ICBS

Ειδήσεις, νέα για Σύγχρονη Ζωή

Το πάθος και η αποστροφή του Φράνκο Τζεφιρέλι για τη Μαρία Κάλλας και τον Αριστοτέλη Ωνάση

STORIES

Το πάθος και η αποστροφή του Φράνκο Τζεφιρέλι για τη Μαρία Κάλλας και τον Αριστοτέλη Ωνάση
19.06.2019 | 19:45
Fashion City Outlet
Όλυμπος - Χυμοί
ΚΤΕΛ Μαγνησίας E-Ticket
thesnea.gr

Στον Φράνκο Τζεφιρέλι ανήκε η επική ατάκα «μετά την Κάλλας, το χάος». Ωστόσο ο «Μαέστρο», θεωρούσε τη Ντίβα της όπερας, «ένα δύσκολο μείγμα καλλιτεχνικής ιδιοφυΐας και μικροαστικής ανοησίας».

Σύμφωνα με την αυτοβιογραφία του Ιταλού σκηνοθέτη, η αρχική του αντίδραση, στο άκουσμα του ονόματός της Κάλλας, ήταν μια σφοδρή αντιπάθεια: «Μα ποια είναι αυτή Ελληνίδα τραγουδίστρια;».

Ολα ξεκίνησαν το 1948, στη Ρώμη. Ο Λουκίνο Βισκόντι ανέβαζε το σεξπιρικό «Όπως σας αρέσει», σε σκηνικά του Σαλβαδόρ Νταλί. Ο νεαρός ακόμα Φράνκο Τζεφιρέλι ήταν ο βοηθός του. ή καλύτερα ο εραστής του. Και η Κάλλας -που, τότε έκανε πρόβες για να παίξει την Kούντρι, στο «Πάρσιφαλ», στο Τeatro dell’Opera- ήταν το talk of the town.

Το

 

«Ήξερα πως το βράδυ πριν από την πρόβα κοστουμιών, η Κάλλας είχε καταστρέψει όλα της τα ρούχα γιατί τα έβρισκε άθλια», ανέφερε ο Τζεφιρέλι. «Οι ενδυματολόγοι και οι μοδίστρες, δούλευαν μέρα-νύχτα για να φτιάξουν καινούργια κοστούμια. Έτσι είχα μια αποστροφή για την Ελληνίδα τραγουδίστρια -την ίδια στιγμή, όμως ήθελα να ακούσω αυτή τη γυναίκα».

Ήταν η Κάλλας, η μοναδική γυναίκα που ερωτεύτηκε; Αν και ο Μαέστρο, στις συνεντεύξεις του, άφηνε συχνά να υπονοηθεί κάτι τέτοιο, (όχι όμως σοβαρά, περισσότερο, σαν παιδί που σου κλείνει το μάτι, την ίδια ώρα που σκαρώνει μια σκανταλιά) η ασφαλέστερη απάντηση είναι «όχι». Σίγουρα, δεν ήταν έρωτας ό,τι τον τραβούσε «σε αυτή την παχουλή Ελληνοαμερικανίδα, με την φριχτή νεοϋορκέζικη προφορά..»

«Τη γνώρισα όταν ήταν χοντρή και άγαρμπη. Ένα χρόνο μετά είχε χάσει 30 κιλά και είχε γίνει μια απαράμιλλα γοητευτική γυναίκα. (…) Στην πρεμιέρα της Μήδειας καταλάβαμε ότι ο κόσμος της όπερας είχε αλλάξει. Υπήρχε ένα BC και ένα ΑC (Βefore Callas - After Callas), δηλαδή το πριν και το μετά την Κάλλας».
Ως αληθινός εραστής της ομορφιάς, της όπερας, της Μεγάλης Τέχνης, ο Τζεφιρέλι αντιμετώπιζε την Κάλλας -κυρίως- με λατρευτική κατάπληξη. Με δέος.

«Αυτό που με συνέπαιρνε ήταν το πώς «συνέβαινε» αυτή η φωνή, πώς ήταν δυνατόν να βγαίνει από μέσα της. Πόσο πολύ άραγε της είχε κοστίσει το να γίνει η Μαρία Κάλλας; Δεν είχε γεννηθεί έτσι, είχε παλέψει σκληρά για να γίνει η καλύτερη. Ποτέ δεν απολάμβανε τα 99 καλά, σωστά πράγματα που πετύχαινε -πάντα την βασάνιζε το ένα λάθος….»

