ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΝΕΑ ΓΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Τελειώνει το diesel από τα βενζινάδικα -Γιατί θα εξαφανιστεί
Τέλος εποχής φαίνεται πως πλησιάζει για το diesel

Τέλος εποχής φαίνεται πως πλησιάζει για το diesel, με τις ενδείξεις να δείχνουν ότι μέσα στα επόμενα χρόνια θα καταστεί ολοένα και δυσκολότερη η εύρεσή του στα πρατήρια υγρών καυσίμων.
Παραδοσιακά, το diesel αποτελούσε ένα από τα πλέον δημοφιλή καύσιμα, κυρίως λόγω της χαμηλότερης κατανάλωσης, της υψηλής ροπή στις χαμηλές στροφές άλλα και της μεγαλύτερης διάρκειας ζωής των πετρελαιοκινητήρων. Ωστόσο, η νέα, «πράσινη» εποχή κινητικότητας που έχει ήδη ξεκινήσει να ξεπροβάλλει φαίνεται πως αφήνει το diesel πίσω της.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (Transport & Environment – T&E), η πτωτική πορεία της ζήτησης για αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε το καύσιμο να αρχίσει να εξαφανίζεται από την αγορά στις αρχές της δεκαετίας του 2030. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι η διατήρηση του diesel στα βενζινάδικα θα πάψει σταδιακά να είναι βιώσιμη, καθώς η συνεχής μείωση της ζήτησης θα καθιστά ασύμφορη τη διάθεσή του.
Τα στοιχεία που προέρχονται από πρόσφατες μελέτες είναι ενδεικτικά για την κατηφόρα που ακολουθεί η συγκεκριμένη επιλογή καυσίμου. Έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία από τη Λέσχη Αυτοκινήτου ADAC δείχνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν πλέον σημαντικά λιγότερα μοντέλα με κινητήρες diesel σε σχέση με το παρελθόν.
Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 σχεδόν τα μισά νέα αυτοκίνητα στη Γερμανία κινούνταν με diesel, ενώ σήμερα το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί στο 20%. Η βάση δεδομένων της ADAC καταγράφει, για την περίοδο 2015–2025, πτώση άνω του 50% στη διαθεσιμότητα τέτοιων μοντέλων. Χαρακτηριστικό είναι ότι πριν από δέκα χρόνια, στην κατηγορία των μικρών και compact αυτοκινήτων υπήρχαν διαθέσιμες 47 εκδόσεις με κινητήρες diesel, ενώ πλέον η κατηγορία αυτή θεωρείται πρακτικά «εξαφανισμένη». Παρόμοια εικόνα παρουσιάζεται και στη μεσαία κατηγορία, όπου ο αριθμός των διαθέσιμων επιλογών έχει μειωθεί στο περισσότερο από το μισό. Αντιθέτως, στις κατηγορίες των άνω μεσαίων και των πολυτελών μοντέλων η πτώση είναι μεν εμφανής, αλλά όχι το ίδιο δραστική, ενώ στα minibus καταγράφεται ακόμη και μικρή αύξηση στη διαθεσιμότητα εκδόσεων με diesel.
Παράλληλα, τα στατιστικά στοιχεία των ταξινομήσεων αποτυπώνουν τη μεταστροφή της αγοράς. Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Μεταφορών της Γερμανίας, τον Αύγουστο καταγράφηκαν συνολικά 207.229 νέες ταξινομήσεις επιβατικών οχημάτων, εκ των οποίων τα 82.578 αφορούσαν υβριδικά (39,8%), τα 39.367 ηλεκτρικά (19,0%), τα 57.253 βενζινοκίνητα (27,6%) και μόλις τα 27.219 diesel(13,1%)
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις των diesel αυτοκινήτων έχουν σημειώσει βουτιά και στη χώρα μας. Το πρώτο 7μηνο του 2015 το μερίδιο των ταξινομήσεων diesel αυτοκινήτων ήταν 61%, όταν το αντίστοιχο διάστημα του τρέχοντος έτους ανήλθε σε μόλις 4,1%, καταγράφοντας δηλαδή μέσα σε μια δεκαετία πτώση άνω του 85%.
Τέλος, η ADAC τονίζει ότι ο ρόλος του diesel σήμερα είναι διαφορετικός σε σχέση με το παρελθόν. Η καθιερωμένη αντίληψη ότι το diesel συμφέρει μόνο σε οχήματα που διανύουν πάνω από 15.000 χιλιόμετρα τον χρόνο δεν ισχύει πλέον με απόλυτο τρόπο. Το μοντέλο και η χρήση καθορίζουν αν υπάρχει πραγματικό οικονομικό όφελος, ενώ από περιβαλλοντικής πλευράς δεν υπάρχουν απολύτως σαφή στοιχεία που να καταδεικνύουν ότι τα diesel είναι υποδεέστερα σε σχέση με άλλες μορφές καυσίμου.
carandmotor.gr



- ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ | 31.10.2025 | 16:55
 Καντερές: Νοέμβριος,ο πιο βροχερός μήνας αλλά απαιτείται και προσοχή
- ΥΓΕΙΑ | 31.10.2025 | 16:51
 Το ελληνικό φρούτο με τα περισσότερα φυτοφάρμακα σύμφωνα με το ΥΠΑΑΤ - Τι έδειξαν οι έλεγχοι
- ΕΛΛΑΔΑ | 31.10.2025 | 16:09
 Τραγωδία στον Ασπρόπυργο: Κατέρρευσε 10χρονη στο προαύλιο δημοτικού σχολείου την ώρα της Γυμναστικής
- ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 31.10.2025 | 16:01
 Ο Δημήτρης Κουρέτας μιλά για το υδατικό προβλημα της Θεσσαλίας ενόψει της εκδίκασης της προσφυγής για τον Αχελώο στο ΣτΕ
- ΛΑΡΙΣΑ | 31.10.2025 | 15:51
 Η Λάρισα γίνεται Κέντρο Καινοτομίας, επιχειρηματικότητας για δύο ημέρες για όλη τη νοτιοανατολική Ευρώπη (ΦΩΤΟ)
- ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 31.10.2025 | 13:56
 Βγήκαν οι δικαιούχοι στο Μέτρο 23 προς πληρωμή Νοέμβριο, ακριβώς 178,5 εκατ. ευρώ η τελική δαπάνη
- ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 31.10.2025 | 13:47
 Ορόσημο η Τρίτη για την έναρξη πληρωμών του 2025, μεταβατικό σύστημα φέτος
- ΒΟΛΟΣ | 31.10.2025 | 13:40
 Σε Ριζόμυλο και Στεφανοβίκειο ο Ανδρουλάκης την Κυριακή – Συνάντηση με κτηνοτρόφους και αγρότες
- ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 30.10.2025 | 10:58
 Σφοδρή επίθεση Κώστα Τσιάρα σε Δημήτρη Κουρέτα – «Χρειάζεται σοβαρότητα, όχι λαϊκισμός στην αντιμετώπιση της ευλογιάς»
- ΛΑΡΙΣΑ | 31.10.2025 | 09:07
 Αναστάτωση στη Λάρισα: Την κυνήγησε με τσεκούρι για χρήματα που χρωστούσε ο συζυγός της
- ΚΑΡΔΙΤΣΑ | 30.10.2025 | 10:42
 Θλίψη στην Καρδίτσα: «Έφυγε» από τη ζωή ο πολιτικός μηχανικός Ηλίας Παπαβασιλείου
- ΒΟΛΟΣ | 31.10.2025 | 08:58
 Τραγωδία τα ξημερώματα στον Βόλο: Νεκρός 44χρονος στο σπίτι του
- ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 30.10.2025 | 13:42
 Ζωοτροφές μόνο για παραγωγικά ζώα – «Η επιδότηση είναι μισή και όχι για όλη την εκτροφή» διαμαρτύρονται οι κτηνοτρόφοι
- ΛΑΡΙΣΑ | 30.10.2025 | 11:22
 Στη Λάρισα ξανά για τη δίκη με τα χαμένα βίντεο της τραγωδίας των Τεμπών Κωνσταντοπούλου, Βελόπουλος (ΦΩΤΟ)
- ΛΑΡΙΣΑ | 30.10.2025 | 20:08
 Σε απόγνωση οι Λαρισαίοι αγρότες ετοιμάζουν μπλόκα στα τέλη Νοέμβρη (ΦΩΤΟ)
- ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 31.10.2025 | 13:56
 Βγήκαν οι δικαιούχοι στο Μέτρο 23 προς πληρωμή Νοέμβριο, ακριβώς 178,5 εκατ. ευρώ η τελική δαπάνη










































 Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter Youtube
 Youtube RSS Feed
 RSS Feed