ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΝΕΑ ΓΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
Η ηλεκτροκίνηση Βόλου- Λάρισας και τα ακριβά διόδια στο Μοσχοχώρι
Με αφορμή την αντιπαραθεση Τζούλιας Τσαλίκη και Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου

Διαβάζω σε τοπικό site του Βόλου (magnesianews.gr) τις θέσεις δύο εκλεκτών πολιτών της Νέας Ιωνίας του Βόλου, αρχικά της αρχιτεκτόνισας και πρώην περφερειακής συμβούλου Τζούλιας Τσαλίκη για την ιδιότυπη απομόνωση του Βόλου κυρίως λόγω της καθυστέρησης στη δημοπράτηση της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Βόλου- Λάρισας και στη συνέχεια την απάντηση του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου.
Ο δεύτερος αναφέρεται στην προσπάθεια ενοποίησης των μελετών που έκανε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ώστε να παρακαμφθεί η Νέα Ιωνία και να μην είναι απομονωμένη από το πολεοδομικό συγκρότημα του Βόλου λόγω των γραμμών (πριν δεν είχαν υπάρξει μελέτες από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών αναφέρει ο κ. Μεϊκόπουλος) . Μάλιστα ο βουλευτής μας παρέχει την ενημέρωση ότι το Σεπτέμβριο θα είναι έτοιμα τα τεύχη δημοπράτησης από τη διαχειριστική αρχή... Μέχρις εδώ όλα καλά, αν και οι επιστημονικές απόψεις για τη λεγόμενο S της γραμμής διϊστανται ... Η κ. Τσαλίκη για παραδειγμα ισχυρίζεται ότι επειδή η ηλεκτροκίνηση είναι προαστιακός δεν εξυπηρετεί κάτι η απομάκρυνση των γραμμών από τη Νέα Ιωνία, αντιθέτως θα μπορούσε να υπάρχει μία στάση π.χ. στη Βαμβακουργία για να εξυπηρετούνται οι νέες εγκαταστάσεις του πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ενώ με την ανάθεση νέων μελετών υπήρξε σημαντική καθυστέρηση στη δημοπράτηση του έργου...
Και φυσικά οφείλει κανείς να παρατηρήσει ότι το θέμα της κατασκευής της ηλεκτροκίνησης των σιδηροδρομικών γραμμών στη Θεσσαλία, καθυστερεί πάνω από μία δεκαετία, αφού ακόμη και το Παλαιοφάρσαλο- Καλαμπάκα που εχει αναλάβει η περιφέρεια δεσμεύοντας 50 εκατ. ευρώ από το ΠΕΠ (αντί του τομεακού του υπουργείου) , ναι μεν έχει δημοπρατηθεί, αλλά έχει κολλήσει στην επιτροπή Ανταγωνισμού δεσμεύοντας πολύτιμους πόρους για να κατασκευαστούν άλλες υποδομές, όπως π.χ, ο δρόμος Φαρσαλα- Βόλος, που συνδέει τη Δυτική Θεσααλία με το λιμάνι του Βόλου και το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου (αργότερα μπορεί να αναπτυχθούν πτήσεις εμπορευμτικές cargo). Είναι επί της ουσίας ο άξονας Βόλου- Ηγουμενίτσας ή δρόμος του μεταξιού, ο οποίος ξεχάστηκε στην πορεία των χρόνων παρότι υπάρχουν εμπορευματικοί, πολιτισμικοί, οικονομικοί και τουριστικοί λόγοι ανάπτυξής του...
Ωστόσο η κ. Τσαλίκη αναφέρθηκε στη συνέντευξή της και στην κατάργηση δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη γραμμή Βόλου- Λάρισας) ιδιαίτερα του πρωινού) , που καταδικάζουν δεκάδες εργαζόμενους στις δύο πόλεις, να επωμίζονται δυσβασταχτα κόστη για την οδική μετακίνησή τους στη δουλειά τους, πολύ περισσότερο διότι όπως εύστοχα αναφέρει η κ. Τσαλίκη, τα διόδια ανάμεσα στο Βόλο και στη Λάρισα στον ΠΑΘΕ (Μοσχοχώρι) είναι τα πιο ακριβά στη χώρα με αντίτιμο 4 ευρώ. Παρεμπιπτόντως έχουν προχωρήσει όλα τα ενδιάμεσα πλευρικά αλλά ακόμη να υπάρξει η αναλογική χρέωση των χρηστών, όπως προβλέπεται από τις συμβάσεις που ψηφίστηκαν από τη Βουλή...
Επί του συγκεκριμένου θέματος δεν υπήρξε καμία μνεία ή αναφορά από το βουλευτή αν και ο ίδιος ενθυμούμαι ότι ήταν εκ των πρωταγωνιστών μέχρι τις αρχές του 2015 στο κίνημα «Δεν πληρώνω»,..
