ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΝΕΑ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Μητσοτάκης: Όποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί δεν έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης
Η δήλωση του πρωθυπουργού

Αυστηρό και σαφές μήνυμα προς τους εκπαιδευτικούς που αρνούνται επί της αρχής την αξιολόγηση απέστειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Αν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης», είπε.
Παράλληλα, γνωστοποίησε ότι εξετάζονται αλλαγές που αφορούν τη μείωση της ύλης, όπου θα δίνεται βάρος στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα. «Πιστεύω ότι πρέπει να ασχοληθούμε περισσότερο, και το συζητήσαμε με την υπουργό, στο ωρολόγιο πρόγραμμα με την ποιότητα αλλά και την ποσότητα της ύλης. Με ικανοποίηση άκουσα ότι εξετάζονται προτάσεις από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για μια λελογισμένη μείωση της ύλης. Να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα», ανέφερε.
Η δήλωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη
«Είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια συνολική επισκόπηση της πορείας των παρεμβάσεων που κάνουμε στην Α΄βάθμια και Β΄βάθμια εκπαίδευση και μια θα έλεγα αποτίμηση της προόδου που έχουμε πετύχει τα τελευταία χρόνια, αλλά και των σημαντικών προκλήσεων που καλούμαστε ακόμη να αντιμετωπίσουμε.
Σίγουρα, πιστεύω η εικόνα στα σχολεία μας είναι πολύ διαφορετική και είναι βελτιωμένη αν αναλογιστεί κανείς ότι από το 2019 έχουμε προσθέσει 39.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς στη δύναμή μας. Έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις όπως η προσχολική εκπαίδευση, τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, η τεχνολογική αναβάθμιση, οι 36.000 διαδραστικοί πίνακες που έχουν τοποθετηθεί στα σχολεία μας χρηματοδοτούμενοι από το Ταμείο Ανάκαμψης, πολύ χρήσιμα εργαλεία όπως τα kit για τη ρομποτική που δίνουν τη δυνατότητα στα σχολεία να φέρουν σε επαφή τα παιδιά με τη σύγχρονη τεχνολογία, αλλά και να κάνουν το σχολείο πιο ενδιαφέρον και δημιουργικό.
Να αναφερθώ στις πολιτικές που έχουμε αναλάβει για το μπούλινγκ, την πλατφόρμα που έχει δώσει ήδη κάποια πρώτα μετρήσιμα αποτελέσματα, αλλά και τη σημαντική ενίσχυση στους τύπους σχολείων που μας δίνουν τη δυνατότητα να διαφοροποιούμε την εκπαίδευση ανάλογα με τις δυνατότητες και τις κατευθύνσεις του σχολείου, τα Πρότυπα και τα Ωνάσεια. Θα έχουμε εξετάσεις το επόμενο Σαββατοκύριακο.
Συζητήσαμε την πορεία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Εδώ πρέπει να είμαστε ειλικρινείς: Είναι μια καινούργια διαδικασία, η οποία ακόμη δεν έχει φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, και θέλω να είμαι σαφής για την κατηγορία εκείνων των εκπαιδευτικών που αρνούνται επί της αρχής να αξιολογηθούν. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη και η κατεύθυνση που έχω δώσει στο υπουργείο είναι σαφής: Αν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης.
Πιστεύω ότι πρέπει να ασχοληθούμε περισσότερο, και το συζητήσαμε με την υπουργό, στο ωρολόγιο πρόγραμμα με την ποιότητα αλλά και την ποσότητα της ύλης. Με ικανοποίηση άκουσα ότι εξετάζονται προτάσεις από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για μια λελογισμένη μείωση της ύλης. Να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα.
Συζητήσαμε ένα θέμα που απασχολεί γονείς και μαθητές, τον επαγγελματικό προσανατολισμό, και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά. Ενδεχομένως σε μια νεότερη ηλικία, στην Γ΄ Γυμνασίου, είναι ίσως η κατάλληλη στιγμή να εντοπίσουμε τις κλίσεις, τις δεξιότητες και τα ενδιαφέροντά τους, ώστε να τους κατευθύνουμε προς το ακαδημαϊκό αλλά και επαγγελματικό τους μέλλον.
Βέβαια, συζητήσαμε και τον τρόπο που μπορούμε να αξιοποιήσουμε νέα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης ώστε να υποστηρίξουμε το έργο των εκπαιδευτικών, άλλα και πώς η τεχνολογία μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά και για τα ίδια τα παιδιά.
