ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΝΕΑ ΓΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
Η ηλεκτροκίνηση Βόλου- Λάρισας και τα ακριβά διόδια στο Μοσχοχώρι
Με αφορμή την αντιπαραθεση Τζούλιας Τσαλίκη και Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου

Διαβάζω σε τοπικό site του Βόλου (magnesianews.gr) τις θέσεις δύο εκλεκτών πολιτών της Νέας Ιωνίας του Βόλου, αρχικά της αρχιτεκτόνισας και πρώην περφερειακής συμβούλου Τζούλιας Τσαλίκη για την ιδιότυπη απομόνωση του Βόλου κυρίως λόγω της καθυστέρησης στη δημοπράτηση της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Βόλου- Λάρισας και στη συνέχεια την απάντηση του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου.
Ο δεύτερος αναφέρεται στην προσπάθεια ενοποίησης των μελετών που έκανε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ώστε να παρακαμφθεί η Νέα Ιωνία και να μην είναι απομονωμένη από το πολεοδομικό συγκρότημα του Βόλου λόγω των γραμμών (πριν δεν είχαν υπάρξει μελέτες από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών αναφέρει ο κ. Μεϊκόπουλος) . Μάλιστα ο βουλευτής μας παρέχει την ενημέρωση ότι το Σεπτέμβριο θα είναι έτοιμα τα τεύχη δημοπράτησης από τη διαχειριστική αρχή... Μέχρις εδώ όλα καλά, αν και οι επιστημονικές απόψεις για τη λεγόμενο S της γραμμής διϊστανται ... Η κ. Τσαλίκη για παραδειγμα ισχυρίζεται ότι επειδή η ηλεκτροκίνηση είναι προαστιακός δεν εξυπηρετεί κάτι η απομάκρυνση των γραμμών από τη Νέα Ιωνία, αντιθέτως θα μπορούσε να υπάρχει μία στάση π.χ. στη Βαμβακουργία για να εξυπηρετούνται οι νέες εγκαταστάσεις του πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ενώ με την ανάθεση νέων μελετών υπήρξε σημαντική καθυστέρηση στη δημοπράτηση του έργου...
Και φυσικά οφείλει κανείς να παρατηρήσει ότι το θέμα της κατασκευής της ηλεκτροκίνησης των σιδηροδρομικών γραμμών στη Θεσσαλία, καθυστερεί πάνω από μία δεκαετία, αφού ακόμη και το Παλαιοφάρσαλο- Καλαμπάκα που εχει αναλάβει η περιφέρεια δεσμεύοντας 50 εκατ. ευρώ από το ΠΕΠ (αντί του τομεακού του υπουργείου) , ναι μεν έχει δημοπρατηθεί, αλλά έχει κολλήσει στην επιτροπή Ανταγωνισμού δεσμεύοντας πολύτιμους πόρους για να κατασκευαστούν άλλες υποδομές, όπως π.χ, ο δρόμος Φαρσαλα- Βόλος, που συνδέει τη Δυτική Θεσααλία με το λιμάνι του Βόλου και το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου (αργότερα μπορεί να αναπτυχθούν πτήσεις εμπορευμτικές cargo). Είναι επί της ουσίας ο άξονας Βόλου- Ηγουμενίτσας ή δρόμος του μεταξιού, ο οποίος ξεχάστηκε στην πορεία των χρόνων παρότι υπάρχουν εμπορευματικοί, πολιτισμικοί, οικονομικοί και τουριστικοί λόγοι ανάπτυξής του...
Ωστόσο η κ. Τσαλίκη αναφέρθηκε στη συνέντευξή της και στην κατάργηση δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη γραμμή Βόλου- Λάρισας) ιδιαίτερα του πρωινού) , που καταδικάζουν δεκάδες εργαζόμενους στις δύο πόλεις, να επωμίζονται δυσβασταχτα κόστη για την οδική μετακίνησή τους στη δουλειά τους, πολύ περισσότερο διότι όπως εύστοχα αναφέρει η κ. Τσαλίκη, τα διόδια ανάμεσα στο Βόλο και στη Λάρισα στον ΠΑΘΕ (Μοσχοχώρι) είναι τα πιο ακριβά στη χώρα με αντίτιμο 4 ευρώ. Παρεμπιπτόντως έχουν προχωρήσει όλα τα ενδιάμεσα πλευρικά αλλά ακόμη να υπάρξει η αναλογική χρέωση των χρηστών, όπως προβλέπεται από τις συμβάσεις που ψηφίστηκαν από τη Βουλή...
Επί του συγκεκριμένου θέματος δεν υπήρξε καμία μνεία ή αναφορά από το βουλευτή αν και ο ίδιος ενθυμούμαι ότι ήταν εκ των πρωταγωνιστών μέχρι τις αρχές του 2015 στο κίνημα «Δεν πληρώνω»,..
Πάραυτα οφειλει κανείς να ομολογήσει ότι οι φορείς της Νέας Ιωνίας επέτυχαν όπως αναφέρει στην απάντησή του ο κ. Μείκόπουλος έπειτα από συντονισμένους αγώνες της αυτοδιοίκησης να μην διερχονται οι σιδηροδρομικές γραμμές στο νέο σχεδιασμό εγκάρσια από το πολεοδομικό συγκρότημα του Βόλου, χωρίζοντας στα δυο την πόλη (τα φυσικά όρια της Νέας Ιωνίας ή παλιότερα του Συνοικισμού ήταν οι γραμμές και το ποτάμι, ο Κραυσίνδωνας).