Πάραυτα οφειλει κανείς να ομολογήσει ότι οι φορείς της Νέας Ιωνίας επέτυχαν όπως αναφέρει στην απάντησή του ο κ. Μείκόπουλος έπειτα από συντονισμένους αγώνες της αυτοδιοίκησης να μην διερχονται οι σιδηροδρομικές γραμμές στο νέο σχεδιασμό εγκάρσια από το πολεοδομικό συγκρότημα του Βόλου, χωρίζοντας στα δυο την πόλη (τα φυσικά όρια της Νέας Ιωνίας ή παλιότερα του Συνοικισμού ήταν οι γραμμές και το ποτάμι, ο Κραυσίνδωνας).
Αντίθετα στη Λάρισα όπου δεν μιλάμε για προαστιακό αλλά για το σιδηροδρομικό ΠΑΘΕ με μεγάλο εμπορευματικό φόρτο, το θέμα της απομάκρυνσης των γραμμών βρίσκεται στις καλένεδες, ενώ ακομη αναμένουυε -εδώ και δύο χρόνια- από τον ΟΣΕ να επιλύσει το πρόβλημα της φύλαξης στην περιοχή της Νέας Σμύρνης όπου έχουμε θρηνήσει θύματα...
Πάντως έστω και Αυγουστιάτικα χαίρομαι ειλικρινά που δύο πολιτικοί έχουν ξεκινήσει μία ουσιαστική συζήτηση για την ανάπτυξη της Θεσσαλίας, η οποία ελπίζω να συνεχιστεί από το φθινόπωρο όταν όλοι θα έχουμε επιστρεψει σε κανονικούς ρυθμούς, πιο επισταμένα...
Γ.Κ.
- ΛΑΡΙΣΑ | 12.11.2025 | 12:44
Δ. Λαρισαίων: Ανοίγει επίσημα στο κοινό ο Ιπποκράτειος Βοτανικός Κήπος στο Πάρκο Αλκαζάρ - ΛΑΡΙΣΑ | 12.11.2025 | 12:33
Κόκκαλης: Κίνδυνος αποκλεισμού αγροτεμαχίων από την προκαταβολή βασικής - ΕΛΛΑΔΑ | 12.11.2025 | 12:28
Καιρός: Δημιουργήθηκε ατμοσφαιρικό βουνό - Ο «ΗΡΑΚΛΗΣ» επιμένει για βαρυχειμωνιά - ΛΑΡΙΣΑ | 12.11.2025 | 12:24
Παγκόσμια ημέρα διαβήτη η 14η Νολεμβρη συνένετυη τύπου του συλλόγου Λάρισας (ΦΩΤΟ - ΛΑΡΙΣΑ | 12.11.2025 | 11:56
Μεγάλη και αθρόα συμμετοχή συνταξιούχων στο πανθεσσαλικό συλλαλητήριο στη Λάρισα - ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 12.11.2025 | 11:31
Αυγενάκης: «Οι προσωπικές σχέσεις δεν ποινικοποιούνται» λέει για τον Φραπέ – Κατηγορεί την αντιπολίτευση για ψέμματα - ΕΛΛΑΔΑ | 12.11.2025 | 11:22
Ξάνθη: Νέο περιστατικό ανήλικης βίας – 15χρονος στο νοσοκομείο μετά από επίθεση - ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ | 12.11.2025 | 11:17
Οι κινητοποιήσεις των αγροτών και η έλλειψη ρευστότητας στη Θεσσαλία
- ΛΑΡΙΣΑ | 11.11.2025 | 17:50
Νέα τραγωδία συγκλονίζει τη Λάρισα: Νεκρός 26χρονος φοιτητής μετά από πτώση από πεζογέφυρα - ΒΟΛΟΣ | 11.11.2025 | 08:02
Θλίψη στον Βόλο: Έφυγε από τη ζωή 58χρονος απόστρατος αξιωματικός - ΛΑΡΙΣΑ | 11.11.2025 | 15:35
Θλίψη στη Λάρισα για την Ανθία Τσαγγαρά που πέθανε μόλις στα 18 της χρόνια - ΛΑΡΙΣΑ | 11.11.2025 | 15:41
Λάρισα: Σύζυγος εργαζόμενης χειροδίκησε σε βάρος του αντιδημάρχου Αχιλλέα Κέλλα - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 11.11.2025 | 07:57
Τακούδης για τελευταίο κύμα: Πολλά χιλιοστά βροχής στη Δυτική Θεσσαλία, ήπιες βροχές στη Λάρισα - ΤΡΙΚΑΛΑ | 11.11.2025 | 09:46
Τρίκαλα: 55χρονος παγιδεύτηκε σε έρημο ορεινό χωριό – «Εγκλωβισμένος για 7η ημέρα» - ΕΛΛΑΔΑ | 11.11.2025 | 15:31
Στο κέντρο της Αθήνας αγρότες και κτηνοτρόφοι - Διαμαρτυρία σε υπουργείο και ΟΠΕΚΕΠΕ - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 11.11.2025 | 08:15
Δυναμικό παρών δίνουν παραγωγοί από Λάρισα, Τύρναβο, Τρίκαλα και Βόλο στο σημερινό συλαλλητήριο στην Αθήνα






































Facebook
Twitter
Youtube
RSS Feed