ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΝΕΑ ΓΙΑ ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
Απογοητευτικές οι δηλώσεις του πρωθυπουργού για τον Αχελώο
Των Κώστα Γκούμα- Τάσου Μπαρμπούτη

Οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού κ. Κυρ. Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη (δες συνέντευξη τύπου, 13/9 και ρεπορτάζ στα ΜΜΕ, 14/9) σχετικά με τα υδατικά έργα επί του Άνω Αχελώου υπήρξαν τουλάχιστον απογοητευτικές για όλους τους σκεπτόμενους πολίτες και ιδιαίτερα όσους γνωρίζουν τα περιβαλλοντικά και αναπτυξιακά θέματα στην περιοχή μας.
Μια γενικόλογη αναφορά ("κάποια έργα", "πολλές νομικές ιστορικές ("κάποια έργα", "πολλές νομικές ιστορικές ("κάποια έργα", "πολλές νομικές ιστορικές ( εκκρεμότητες", "πολύ περιορισμένη μεταφορά" κλπ.), καμμιά δέσμευση και αόριστες υποσχέσεις ότι θα το ξαναδούμε. Ούτε λέξη δεν είπε ο κ. Μητσοτάκης για το μέγιστο οικολογικό πρόβλημα των ελλειμματικών υδροφορέων στο υδατικό διαμέρισμα Θεσσαλίας.
Ακόμη και το γεγονός ότι "όρισε" ως αρμόδιο τον υφυπουργό κ. Σκρέκα και δεν ανέφερε καθόλου το Υπουργείο Υποδομών (στο οποίο ανήκουν τα ημιτελή έργα Συκιάς και σήραγγας μεταφοράς), προσδιορίζει το μέτρο της έλλειψης επικέντρωσης και ενδιαφέροντος.
Συνοπτικά η απάντηση του κ. Πρωθυπουργού στην σχετική ερώτηση, έμοιαζε περισσότερο με προσπάθεια να παραθέσει δυσκολίες και εμπόδια για την μη προώθηση διαδικασιών ολοκλήρωσης των έργων.
Ήταν προφανής η αμηχανία του, η προσπάθεια να αποφύγει την εμπλοκή του σε ουσιαστικά ζητήματα και να προσπεράσει ανώδυνα την κάθε χρόνο επαναλαμβανομένη για το ίδιο θέμα ερώτηση.
Κατά το διάστημα της διακυβέρνησης από την ΝΔ, ήταν φανερό, τουλάχιστον σε όσους παρακολουθούν από κοντά τα θέματα αυτά, ότι παρά κάποιες μεμονωμένες θετικές κινήσεις (και μάλιστα από μάλλον "αναρμόδιους" κυβερνητικούς παράγοντες), τα υδατικά προβλήματα και οι αντίστοιχες δράσεις και έργα ήταν πρακτικά έξω από τους κυβερνητικούς στόχους
Είναι προφανές ότι επειδή τα έργα Αχελώου συνδέονται και με ισχυρά συμφέροντα (πχ. ενεργειακά), ενώ παράλληλα αποτελούν εμβληματικό αντικείμενο αντιπαράθεσης από κάποιους δογματικούς δήθεν υπερασπιστές του περιβάλλοντος (ΣΥΡΙΖΑ κλπ.), ο κ. Μητσοτάκης, είτε λόγω αγνοίας, είτε λόγω ατολμίας και σε κάθε περίπτωση χωρίς να συνειδητοποιεί το σοβαρό πρόβλημα της Θεσσαλίας, επιλέγει να συντηρήσει την ίδια πολιτική της απραξίας και της στασιμότητας που ακολούθησε επί πέντε χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ.
Ας σημειωθεί πως ενώπιον μιας τέτοιας εξόφθαλμης αγνόησης των υποσχέσεων του συγκεκριμένου πολιτικού χώρου, οι εκπρόσωποι μας (όλων των κομμάτων) στη Βουλή, οι ηγεσίες της περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης, τα επιμελητήρια, οι φορείς και οι οργανώσεις τους, πλην εξαιρέσεων, ανέχθηκαν έως σήμερα αυτήν την υπαναχώρηση από τις υποσχέσεις και τις ελπίδες που είχαν καλλιεργηθεί.
Κάποιες κατά καιρούς δηλώσεις η "όρκοι πίστης" στην εκτροπή του Αχελώου μοιάζουν όλο και περισσότερο σαν "ξεκάρφωμα" παρά σαν ουσιαστική συμβολή στον αγώνα που απαιτείται για υπέρβαση και τελικά την δρομολόγηση διαδικασιών επανέναρξης των έργων.
Κατά το διάστημα της διακυβέρνησης από την ΝΔ, ήταν φανερό, τουλάχιστον σε όσους παρακολουθούν από κοντά τα θέματα αυτά, ότι παρά κάποιες μεμονωμένες θετικές κινήσεις (και μάλιστα από μάλλον "αναρμόδιους" κυβερνητικούς παράγοντες), τα υδατικά προβλήματα και οι αντίστοιχες δράσεις και έργα ήταν πρακτικά έξω από τους κυβερνητικούς στόχους το προηγούμενο διάστημα.