Αντίθετα στη Λάρισα όπου δεν μιλάμε για προαστιακό αλλά για το σιδηροδρομικό ΠΑΘΕ με μεγάλο εμπορευματικό φόρτο, το θέμα της απομάκρυνσης των γραμμών βρίσκεται στις καλένεδες, ενώ ακομη αναμένουυε -εδώ και δύο χρόνια- από τον ΟΣΕ να επιλύσει το πρόβλημα της φύλαξης στην περιοχή της Νέας Σμύρνης όπου έχουμε θρηνήσει θύματα...
Πάντως έστω και Αυγουστιάτικα χαίρομαι ειλικρινά που δύο πολιτικοί έχουν ξεκινήσει μία ουσιαστική συζήτηση για την ανάπτυξη της Θεσσαλίας, η οποία ελπίζω να συνεχιστεί από το φθινόπωρο όταν όλοι θα έχουμε επιστρεψει σε κανονικούς ρυθμούς, πιο επισταμένα...
Γ.Κ.
- ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ | 31.10.2025 | 16:55
 Καντερές: Νοέμβριος,ο πιο βροχερός μήνας αλλά απαιτείται και προσοχή
- ΥΓΕΙΑ | 31.10.2025 | 16:51
 Το ελληνικό φρούτο με τα περισσότερα φυτοφάρμακα σύμφωνα με το ΥΠΑΑΤ - Τι έδειξαν οι έλεγχοι
- ΕΛΛΑΔΑ | 31.10.2025 | 16:09
 Τραγωδία στον Ασπρόπυργο: Κατέρρευσε 10χρονη στο προαύλιο δημοτικού σχολείου την ώρα της Γυμναστικής
- ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 31.10.2025 | 16:01
 Ο Δημήτρης Κουρέτας μιλά για το υδατικό προβλημα της Θεσσαλίας ενόψει της εκδίκασης της προσφυγής για τον Αχελώο στο ΣτΕ
- ΛΑΡΙΣΑ | 31.10.2025 | 15:51
 Η Λάρισα γίνεται Κέντρο Καινοτομίας, επιχειρηματικότητας για δύο ημέρες για όλη τη νοτιοανατολική Ευρώπη (ΦΩΤΟ)
- ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 31.10.2025 | 13:56
 Βγήκαν οι δικαιούχοι στο Μέτρο 23 προς πληρωμή Νοέμβριο, ακριβώς 178,5 εκατ. ευρώ η τελική δαπάνη
- ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 31.10.2025 | 13:47
 Ορόσημο η Τρίτη για την έναρξη πληρωμών του 2025, μεταβατικό σύστημα φέτος
- ΒΟΛΟΣ | 31.10.2025 | 13:40
 Σε Ριζόμυλο και Στεφανοβίκειο ο Ανδρουλάκης την Κυριακή – Συνάντηση με κτηνοτρόφους και αγρότες
- ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 30.10.2025 | 10:58
 Σφοδρή επίθεση Κώστα Τσιάρα σε Δημήτρη Κουρέτα – «Χρειάζεται σοβαρότητα, όχι λαϊκισμός στην αντιμετώπιση της ευλογιάς»
- ΛΑΡΙΣΑ | 31.10.2025 | 09:07
 Αναστάτωση στη Λάρισα: Την κυνήγησε με τσεκούρι για χρήματα που χρωστούσε ο συζυγός της
- ΚΑΡΔΙΤΣΑ | 30.10.2025 | 10:42
 Θλίψη στην Καρδίτσα: «Έφυγε» από τη ζωή ο πολιτικός μηχανικός Ηλίας Παπαβασιλείου
- ΒΟΛΟΣ | 31.10.2025 | 08:58
 Τραγωδία τα ξημερώματα στον Βόλο: Νεκρός 44χρονος στο σπίτι του
- ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 30.10.2025 | 13:42
 Ζωοτροφές μόνο για παραγωγικά ζώα – «Η επιδότηση είναι μισή και όχι για όλη την εκτροφή» διαμαρτύρονται οι κτηνοτρόφοι
- ΛΑΡΙΣΑ | 30.10.2025 | 11:22
 Στη Λάρισα ξανά για τη δίκη με τα χαμένα βίντεο της τραγωδίας των Τεμπών Κωνσταντοπούλου, Βελόπουλος (ΦΩΤΟ)
- ΛΑΡΙΣΑ | 30.10.2025 | 20:08
 Σε απόγνωση οι Λαρισαίοι αγρότες ετοιμάζουν μπλόκα στα τέλη Νοέμβρη (ΦΩΤΟ)
- ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 31.10.2025 | 13:56
 Βγήκαν οι δικαιούχοι στο Μέτρο 23 προς πληρωμή Νοέμβριο, ακριβώς 178,5 εκατ. ευρώ η τελική δαπάνη






































 Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter Youtube
 Youtube RSS Feed
 RSS Feed