ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΝΕΑ ΓΙΑ ΛΑΡΙΣΑ
Σε «ανωτέρα βία» αποδίδει την κατάρρευση του δρόμου Ρακοπόταμος- Κεραμίδι η εταιρεία
«Δεν κατολίσθησε η κατασκευή του δρόμου, αλλά το έδαφος κάτω από τον δρόμο»

«Δεν κατολίσθησε η κατασκευή του δρόμου, αλλά το έδαφος κάτω από τον δρόμο, και έπειτα παρέσυρε την κατασκευή» λέει στην «Κ» ο πρόεδρος της τεχνικής εταιρείας που ανέλαβε την κατασκευή του παραλιακού άξονα Κεραμίδι - Ρακοπόταμος
Το «φαινόμενο της βαθιάς κατολίσθησης», και όχι κάποιο λάθος στην ποιότητα ή την εκτέλεση της κατασκευής, βλέπει ως αιτία της υποχώρησης του τμήματος 50 μέτρων του παραλιακού δρόμου στη Θεσσαλία ο πρόεδρος της τεχνικής εταιρείας που ανέλαβε την κατασκευή του παραλιακού άξονα Κεραμίδι – Ρακοπόταμος.
Μιλώντας αποκλειστικά στην «Κ», ο Αθανάσιος Ζυγογιάννης δήλωσε πως πριν από την υποχώρηση του δρόμου είχε προηγηθεί ένα δεκαήμερο έντονης κακοκαιρίας που έπληξε την περιοχή με συνεχείς βροχοπτώσεις. Από τότε, κατά τον ίδιο, παρουσιάστηκαν οι πρώτες ενδείξεις του επερχόμενου προβλήματος και διαπιστώθηκε ρωγμή στο οδόστρωμα.
«Λίγες ημέρες πριν από το συμβάν φαινόταν χαμηλά, 30-40 μέτρα κάτω από το οδόστρωμα, ότι το έδαφος είχε αρχίσει να κατολισθαίνει. Στο σημείο οι κλίσεις είναι απότομες και κατακόρυφες. Δεν κατολίσθησε η κατασκευή του δρόμου, αλλά το έδαφος κάτω από τον δρόμο, και έπειτα παρέσυρε την κατασκευή μαζί».
Ερωτηθείς τι έπραξε η εταιρεία μόλις διαπίστωσε τις πρώτες ενδείξεις κατολίσθησης, ο κ. Ζυγογιάννης απάντησε πως το μόνο που μπορούσε να κάνει ήταν να αποκλείσει την πρόσβαση σε εκείνο το σημείο. «Οταν ξεκινάει ένα φαινόμενο, δεν μπορείς να κάνεις κάτι. Τηρείς μέτρα ασφαλείας. Αν ο δρόμος ήταν σε κυκλοφορία, το ίδιο θα κάναμε. Τα κατολισθητικά φαινόμενα δεν έρχονται ξαφνικά», σημείωσε, επισημαίνοντας πως η αρμόδια τεχνική υπηρεσία ήταν ενήμερη για το πρόβλημα που είχε προκύψει.
Σε έγγραφο που απέστειλε η εταιρεία στη Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακού Περιβάλλοντος και Υποδομών και στη Διεύθυνση Τεχνικών Εργων, και έχει η «Κ» στη διάθεσή της, αναφέρει πως πιθανολογεί «ότι η βλάβη οφείλεται σε ανωτέρα βία και, συγκεκριμένα, στα βαθύτερα γεωλογικά χαρακτηριστικά του υπεδάφους έδρασης του οδοστρώματος, τα οποία και θέλουμε να διερευνηθούν». Για τη διερεύνηση αυτών αλλά και για να δοθεί η δυνατότητα για προτάσεις διορθωτικών μέτρων, πρότεινε να γίνουν «ερευνητικές γεωτρήσεις στο σημείο, σε μεγάλο βάθος για τη λήψη καρότων της εδαφολογικής διαστρωμάτωσης σύμφωνα με την άποψη των μελετητών εδαφομηχανικής τους οποίους συμβουλευτήκαμε».


Ο πρόεδρος της εταιρείας επισήμανε πως η τεχνική εταιρεία είχε λάβει τη μελέτη για το τι πρέπει να κατασκευαστεί, πού και πώς, η οποία είχε προκύψει και από μελέτη των γεωλογικών χαρακτηριστικών. «Αυτή πρέπει να εφαρμόσω εγώ. Είναι ωστόσο ένα βουνό, του οποίου η μορφολογία αλλάζει ανά 100, να μην πω, 50 μέτρα. Είναι ένα ιδιαίτερο βουνό με μεταβαλλόμενη γεωμορφολογία».
