 100 ευρώ χωρίς να βγει για δουλειά. Όταν πάμε για δουλειά έχουμε από 300 έως και 600 ευρώ έξοδα, ενώ υπάρχουν και τα προβλήματα με δελφίνια και φώκιες που τρώνε τα δίχτυα που προκαλούν μέχρι και χιλιάδες ευρώ ζημιά. Όταν λένε ότι η ευρωπαϊκή πολιτική θέλει να αλλάξει την παράκτια αλιεία και τους κανόνες να έχουμε και εμείς τα πλεονεκτήματα που έχουν στην Ευρώπη. Όπως μαθαίνω από συναδέλφους από τη Γαλλία, τη Νορβηγία και την Ιταλία θα κατέλθουν σε κινητοποιήσεις αναφορικά με τον νόμο για την παράκτια αλιεία” σημείωσε ο πρόεδρος.
Αγώνας για αποζημίωση
Μιλώντας για τα προβλήματα των ψαράδων σε τοπικό επίπεδο, ο κ. Περράκης σημείωσε ότι οι ιδιοκτήτες μεγάλων σκαφών έλαβαν 2.600 αποζημίωση για τις καταστροφές από τις θεομηνίες, με ενέργειες του τότε υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Αυγενάκη. Ωστόσο, όλα σταμάτησαν εκεί και δεν πήραν κάτι άλλο, ενώ προχώρησαν και σε μεγάλο αγώνα να πείσουν τον κόσμο ότι τα νερά του Παγασητικού είναι καθαρά. “Έχουμε κάνει έναν μεγάλο αγώνα για την πόλη και όλη τη Μαγνησία και ζητάμε να λένε αλήθειες”.
Τεράστια τα επιπλέον κόστη
Από τον σύλλογο παράκτιων αλιέων Νοτίου Πηλίου, ο Νίκος Τζεβελέκος εξέφρασε την αντίθεσή του για τα νέα μέτρα που προωθούνται, καθώς ο κάθε αλιέας θα πρέπει να κρατά μέσα στο σκάφος περίπου 900 έγγραφα, χωρίς να υπάρχει ο απαραίτητος χώρος. “Για το ζύγισμα που ζητάνε, δεν το κάνουν για να προστατέψουν τον πολίτη, αλλά για να κονομήσουν αυτοί. Θα κοστίζει 250 ευρώ η ζυγαριά και κάθε χρόνο θα χρειάζεται πιστοποίηση, πληρώνοντας 90 ευρώ, ενώ για να βάλουμε vms απαιτούνται 70-80 ευρώ τον μήνα πάγια έξοδα και αν χαλάσει εγώ δεν μπορώ να πάω για δουλειά” υπογράμμισε ο κ. Τζεβελέκος.
Γιώργος Στεργίου - Magnesianewsgr
- ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 25.04.2025 | 20:53
Βαμβάκι: Σε λίγες μέρες προπωλήσεις, έως 6 λεπτά πάνω η τιμή για χαμηλή υγρασία και ξένη ύλη - ΛΑΡΙΣΑ | 25.04.2025 | 20:38
Φάρσαλα: Αυτοκίνητο «τούμπαρε» στους Χαλκιάδες - ΕΛΛΑΔΑ | 25.04.2025 | 20:27
Ασθενής πήρε φωτιά στη διάρκεια χειρουργείου στο νοσοκομείο «Αλεξάνδρα» - Διατάχθηκε κατεπείγουσα έρευνα - ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ | 25.04.2025 | 20:04
Το συγκινητικό αντίο του Νίκου Μίχη στον συμμαθητή του Ευθύμιο Μπατάλα - ΒΟΛΟΣ | 25.04.2025 | 19:55
Θλίψη στον Βόλο- Έφυγε από την ζωή γνωστός επιχειρηματίας - ΛΑΡΙΣΑ | 25.04.2025 | 19:51
Λάρισα: Αποκαταστάθηκε από την Εφορεία Αρχαιοτήτων ο Ι.Ν Αγ. Γεωργίου στα Αμπελάκια - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 25.04.2025 | 19:36
Ξεκίνησε το δημοσιογραφικό συνέδριο στον Βόλο «Δημοσιογραφία – Περιβάλλον – Τουρισμός – Ανθεκτικότητα»(ΦΩΤΟ) - ΛΑΡΙΣΑ | 25.04.2025 | 18:41
Τέμπη: Ο εφέτης ανακριτής απέρριψε και τη 2η αίτηση εκταφής θύματος
- ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 25.04.2025 | 07:44
Ανησυχία για το μέλλον του βαμβακιού λόγω της νέας ευρωπαϊκής περιβαλλοντικής οδηγίας - ΛΑΡΙΣΑ | 24.04.2025 | 21:56
Θλίψη στη Λάρισα: Πέθανε o γνωστός πολιτικός μηχανικός και κατασκευαστής Eυθύμιος Μπατάλας - ΚΑΡΔΙΤΣΑ | 24.04.2025 | 18:05
Tραγωδία στην Καρδίτσα: Νεκρή 26χρονη που έπεσε στο κενό από το Εμπορικό Κέντρο (φωτο - βίντεο) - ΛΑΡΙΣΑ | 24.04.2025 | 17:40
Δυνατή μπόρα στη Λάρισα και έντονες βροχές στη Δυτική Θεσσαλία με κεραυνούς (video) - ΛΑΡΙΣΑ | 24.04.2025 | 08:02
Σήμερα κηδεύεται στα Φάρσαλα ο Δόκιμος Πυροσβέστης Ζήσης Καντούνης - ΚΑΡΔΙΤΣΑ | 25.04.2025 | 07:40
Λουλούδια και κεριά στο Εμπορικό Κέντρο Καρδίτσας στη μνήμη της 26χρονης - ΒΟΛΟΣ | 24.04.2025 | 07:50
Τροχαίο δυστύχημα στο Βόλο: 41χρονος πατέρας νεκρός μετά από σφοδρή σύγκρουση με ΙΧ (video) - ΒΟΛΟΣ | 24.04.2025 | 09:53
Άγριο ξύλο μεταξύ ανηλίκων στον Πτελεό -Στο νοσοκομείο με σοβαρά χτυπήματα 16χρονος, συνελήφθη 14χρονος