Όσο για την Μαρία; Αγαπούσε να την αγαπούν. Έτσι, μετά το ρήγμα στη σχέση της με τον Βισκόντι, ήταν φυσικό το ενδιαφέρον της να μετατοπιστεί στον νεαρό βοηθό του, τον σχεδιαστή κοστουμιών από τη Φλωρεντία, τον αφοσιωμένο θαυμαστή της, που είχε ταλέντο και στη σκηνοθεσία: τον Φράνκο Τζεφιρέλι.

 Το


«H πρώτη όπερα που σκηνοθέτησε με την Κάλλας, στην Σκάλα, ήταν «Ο Τούρκος στην Ιταλία», γράφει η βοηθός και φίλη της Nάντια Στάνσιοφ, στο βιβλίο της «Μαρία Κάλλας για πάντα». «Στην παραγωγή του Τζεφιρέλι, η Μαρία είχε μαγευτεί από τα κοστούμια και τον σκηνοθέτη. Εκτιμούσε ιδιαίτερα τον ευγενικό, ευαίσθητο νεαρό με τους καλούς τρόπους και την πιο αθόρυβη προσέγγιση προς τη δουλειά του μετά την απογοήτευση από τον Βισκόντι. Aλλά η «συμμαχία» με τον Τζεφιρέλι δεν άρεσε στον Βισκόντι. Δεν είχε συνηθίσει να τον αποφεύγουν και είχε ενοχληθεί που ο πρώην βοηθός και φίλος του, για του οποίου την επιτυχία ευθυνόταν κατά πολύ, τώρα τον συναγωνιζόταν. Ο Μενεγκίνι ισχυρίζεται ότι ο Βισκόντι έβαλε μια ομάδα θιασώτες του να συκοφαντήσουν τον Τζεφιρέλι στο Μιλάνο και να αποδώσουν το κακοπροαίρετο κουτσομπολιό στην Κάλλας.

Aφού αντιμετώπισε την Κάλλας και διαπίστωσε ότι δεν είχε καμία σχέση με το μοχθηρό κουτσομπολιό, ο νεαρός σκηνοθέτης από την Τοσκάνη, προκάλεσε τον Βισκόντι. Είχαν ένα σοβαρό καυγά, που λέγεται πως κατέληξε σε σωματική βία, αλλά τελικά προέκυψε μια ανενεωμένη και ακόμα στενότερη φιλία. Αυτή που ήταν η αιτία του καυγά τους, τώρα έγινε ο σύνδεσμός τους…»

«ΕΚΕΙΝΟΣ Ο ΦΡΙΧΤΟΣ ΩΝΑΣΗΣ…»

Όπως και να ΄χει, η Κάλλας υπήρξε πάντα για τον Τζεφιρέλι, ένα σημείο αναφοράς. Στην αυτοβιογραφία του, την αντιμετωπίζει σαν θεά με γήινα πάθη -και, φυσικά, δεν κρύβει την απέχθειά του για τον Ωνάση που την κατέβασε από το βάθρο της με βίαιο τρόπο για να τη σύρει μες σε μια ζωή φτηνής, «κοσμοπολίτικης γκλαμουριάς». Ως σκηνοθέτης, ο Μαέστρο λάτρευε την Κάλλας, όμως στεκόταν με δισταγμό μπροστά στην Μαρία, την οποία περιέγραφε ως «ένα δύσκολο μίγμα καλλιτεχνικής ιδιοφυϊας και μικροαστικής ανοησίας!» «Ήταν μάλλον απλοϊκή… δεν μπορώ να πω ανόητη, αλλά μάλλον μπανάλ, όχι αυτό που θα έλεγες «ένα ενδιαφέρον σεξουαλικό «ζώο». Οι ορίζοντές της ήταν πολύ περιορισμένοι -της αρκούσαν οι μικραστικές χαρές».

 Το

 










Αν το άρθρο μας σας άρεσε, πατήστε

Παρακαλούμε, κάντε

Άλλες ειδήσεις για Σύγχρονη Ζωή

Δημοφιλή Βίντεο

Μικρές Αγγελίες
Γίνε μέλος στη σελίδα μας στο facebook Ακολούθησε μας στο Twitter
axon
Αγγλικά Γερογιώκας
ΙΕΚ Όμηρος
Αστικό Βόλου
Νέος Αγών
ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑ 96FM
ΠΟΕΚΑ
Κατηγορίες

Ακολουθήστε μας
Facebook Twitter Youtube Rss Feed
  ^