ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΝΕΑ ΓΙΑ ΛΑΡΙΣΑ
Σε «ανωτέρα βία» αποδίδει την κατάρρευση του δρόμου Ρακοπόταμος- Κεραμίδι η εταιρεία
«Δεν κατολίσθησε η κατασκευή του δρόμου, αλλά το έδαφος κάτω από τον δρόμο»

«Δεν κατολίσθησε η κατασκευή του δρόμου, αλλά το έδαφος κάτω από τον δρόμο, και έπειτα παρέσυρε την κατασκευή» λέει στην «Κ» ο πρόεδρος της τεχνικής εταιρείας που ανέλαβε την κατασκευή του παραλιακού άξονα Κεραμίδι - Ρακοπόταμος
Το «φαινόμενο της βαθιάς κατολίσθησης», και όχι κάποιο λάθος στην ποιότητα ή την εκτέλεση της κατασκευής, βλέπει ως αιτία της υποχώρησης του τμήματος 50 μέτρων του παραλιακού δρόμου στη Θεσσαλία ο πρόεδρος της τεχνικής εταιρείας που ανέλαβε την κατασκευή του παραλιακού άξονα Κεραμίδι – Ρακοπόταμος.
Μιλώντας αποκλειστικά στην «Κ», ο Αθανάσιος Ζυγογιάννης δήλωσε πως πριν από την υποχώρηση του δρόμου είχε προηγηθεί ένα δεκαήμερο έντονης κακοκαιρίας που έπληξε την περιοχή με συνεχείς βροχοπτώσεις. Από τότε, κατά τον ίδιο, παρουσιάστηκαν οι πρώτες ενδείξεις του επερχόμενου προβλήματος και διαπιστώθηκε ρωγμή στο οδόστρωμα.
«Λίγες ημέρες πριν από το συμβάν φαινόταν χαμηλά, 30-40 μέτρα κάτω από το οδόστρωμα, ότι το έδαφος είχε αρχίσει να κατολισθαίνει. Στο σημείο οι κλίσεις είναι απότομες και κατακόρυφες. Δεν κατολίσθησε η κατασκευή του δρόμου, αλλά το έδαφος κάτω από τον δρόμο, και έπειτα παρέσυρε την κατασκευή μαζί».
Ερωτηθείς τι έπραξε η εταιρεία μόλις διαπίστωσε τις πρώτες ενδείξεις κατολίσθησης, ο κ. Ζυγογιάννης απάντησε πως το μόνο που μπορούσε να κάνει ήταν να αποκλείσει την πρόσβαση σε εκείνο το σημείο. «Οταν ξεκινάει ένα φαινόμενο, δεν μπορείς να κάνεις κάτι. Τηρείς μέτρα ασφαλείας. Αν ο δρόμος ήταν σε κυκλοφορία, το ίδιο θα κάναμε. Τα κατολισθητικά φαινόμενα δεν έρχονται ξαφνικά», σημείωσε, επισημαίνοντας πως η αρμόδια τεχνική υπηρεσία ήταν ενήμερη για το πρόβλημα που είχε προκύψει.
Σε έγγραφο που απέστειλε η εταιρεία στη Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακού Περιβάλλοντος και Υποδομών και στη Διεύθυνση Τεχνικών Εργων, και έχει η «Κ» στη διάθεσή της, αναφέρει πως πιθανολογεί «ότι η βλάβη οφείλεται σε ανωτέρα βία και, συγκεκριμένα, στα βαθύτερα γεωλογικά χαρακτηριστικά του υπεδάφους έδρασης του οδοστρώματος, τα οποία και θέλουμε να διερευνηθούν». Για τη διερεύνηση αυτών αλλά και για να δοθεί η δυνατότητα για προτάσεις διορθωτικών μέτρων, πρότεινε να γίνουν «ερευνητικές γεωτρήσεις στο σημείο, σε μεγάλο βάθος για τη λήψη καρότων της εδαφολογικής διαστρωμάτωσης σύμφωνα με την άποψη των μελετητών εδαφομηχανικής τους οποίους συμβουλευτήκαμε».


