ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΝΕΑ ΓΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Αυτά (θα) είναι τα έργα αποκατάστασης σιδηροδρομικού δικτύου 452 εκατ. ευρώ στη Θεσσαλία
Εγκρίθηκε το φυσικό αντικείμενο πέντε συμβάσεων για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας

Εγκρίθηκε το φυσικό αντικείμενο πέντε συμβάσεων για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας, με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, κι ενώ ήδη έχει δοθεί «πράσινο φως» για τα οδικά έργα (σχεδόν 900 εκατ. ευρώ) από τον Ιούνιο αλλά οι προσκλήσεις προς τους μεγάλους τεχνικούς ομίλους καθυστερούν.
Ειδικότερα, και σε ό,τι αφορά στα κατεπείγοντα έργα, ύψους 452 εκατ. ευρώ, αποκατάστασης ζημιών από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias (σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα), αυτά έλαβαν το «πράσινο φως» από το αρμόδιο τεχνικό συμβούλιο του υπουργείου, κατά συνέπεια έγινε προσδιορισμός και εξειδίκευση φυσικού αντικειμένου και του καθορισμού των κατεπειγόντων έργων αποκατάστασης βλαβών των σιδηροδρομικών δικτύων.
Από το τεχνικό συμβούλιο εγκρίθηκε το τεχνικό αντικείμενο των εξής πέντε έργων:
- Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού ως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα, προϋπολογισμού 173.600.000 ευρώ (με ΦΠΑ).
- Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, προϋπολογισμού 57.660.000 ευρώ (με ΦΠΑ).
- Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, προϋπολογισμού 181.660.000 ευρώ (με ΦΠΑ).
- Εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Μηλεών -το γνωστό τρενάκι του Πηλίου- από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων ως τον Σ.Σ. Μηλεών, προϋπολογισμού 1.860.000 ευρώ (με ΦΠΑ).
- Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο ως Σ.Σ. Κράννων, προϋπολογισμού 37.200.000 ευρώ (με ΦΠΑ).
Μάλιστα, το τελευταίο έργο αφορά στα επίμαχα συστήματα ασφαλείας τα οποία και είχαν παραδοθεί σε λειτουργία μόλις πέντε ημέρες πριν την κακοκαιρία.
Να σημειωθεί ότι τόσο τα σιδηροδρομικά, όσο και τα έργα αποκατάστασης στο οδικό δίκτυο επί της ουσίας έχουν αποδειχθεί μια δύσκολη περίπτωση, καθώς έχουν περάσει μήνες από τότε που εκκίνησαν οι διαδικασίες και πάνω από ένας χρόνος από τις καταστροφές του 2023 (Σεπτέμβριος), χωρίς να έχουν προκηρυχθεί σχετικοί διαγωνισμοί συνολικού ύψους 1,4 δισ. ευρώ.
Σε έναν βαθμό, πέραν του χρόνου ωρίμανσης που απαιτείται, πρόβλημα υπήρχε και με τη χρηματοδότηση, μέρος της οποίας, σχεδόν 600 εκατ. ευρώ, θα έλθει από το Ταμείο Ανάκαμψης, εκ των οποίων 180 εκατ. για τον σιδηρόδρομο και τα υπόλοιπα για το οδικό δίκτυο.
Πάντως, πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Οικονομικών για την 3η αναθεώρηση του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης 2021 – 2025, ήρθε να καλύψει το μέρος ων αναγκών σε σχέση με τους εθνικούς πόρους (ΠΔΕ).
Ωστόσο, αναμένονται οι προκηρύξεις των διαγωνισμών, με fast – track διαδικασίες, με προσκλήσεις στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους για οδικά και σιδηροδρομικά έργα, με στόχο να υπάρξουν σύντομα ανάδοχοι και να υπογραφούν οι αντίστοιχες συμβάσεις. Και πάλι, όμως, θα απαιτηθεί εύλογος χρόνος για την έγκριση των συμβάσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο και βέβαια, η περίοδος υλοποίησης των έργων που θα ξεπεράσει τον ένα με ενάμιση χρόνο.