Σε ερώτηση που έθεσε η «Κ» σχετικά με την καταγγελία στην οποία είχε προχωρήσει στις 16 Δεκεμβρίου η Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλίας δημοσιεύοντας φωτογραφίες με καταπτώσεις χώματος και βράχων στο οδόστρωμα, ο κ. Ζυγογιάννης ανέφερε πως η εταιρεία είχε ενημερώσει την τεχνική υπηρεσία της Περιφέρειας ότι χρειαζόταν επέκταση της βραχοπροστασίας του παραλιακού άξονα. «Η μελέτη προέβλεπε βραχοπροστασία αλλά δεν επαρκούσε για να καλύφθεί όλο το έργο. Χρειαζόταν μεγαλύτερη σε έκταση βραχοπροστασία, όχι άλλο υλικό. Το καταλάβαμε από τη στιμή που αρχίσαμε να εκτελούμε το έργο. Ηταν και είναι ένα θέμα υπό συζήτηση. Η υπηρεσία το ήξερε και συζητούσε πώς θα έβρισκε το κονδύλιο για να γίνει».
Οπως τόνισε ο κ. Ζυγογιάννης, δεν υπήρξαν αντίστοιχα κατολισθητικά φαινόμενα έπειτα από άλλα έντονα κύματα κακοκαιρίας, παρά μόνο αναμενόμες φθορές. «Σε άλλα σημεία που υπήρξαν προβλήματα, παραδέιγματος χάρη εξαιτίας του Daniel, τα είχαμε συζητήσει και αναδείξει. Οπου είχαν γίνει ζημιές, είχαμε επέμβει. Ηταν μόνο φθορές και καταπτώσεις».
kathimerini.gr
- ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 28.04.2025 | 10:18
Υπογράφονται σήμερα οι συμβάσεις για τις αποκαταστάσεις στη Θεσσαλία - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 28.04.2025 | 10:13
Αύριο στην Θεσσαλία ο Δήμας – Υπογράφονται τα έργα αποκατάστασης σήμερα - ΛΑΡΙΣΑ | 28.04.2025 | 10:01
Συνατήθηκαν με τη Ζωή Κωνσταντοπούλου εκπρόσωποι της πρωτοβουλίας για το υδατικό της Θεσσαλίας – Όσα συζητήθηκαν - ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΖΩΗ | 28.04.2025 | 10:00
Ιωάννα Τούνη: Στα δικαστήρια Θεσσαλονίκης για την υπόθεση revenge porn – «Είναι πολύ σημαντική μέρα» - ΕΛΛΑΔΑ | 28.04.2025 | 09:55
Πάτρα: 10χρονος πήγε να διαρρήξει διαμέρισμα και έπεσε από μπαλκόνι -Νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση - ΒΟΛΟΣ | 28.04.2025 | 09:52
Ειδική ενίσχυση 1,1 εκατ. ευρώ για 500 αλιείς της Μαγνησίας λόγω ζημιών στον Παγασητικό - ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΖΩΗ | 28.04.2025 | 09:48
Γιώργος Παπαδάκης: Τέλος εποχής μετά από 34 χρόνια για το «Καλημέρα Ελλάδα» - ΛΑΡΙΣΑ | 28.04.2025 | 09:47
Δήμος Λαρισαίων: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω εργασιών στις οδούς Ηφαίστου – Πρωτομαγιάς
- ΒΟΛΟΣ | 27.04.2025 | 15:00
Βόλος: Πρόστιμο στα σούπερ μάρκετ “Γαλαξίας” – Δείτε τον λόγο και το κατάστημα - ΛΑΡΙΣΑ | 27.04.2025 | 13:42
Μεγάλες οι ζημιές από το χθεσινό χαλάζι στον Τύρναβο- Κέλλας: Άμεσα οι εκτιμήσεις για αποζημιώσεις (ΦΩΤΟ) - ΥΓΕΙΑ | 27.04.2025 | 14:44
Επείγουσα προειδοποίηση για θανατηφόρο παράσιτο που τρώει τα όργανα και σαρώνει την Ευρώπη - ΚΑΡΔΙΤΣΑ | 27.04.2025 | 10:55
Eκτροπή ΙΧ στο δρόμο Καρδίτσα – Δέλτα με τραυματισμό του οδηγού (φωτο) - ΒΟΛΟΣ | 27.04.2025 | 15:04
Το Πασχαλινό γλέντι του Νίκου Πορτοκάλογλου στο Πήλιο – Δείτε εικόνες - ΕΛΛΑΔΑ | 27.04.2025 | 00:29
Θεσσαλονίκη: Νεκρός άνδρας που καταπλακώθηκε από τρακτέρ - ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΖΩΗ | 27.04.2025 | 21:05
Βασίλης Βέγγος: Ο άγνωστος γιος του Θανάση και η τεράστια ομοιότητά τους – Πως είναι και τι κάνει σήμερα - ΛΑΡΙΣΑ | 27.04.2025 | 10:42
Συνάντηση Κέλλα – Εσκίογλου: Θέμα ημερών οι υπογραφές για την γέφυρα της Αμπελιάς