Το πείραμα του Ψηφιακού Φροντιστηρίου φαίνεται να έχει πετύχει, με δεκάδες χιλιάδες μαθητές να το αξιοποιούν, ειδικά τα παιδιά της Γ΄ Λυκείου που θα ξεκινήσουν να δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις στις 30 Μαΐου. Έχουν πια πρόσβαση σε δωρεάν ποιοτικό υλικό που μπορεί να τους βοηθήσει στην προετοιμασία τους.
Κλείνοντας, θέλω να ευχηθώ καλή επιτυχία στα παιδιά που θα διαγωνιστούν στις πανελλαδικές εξετάσεις και να διαβεβαιώσω ότι η δημόσια δωρεάν Παιδεία και ειδικά τα σχολεία μας βρίσκονται στην αιχμή των προτεραιοτήτων μας».
Πηγή: iefimerida.gr
- ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 13.12.2025 | 10:24
Η Θεσσαλία φωτίζεται: Εγκαθίστανται 6.100 δίκτυα φωτισμού τεχνολογίας led με φωτοβολταϊκά - ΕΛΛΑΔΑ | 13.12.2025 | 10:17
Αγωνία για 11 οικογένειες στην Ελλάδα που έχουν αποκτήσει παιδιά από τον Δανό δότη – «Εξακολουθούμε να παίρνουμε σπέρμα δοτών - ΛΑΡΙΣΑ | 13.12.2025 | 09:49
Παρουσιάζεται η νέα ποιητική συλλογή του Λαρισαίου γιατρού Δ. Κρανιώτη “Ρυτίδες στον καφέ” - ΒΟΛΟΣ | 13.12.2025 | 09:31
Ισόβια κάθειρξη σε 25χρονο Βολιώτη για τον βιασμό 20χρονης - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 13.12.2025 | 09:22
Η ΚΥΑ για το φυτικό κεφάλαιο στη Θεσσαλία για τις ζημιές από το «Ντάνιελ» - τα ποσά ανά καλλιέργεια - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 13.12.2025 | 09:13
Ωρα αποφάσεων για τους αγρότες, με το βλέμμα στραμμένο στη Νίκαια – «Απαντήσεις θέλουμε, όχι γενικόλογες συζητήσεις» - ΕΛΛΑΔΑ | 13.12.2025 | 09:04
Αγωνία για 11 οικογένειες στην Ελλάδα με παιδιά από το σπέρμα του Δανού δότη - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | 12.12.2025 | 20:11
Θεσσαλικό Θέατρο: Με τον «Μισάνθρωπο» του Μολιέρου γιορτάζει μισό αιώνα ζωής
- ΛΑΡΙΣΑ | 12.12.2025 | 09:37
Θλίψη στην Kαρυά Ελασσόνας: 43χρονος «έφυγε» από τη ζωή - ΛΑΡΙΣΑ | 12.12.2025 | 15:21
Τραγωδία στο κέντρο της Λάρισας – Νεκρός 54χρονος μετά από πτώση από ταράτσα - ΛΑΡΙΣΑ | 12.12.2025 | 09:33
Έφυγαν από τη ζωή πέντε Λαρισαίοι - ΒΟΛΟΣ | 12.12.2025 | 11:18
Θρήνος στον Βόλο- Έφυγε από τη ζωή 21χρονος - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 12.12.2025 | 11:23
Τα χωριά της Θεσσαλίας «πονάνε»: Ένα απέραντο… σφαγείο, ούτε κέφι ούτε λεφτά - ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ | 12.12.2025 | 09:53
Καταργείται η βασική και αναδιανεμητική από το 2028. Από 14 έως 24 ευρώ η επιδότηση στο στρέμμα (video) - ΛΑΡΙΣΑ | 12.12.2025 | 17:59 | video
Οι αγρότες πέταξαν άχυρα έξω από τα γραφεία των τριών κυβερνητικών βουλευτών στη Λάρισα - ΛΑΡΙΣΑ | 12.12.2025 | 09:28
Στο κέντρο της Λάρισας στα βουλευτικά γραφεία το απόγευμα με τρακτέρ οι αγρότες από το μπλόκο της Νίκαιας















































Facebook
Twitter
Youtube
RSS Feed