ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΝΕΑ ΓΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Αλλαγή χωροθέτησης και μείωση τιμής διοδίων ζητήθηκε από τον Χάαν
Επί τάπητος η ανάπτυξη της περιφέρειας Θεσσαλίας στη συνάντηση του επιτρόπου με Αγοραστό
Εφ’ όλης της ύλης συζήτηση για τατρέχοντα ζητήματα που αφορούν τη Θεσσαλία, είχε ο ευρωπαίος επίτροποςπεριφερειακής πολιτικής κ. Γιοχάνες Χααν με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ.Κώστα Αγοραστό, στην έδρα της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Ο κ. Χααν μαζί με τονπεριφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό είχαν μια αναλυτική συζήτηση για τοτρέχον αλλά και το νέο ΕΣΠΑ, καθώς και για τα σημαντικότερα έργα πουσυγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Η επίσκεψητου Επιτρόπου εντάσσεται στο πλαίσιο της "περιοδείας" του στις 13Ελληνικές Περιφέρειες, με την οποία επιδιώκεται να διασφαλιστεί ηαποτελεσματικότερη αξιοποίηση των διαρθρωτικών πόρων – της κυριότερης πηγήςδημοσίων επενδύσεων για τη χώρα.
Ο κ. Γιοχάνες Χααν δηλώνοντας τηνευχαρίστησή του που βρίσκεται στην περιοχή τόνισε: «Είναι ασυνήθιστο για μένανα επισκέπτομαι μια Περιφέρεια και να μην έχω να κάνω παρατηρήσεις, καθώς σεότι αφορά την απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ στη Θεσσαλία, όλα πηγαίνουν καλά. ΗΠεριφέρεια Θεσσαλίας έχει επίσης καταθέσει το τελικό σχέδιο για το νέο ΕΣΠΑ,έχουμε αρχίσει να το αναλύουμε και πιστεύουμε ότι θα πάει πολύ καλά».
Ο κ. Κώστας Αγοραστός καλωσόρισε τον κ.Χααν στη Θεσσαλία, ένα φίλο των Περιφερειών όπως τον χαρακτήρισε, «ένα φίλο τηςχώρας, με τον οποίο πιστεύω ότι θα συνεχίσουμε να έχουμε την ίδια καλήσυνεργασία που είχαμε μέχρι σήμερα. Δυστυχώς όμως, η επίσκεψη αυτή τουευρωπαίου επιτρόπου γίνεται σε μία μέρα πένθους για τη Θεσσαλία μια μέρα όπουθρηνούμε τον χαμό τριών νέων παιδιών, που άφησαν την τελευταία τους πνοή σε έναδρόμο καρμανιόλα, γιατί το κόστος χρήσης της εθνικής οδού είναι πολύ μεγάλο. Ηπαραχωρησιούχος εταιρεία βλέπει το δένδρο και χάνει το δάσος. Δεν είναι δυνατόννα υπάρχουν τρία διόδια μέσα στην Π.Ε. Λάρισας με αποτέλεσμα οι περισσότεροι νακινούνται από τους παραδρόμους. Πρέπει να μειωθούν και οι τιμές των διοδίωναλλά και να αλλάξει η χωροθέτησή τους».
Από την πλευρά του ο κ. Χααν εξέφρασε τασυλλυπητήρια του για το γεγονός και τόνισε ότι το θέμα αυτό θα τεθεί άμεσα στηνεπόμενη συνάντηση με την κυβέρνηση καθώς απασχολεί πολύ κόσμο. Ο ίδιος σημείωσεότι πρόσφατα έπρεπε να ταξιδεύσει οδικώςαπό τα Σκόπια στην Αθήνα και πέρασε απο 11 διόδια πληρώνοντας περίπου 30 ευρώ! «Είναιαρκετά μεγάλο το ποσό και θα πρέπει η ευρωπαϊκή επιτροπή να επανεξετάσει τοθέμα καθώς δεν έχει νόημα», όπως τόνισε να χρηματοδοτούνται από κοινοτικούςπόρους αυτοκινητόδρομοι, οι οποίοι δεν χρησιμοποιούνται από το ευρύ κοινό.