Τα οδικά έργα
Υπενθυμίζεται ότι τα οδικά έργα αποκατάστασης, συνολικού ύψους σχεδόν 900 εκατ. ευρώ, αφορούν σε πάνω από 1.000 θέσεις επέμβασης, στις περιφερειακές ενότητες Τρικάλων, Καρδίτσας, Λάρισας, Μαγνησίας, Φθιώτιδας και Εύβοιας. Οι εργασίες θα γίνουν σε συνολικό μήκος 159 χιλιομέτρων του οδικού δικτύου και συμπεριλαμβάνουν 110 γέφυρες.
Με βάση την καταγραφή των ζημιών, οι πόροι θα διατεθούν ως εξής: 33% του ποσού στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας, 25% στην Περιφερειακή ενότητα Τρικάλων, 21% στην Περιφερειακή ενότητα Καρδίτσας, 9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Λάρισας, 9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Ευβοίας και 2% στην Περιφερειακή ενότητα Φθιώτιδας. Αντικείμενο, η αποκατάσταση ζημιών σε δρόμους και γέφυρες.
Πηγή: newsit.gr
- ΛΑΡΙΣΑ | 06.07.2025 | 23:47
Τρελή πορεία ΙΧ στα παράλια Λάρισας-προσέκρουε σε τρία σταθμευμένα οχήματα-ένας τραυματίας - ΕΛΛΑΔΑ | 06.07.2025 | 23:40
Λευκάδα: 24χρονη κατέρρευσε μετά την πρόταση γάμου από τον σύντροφό της -Νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση - ΛΑΡΙΣΑ | 06.07.2025 | 23:31
Σε «κλοιό» καύσωνα από τη Δευτέρα -Έως και 42°C θα ανέλθει η θερμοκρασία στη Λάρισα - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 06.07.2025 | 23:21
Λήγει το τελεσίγραφο Τραμπ για τους δασμούς – Έρχεται η «λυπητερή» για την ΕΕ - ΛΑΡΙΣΑ | 06.07.2025 | 22:39
Κατάμεστο το κηποθέατρο στη συναυλία της Νατάσας Θεοδωρίδου μαγευτική η ερμηνεία της(ΦΩΤΟ+video) - ΕΛΛΑΔΑ | 06.07.2025 | 22:17
Βυθίζεται το ελληνόκτητο πλοίο που επλήγη από τους Χούθι ανοιχτά της Υεμένης - ΒΟΛΟΣ | 06.07.2025 | 22:07
Κατέρρευσε σερβιτόρος στην Άφησσο - ΒΟΛΟΣ | 06.07.2025 | 22:03
Προσθαλασσώθηκε στον Βόλο το πρώτο υδροπλάνο
- ΒΟΛΟΣ | 06.07.2025 | 11:36
“Η Μακρή θα πλήρωνε για να την διαφημίζω” -“Δεν έχω επιχείρηση” απαντά η ίδια - ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 06.07.2025 | 12:03
ΟΠΕΚΕΠΕ: Η Αρχή για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος βάζει στο «μικροσκόπιο» πρώην υπουργούς και βουλευτές - ΛΑΡΙΣΑ | 06.07.2025 | 22:39
Κατάμεστο το κηποθέατρο στη συναυλία της Νατάσας Θεοδωρίδου μαγευτική η ερμηνεία της(ΦΩΤΟ+video) - ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 06.07.2025 | 16:32
“Επιστροφή των χρηµάτων ακόµα και µε δέσµευση περιουσίας”, λέει ο Τσιάρας - ΛΑΡΙΣΑ | 06.07.2025 | 23:47
Τρελή πορεία ΙΧ στα παράλια Λάρισας-προσέκρουε σε τρία σταθμευμένα οχήματα-ένας τραυματίας - ΛΑΡΙΣΑ | 06.07.2025 | 11:18
Σε σοκ ο Λαρισαίος παρουσιαστής Γρηγόρης Γκουντάρας μετά τη διάρρηξη στο σπίτι του -Ξέσπασε σε κλάματα - ΕΛΛΑΔΑ | 06.07.2025 | 12:18
Αγρίνιο: Απανθρακώθηκε 21χρονος σε τροχαίο - Οι γονείς του που εργάζονται στο νοσοκομείο κλήθηκαν να τον αναγνωρίσουν - ΒΟΛΟΣ | 06.07.2025 | 16:13
Βόλος: Κατέληξε 64χρονη λουόμενη στον Άναυρο – Άμεση κινητοποίηση ναυαγοσώστριας και Λιμενικού