Ο πρόεδρος της εταιρείας επισήμανε πως η τεχνική εταιρεία είχε λάβει τη μελέτη για το τι πρέπει να κατασκευαστεί, πού και πώς, η οποία είχε προκύψει και από μελέτη των γεωλογικών χαρακτηριστικών. «Αυτή πρέπει να εφαρμόσω εγώ. Είναι ωστόσο ένα βουνό, του οποίου η μορφολογία αλλάζει ανά 100, να μην πω, 50 μέτρα. Είναι ένα ιδιαίτερο βουνό με μεταβαλλόμενη γεωμορφολογία».
Σε ερώτηση που έθεσε η «Κ» σχετικά με την καταγγελία στην οποία είχε προχωρήσει στις 16 Δεκεμβρίου η Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλίας δημοσιεύοντας φωτογραφίες με καταπτώσεις χώματος και βράχων στο οδόστρωμα, ο κ. Ζυγογιάννης ανέφερε πως η εταιρεία είχε ενημερώσει την τεχνική υπηρεσία της Περιφέρειας ότι χρειαζόταν επέκταση της βραχοπροστασίας του παραλιακού άξονα. «Η μελέτη προέβλεπε βραχοπροστασία αλλά δεν επαρκούσε για να καλύφθεί όλο το έργο. Χρειαζόταν μεγαλύτερη σε έκταση βραχοπροστασία, όχι άλλο υλικό. Το καταλάβαμε από τη στιμή που αρχίσαμε να εκτελούμε το έργο. Ηταν και είναι ένα θέμα υπό συζήτηση. Η υπηρεσία το ήξερε και συζητούσε πώς θα έβρισκε το κονδύλιο για να γίνει».
Οπως τόνισε ο κ. Ζυγογιάννης, δεν υπήρξαν αντίστοιχα κατολισθητικά φαινόμενα έπειτα από άλλα έντονα κύματα κακοκαιρίας, παρά μόνο αναμενόμες φθορές. «Σε άλλα σημεία που υπήρξαν προβλήματα, παραδέιγματος χάρη εξαιτίας του Daniel, τα είχαμε συζητήσει και αναδείξει. Οπου είχαν γίνει ζημιές, είχαμε επέμβει. Ηταν μόνο φθορές και καταπτώσεις».
kathimerini.gr
- ΛΑΡΙΣΑ | 03.11.2025 | 23:27
Πώς η τεχνολογία μεταμορφώνει τη γεωργία στη Θεσσαλία-εκδήλωση στον Τύρναβο - ΛΑΡΙΣΑ | 03.11.2025 | 23:05
Μετωπική σύγκρουση αυτοκινήτων με τέσσερις τραυματίες (οι δύο σοβαρά) έξω από τη Λάρισα - ΛΑΡΙΣΑ | 03.11.2025 | 22:54
Η Λάρισα χτίζει γέφυρες καινοτομίας στην Ευρώπη και προωθεί νέα λαμπρά μυαλά - ΛΑΡΙΣΑ | 03.11.2025 | 22:50
Σοκ στην Ελασσόνα: 33χρονος βρέθηκε απαγχονισμένος σε αποθήκη - ΤΡΙΚΑΛΑ | 03.11.2025 | 20:42
Θρήνος στα Τρίκαλα για το χαμό 38χρονου αστυνομικού - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 03.11.2025 | 18:15
Σημαντική η θετική έκβαση της απόφασης του ΣτΕ για τον Αχελώο για το υδάτινο ισοζύγιο της Θεσσαλίας (ΦΩΤΟ+video) - ΛΑΡΙΣΑ | 03.11.2025 | 16:23
Συμπαράταξη Λαρισαίων: «Οι “έξυπνες πόλεις” δεν χτίζονται με ταξίδια, αλλά με συνέχεια στο έργο» - ΒΟΛΟΣ | 03.11.2025 | 16:09
Σάκης Αρναούτογλου προς Κομισιόν: Οι αλιείς του Παγασητικού δεν μπορούν να περιμένουν άλλο
- ΤΡΙΚΑΛΑ | 03.11.2025 | 20:42
Θρήνος στα Τρίκαλα για το χαμό 38χρονου αστυνομικού - ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 03.11.2025 | 09:45
Ανοδική κίνηση για 45 λεπτά στο βαμβάκι μετά την εμπορική συμφωνία ΗΠΑ- Κίνας - ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 03.11.2025 | 13:40
Πράσινο φως από ΕΛΓΑ για ad hoc πρόγραμμα αποζημιώσεων στους παραγωγούς σιτηρών το 2024 ύψους 77 εκ. ευρώ - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 03.11.2025 | 11:46
Τακούδης: Προσοχή καταιγίδες Τρίτη βράδυ σε Πήλιο, παράλια Λάρισας, Σποράδες -Ψυχρή λίμνη «κυκλώνει» την Ελλάδα (video) - ΛΑΡΙΣΑ | 03.11.2025 | 15:46
Βγήκε καραμπίνα σε γραφείο στη Λάρισα !– Δύο συλλήψεις μετά από απειλές - ΛΑΡΙΣΑ | 03.11.2025 | 23:05
Μετωπική σύγκρουση αυτοκινήτων με τέσσερις τραυματίες (οι δύο σοβαρά) έξω από τη Λάρισα - ΒΟΛΟΣ | 03.11.2025 | 09:48
Βόλος: Βασανιστικά τα ερωτήματα 40 μέρες μετά τον τραγικό θάνατο του Ιάσονα Ποπώλη – Νέα στοιχεία στο φως - ΛΑΡΙΣΑ | 03.11.2025 | 09:50
Καταγγελία Λαρισαίας για επικίνδυνη και παράνομη χρήση πυροβόλου όπλου από κυνηγούς στη Νάουσα (ΒΙΝΤΕΟ)









































Facebook
Twitter
Youtube
RSS Feed