Κατόπιν ο κ. Κ. Αγοραστός έκανε μιασύντομη παρουσίαση της Θεσσαλίας και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων τηςυπογραμμίζοντας ότι, η Θεσσαλία είναι το κέντρο της Ελλάδας και είναι σαν μιαμικρή Ελλάδα. Έχει νησιά, βουνά, παράλια, τον κάμπο, τον Όλυμπο, τα Μετέωρα, τοΠήλιο, τις Σποράδες, τη Λίμνη Πλαστήρα κ.α.
- Αποτελεί μια ακόμα πύλη της χώρας απότο εξωτερικό: Διαθέτει 2 μεγάλα αεροδρόμια Ν. Αγχιάλου και Σκιάθου (το οποίοκαι αναβαθμίζεται μέσω του ευρωπαϊκών πόρων), 1 μεγάλο λιμάνι του Βόλου, τοΘεσσαλικό σιδηρόδρομο, στον οποίο προωθούμε την ηλεκτροκίνηση στο σύνολό του.
- Σε ότι αφορά το περιβάλλον ο περιφερειάρχης σημείωσε: «Είμαστε η πιο «πράσινη»Περιφέρεια. Έχουμε κλείσει όλους τους ΧΑΔΑ, έχουμε εξασφαλίσει τη βιωσιμότηταγια τα επόμενα χρόνια όλων των ΧΥΤΑ και έχουμε καταρτίσει το πρόγραμμα για τηδημιουργία μονάδων επεξεργασίας απορριμμάτων».
- Σε ότι αφορά τη διαχείριση του νερού:«Αναμένουμε την τελική έγκριση των Διαχειριστικών Σχεδίων, τα οποία έχουνκαθυστερήσει. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε το μεγάλο έργο της μερικής μεταφοράςνερού από τον Αχελώο. Στο σημείο που βρίσκονται τα έργα του Αχελώου, μια λύσηυπάρχει, η συνέχιση των έργων. Δεν υπάρχει καμία άλλη λύση. Η συνέχιση τουςείναι περιβαλλοντικά συμφέρουσα, βιώσιμη και θετική για την οικονομία, για τοπεριβάλλον, αλλά και για τα υδατικά συστήματα της Θεσσαλίας. 1,2 δις ευρώ σεσημερινές τιμές, από το υστέρημα του έλληνα φορολογούμενου, δεν μπορούν να πάνεχαμένα. Τυχόν εγκατάλειψη των έργων θα σημάνει τεράστια περιβαλλοντικήυποβάθμιση, καθώς το κόστος αποκατάστασης είναι ανυπολόγιστο, ενώ τα διαφυγόντακέρδη από την χρήση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (υδροηλεκτρικά έργα)εξαιρετικά κρίσιμη. Επίσης, το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων έκρινε τοέργο θετικά, ότι δηλαδή ένα ποτάμιο σύστημα μπορεί να μετατραπεί σεανθρωπογενές σύστημα, όπως ακριβώς δηλαδή η λίμνη Πλαστήρα. Η Θεσσαλία είναιελλειμματική σε νερό, έχουμε υλοποιήσει έργα στην κατεύθυνση αυτή αλλά δενφτάνουν».
Ο ευρωπαίος επίτροπος κ. Χααν ρώτησεγιατί έχει σταματήσει το έργο και ζήτησε να ενημερωθεί για το ποσό των χρημάτωνπου θα χρειαστεί, έτσι ώστε να ολοκληρωθεί το έργο.