Κλείνοντας, απλώς θα θυμίσουμε ότι όσα σημαντικά έργα έγιναν από την δεκαετία 1980 έως πριν λίγα χρόνια επί του Άνω Αχελώου (Μεσοχώρα με σχεδόν έτοιμο ΥΗ Έργο προς λειτουργία, φράγμα Συκιάς με εκτέλεση φυσικού αντικειμένου κατά 65% και Σήραγγα μεταφοράς νερού, μήκους 18 χλμ., πλήρως διανοιγμένη και φυσικό αντικείμενο 85%), προχώρησαν έως εδώ χάρις στους αγώνες του Θεσσαλικού λαού και υπό την ηγεσία πολιτικών παραγόντων και φορέων που δεν συμβιβάστηκαν με συμφέροντα, ούτε έκαναν πίσω επειδή συγκυριακά κυβερνούσε το κόμμα που συμπαθούσαν, κάτι που σήμερα δείχνει να συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό.
Ακριβώς με την ίδια λογική ο αγώνας αυτός θα συνεχιστεί και η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη με τους τοπικούς παράγοντες (που με την απραξία τους νομίζουν ότι τον προστατεύουν), απλά θα περάσουν στην ιστορία με το μέγεθος που τους αναλογεί !
- ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ | 17.09.2025 | 21:43
Είπε αλήθειες στους κτηνοτρόφους ο Δημήτρης Κουρέτας, για το εμβόλιο μη λογαριάζοντας πολιτικό κόστος (video) - ΛΑΡΙΣΑ | 17.09.2025 | 21:10
Υπέροχες κλασσικές μελωδίες με Flash mob στην Κουμα στο πλαίσιο εβδομάδας Αστικής Κινητικότητας (ΦΩΤΟ+video) - ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 17.09.2025 | 20:56
Πράσινο φως από ΚΥΣΕΑ για αγορά 4ης Belharra -Δένδιας: «Δεν είναι απλώς μια φρεγάτα, θα φέρει βαλλιστικούς πυραύλους» - ΛΑΡΙΣΑ | 17.09.2025 | 16:33
Δύο συλλήψεις για ρευματοκλοπή στον Τύρναβο - ΛΑΡΙΣΑ | 17.09.2025 | 15:24
Θλίψη για το Λαρισινό μπάσκετ: Έφυγε από τη ζωή ο Νίκος Γεωργόπουλος - ΛΑΡΙΣΑ | 17.09.2025 | 14:27
Φάρσαλα: Κλείδωσε την πελάτισσα μέσα στο κατάστημα και έφυγε για δουλειές -Την απεγκλώβισε η Πυροσβεστική - ΛΑΡΙΣΑ | 17.09.2025 | 14:21
Εκδήλωση βράβευσης μαθητών στους διαγωνισμούς της Μαθηματικής Εταιρείας στη Λάρισα - ΛΑΡΙΣΑ | 17.09.2025 | 12:43
Ένταση από τους κτηνοτρόφους στην περιφέρεια για το εμβόλιο- Κουρέτας: απολυμαντικοί σταθμοί σε όλη τη Θεσσαλία (video)
- ΛΑΡΙΣΑ | 17.09.2025 | 12:43
Ένταση από τους κτηνοτρόφους στην περιφέρεια για το εμβόλιο- Κουρέτας: απολυμαντικοί σταθμοί σε όλη τη Θεσσαλία (video) - ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 17.09.2025 | 09:16
Η ευλογιά των προβάτων περνάει στο… τραπέζι: Ξεφεύγουν οι τιμές, κίνδυνος για γάλα, φέτα και κιμά - ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ | 17.09.2025 | 21:43
Είπε αλήθειες στους κτηνοτρόφους ο Δημήτρης Κουρέτας, για το εμβόλιο μη λογαριάζοντας πολιτικό κόστος (video) - ΛΑΡΙΣΑ | 17.09.2025 | 11:28
Πανελλαδική διαμαρτυρία κτηνοτρόφων στην περιφέρεια -ζητούν άμεσα αποζημιώσεις και εμβόλιο για την ευλογιά (ΦΩΤΟ+video) - ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ | 17.09.2025 | 08:17
Έμποροι αγοράζουν στα 17 λεπτά το κιλό το καλαμπόκι από Καρδίτσα λόγω ευλογιάς, όταν η τρέχουσα τιμή είναι 21 λεπτά (video) - ΛΑΡΙΣΑ | 17.09.2025 | 15:24
Θλίψη για το Λαρισινό μπάσκετ: Έφυγε από τη ζωή ο Νίκος Γεωργόπουλος - ΕΛΛΑΔΑ | 17.09.2025 | 09:40
ΟΠΕΚΕΠΕ: Αγρότες έπαιρναν επιδότηση για ξένο χωράφι και ο ιδιοκτήτης δεν είχε ιδέα! - ΛΑΡΙΣΑ | 17.09.2025 | 07:46
Στη Λάρισα το μοναδικό τούνελ στην Ελλάδα όπου παρακολουθείται διαρκώς η ταχύτητα των οδηγών