- Σε ότι αφορά τη Κάρλα ο κ. Αγοραστόςσημείωσε: «Πριν λίγο καιρό περιήλθε το έργο στην αιρετή Περιφέρεια, παραλάβαμεμε μια ωρολογιακή βόμβα, ένα έργο σταματημένο εδώ και 18 μήνες με πολλάπροβλήματα, κάναμε όλες τις γραφειοκρατικές και διοικητικές διαδικασίες καιείμαστε εδώ για να πετύχουμε. Είναι ένα έργο, το οποίο παρακολουθεί στενά όλη ηΕυρώπη. Δεν θα αφήσουμε γραφειοκρατία και υπηρεσίες, όπως η αρχαιολογία, νακαθυστερούν ένα τόσο σημαντικό έργο και για το λόγο αυτό ετοιμάζουμε δυναμικήπαρέμβαση».
- Ε65: Επιθυμούμε και πιέζουμε ναολοκληρωθεί το έργο στο σύνολό του και ενώ το έργο προχωρά στο εύκολο κομμάτι,εμείς θέλουμε να ξεκινήσει πρώτα το δύσκολο κομμάτι, δηλαδή από Καλαμπάκα ωςΕγνατία Οδό.
- Έρευνα: Έχουμε συνεργασία σεπρογράμματα και έργα με το Πανεπιστήμιο, το ΤΕΙ, τα ερευνητικά κέντρα, τανοσοκομεία, το περιφερειακό συμβούλιο καινοτομίας και ετοιμάζουμε ένα ΚέντροΈρευνας και Τεχνολογίας για την αντιμετώπιση του καρκίνου μέσω της αδρονικήςθεραπείας.
- Αγροδιατροφικός τομέας: Μεπρωτοβουλίες όπως, το καλάθι της περιφέρειας, το ηλεκτρονικό δημοπρατήριο αλλάκαι έργα στον αγροτικό τομέα στηρίζουμε τον παραγωγό, ενδυναμώνουμε τοναγροτικό και κτηνοτροφικό τομέα.
- Ανεργία: Η ανεργία στη Θεσσαλία είναιχαμηλότερη του μέσου όρου της χώρας αλλά αυτό δεν μας ικανοποιεί. Δημιουργώνταςτα τελευταία χρόνια ένα σταθερό επενδυτικό περιβάλλον, δημιουργώντας μια σχέσηεμπιστοσύνης, πετύχαμε να έχουμε 2800 επενδύσεις τα τελευταία χρόνια. Μέσω τωνέργων που υλοποιούμε, δημιουργούμε και στηρίζουμε θέσεις εργασίας και διαχέουμεκοινοτικό χρήμα στην τοπική οικονομία.
- Τουρισμός: Δημιουργούμε το μεγαλύτεροκαταδυτικό πάρκο στον κόσμο, το οποίο είναι και νέα έργο «σημαία» μεευρωπαϊκούς χώρους. Δημιουργούμε πλανητάρια σε Όλυμπο και Μετέωρα, μουσείογεωλογικών σχηματισμών στα Μετέωρα και αποκαθιστούμε 4 αρχαία θέατρα σε όλη τηΘεσσαλία, συνδέοντας τον τουρισμό με τον πολιτισμό.
- Fund:Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα fund,το οποίο θα χρηματοδοτεί μέσα από μια αξιόπιστη διαδικασία νέες επιχειρήσεις.Θέλουμε ένα μηχανισμό, μια δομή που θα συνδέει ιδιωτικά και δημόσια κονδύλια.
- Απαλλοτριώσεις: Πετύχαμε με τον κ.Χααν να αλλάξουν κάποια πράγματα και να πάμε γρηγορότερα. Θα συνεργαστούμε,ώστε να μειωθούν και οι τιμές μονάδων των έργων. Υπάρχει επίσης καθυστέρησηστις διαδικασίες της αρχαιολογίας. Αν αυτή η χώρα θέλει να πετύχει θα πρέπει ναπάμε γρήγορα το χρόνο.
- Νέο ΕΣΠΑ: ενώ το κράτος θα έπρεπε ναμας εκχωρήσει περισσότερους πόρους δεν το έκανε. Παρ όλα αυτά εμείς από τηνπλευρά μας θα διεκδικήσουμε τα 1,2 δις ευρώ, που ανήκουν στη ΠεριφέρειαΘεσσαλίας.
Ο κ. Χααν έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρονγια τα καταδυτικά πάρκα, καθώς τόνισε ότι πρόκειται για κάτι καινοτόμο στηνΕυρώπη και εξεδήλωσε τη βούλησή του να επισκεφτεί κάποιο ναυάγιο. Όσο για το fund που σκοπεύει να τρέξει η Περιφέρεια Θεσσαλίαςσημείωσε: «Αν αυτό πετύχει τότε θα αποτελέσει πιλότο και για όλη την Ευρώπη».Ενώ συμπλήρωσε: «Πρέπει οι Περιφέρειες της Ευρώπης να πρωτοπορήσουν, ναανοίξουν νέους δρόμους και ευκαιρίες, να δώσουν λύσεις και να αρχίσει στη χώραη διαδικασία της ανάκαμψης. Εμείς θα σας στηρίξουμε όπου μπορούμε».
- ΒΟΛΟΣ | 03.05.2024 | 19:02
Με κατάνυξη η αναπαράσταση της Ακολουθίας της Αποκαθήλωσης στην Παναγία Ξενιά - ΔΙΕΘΝΗ | 03.05.2024 | 18:38
Τούρκος ηθοποιός αγόρασε το σχολείο του και το κατεδάφισε για να εκδικηθεί τους δασκάλους του - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 03.05.2024 | 18:31
Αυτές είναι οι πλουσιότερες χώρες του κόσμου – Η θέση της Ελλάδας - ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ | 03.05.2024 | 14:26
Επιτέλους σήμανση στον ΠΑΘΕ για Ε-65 με αναγραφή της Καρδίτσας - ΕΛΛΑΔΑ | 03.05.2024 | 14:20
Πυρκαγιά σε αγροτοδασική έκταση στην Αγία Τριάδα Βοιωτίας - Σηκώθηκαν και εναέρια μέσα - ΚΑΡΔΙΤΣΑ | 03.05.2024 | 14:02
Περίτεχνοι Επιτάφιοι στις ενορίες της Καρδίτσας (φωτο) - ΒΟΛΟΣ | 03.05.2024 | 13:38
Πεντακάθαρος ο Παγασητικός – Κατάλληλος για κολύμβηση - ΛΑΡΙΣΑ | 03.05.2024 | 13:10
«Γεύματα Αγάπης» ενόψει του Πάσχα από την περιφέρεια Θεσσαλίας
- ΛΑΡΙΣΑ | 02.05.2024 | 12:46
Κατασχέθηκαν κρέατα από έξι κρεοπωλεία της Λάρισας - ΛΑΡΙΣΑ | 02.05.2024 | 09:46
Βουτιά θανάτου για 65χρονο στη Λάρισα - ΛΑΡΙΣΑ | 02.05.2024 | 19:32
Θλίψη στη Λάρισα: «Έφυγε» στα 57 της η Πολυξένη Ζήλου - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 02.05.2024 | 19:46
Μαγαζί με κάρβουνα έκανε διασκευή το «Ζάρι» της Μαρίνας Σάττι: «Τρίκαλα καλέ, όχι Καρδίτσα» (ΒΙΝΤΕΟ) - ΛΑΡΙΣΑ | 03.05.2024 | 13:03
Το αδιαχώρητο στα καφέ της Λάρισας και στην αγορά μεσημέρι Μεγάλης Παρασκευής (ΦΩΤΟ) - ΚΑΡΔΙΤΣΑ | 02.05.2024 | 14:32
Έφυγαν πέντε Καρδιτσιώτες από τη ζωή - ανάμεσά τους κι ένας 62χρονος - ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΖΩΗ | 02.05.2024 | 19:52
Πάρκαρε παράνομα και ζήτησε κατανόηση λόγω… γενεθλίων – Η απάντηση της τροχαίας - ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 02.05.2024 | 19:14
Aδιάθετα περί τα 100 εκατ. ευρώ σε ενισχύσεις, λόγο για διορθωτική πληρωμή κάνει ο ΟΠΕΚΕΠΕ