Electronet Β.Κ. Καζάνα

Ειδήσεις, νέα για Σύγχρονη Ζωή

Καφές πριν τον ύπνο: Το απίστευτο καλό που δεν γνώριζες ότι σου κάνει

SELF HEALTH

Καφές πριν τον ύπνο: Το απίστευτο καλό που δεν γνώριζες ότι σου κάνει
09.01.2019 | 17:36

 

Αν αποφεύγεις να πίνεις καφέ πριν τον ύπνο, ενδέχεται να κάνεις μία αναθεώρηση.

 

Ο καφές πριν τον ύπνο σε «χαλάει», γι αυτό και τον αποφεύγεις τουλάχιστον ένα δίωρο προτού πέσεις στο κρεβάτι. Είναι μία συνήθεια που έχουν πολλοί άνθρωποι, ειδικά όσοι δεν εμφανίζουν «ανοσία» στις τονωτικές ιδιότητες του καφέ. Αν σου πω όμως πως ο καλύτερος τρόπος για να πάρεις έναν υπνάκο είναι αφού πιεις τον καφέ σου, πώς θα νιώσεις;

Είναι το λεγόμενο coffee nap σύμφωνα με την επιστήμη, το οποίο συνδυάζει καφέ και σύντομο ύπνο, διάρκειας 20-30 λεπτών, κάτι που η κοινή λογική θεωρεί σχεδόν απαγορευτικό. Τι επιτυγχάνεται; αν πιεις καφέ και κοιμηθείς απευθείας, με το που θα ξυπνήσεις, θα είσαι πολύ πιο δραστήρια και διαυγής. Η καφεΐνη επηρεάζει το μυαλό και μεγιστοποιεί την εγρήγορση.

Η ακριβής λειτουργία του είναι η εξής: αφού απορροφηθεί μέσω του λεπτού εντέρου, ο καφές θα περάσει στο αίμα και θα διασχίσει τη διαδρομή μέχρι τον εγκέφαλο. Εκεί, θα επιδράσει στους υποδοχείς, οι οποίοι θα τον υποδεχτούν με παρόμοιο τρόπο όπως και την αδενοσίνη, μια βιοχημική ένωση που αποτελεί τον σημαντικότερο φορέα βιολογικής ενέργειας και διαδραματίζει αποφασιστικό ρόλο στον μεταβολισμό. Αυτό που κάνει η καφεΐνη ακριβώς σ αυτή τη φάση είναι να εμποδίσει τους υποδοχείς να δεχθούν την αδενοσίνη σε υψηλά επίπεδα, κι αυτό οδηγεί στη μείωση της κούρασης. Παράλληλα, ο ύπνος είναι μία λειτουργία που έτσι κι αλλιώς «καθαρίζει» τον εγκέφαλο από την αδενοσίνη. Το «ταξίδι» της καφεΐνης μέχρι τον εγκέφαλο παίρνει τουλάχιστον 20 λεπτά, τα οποία αρκούν τόσο ώστε να εισέλθει ο εγκέφαλός σου στα βαθύτερα στάδια του ύπνου όσο και για να αποβάλλει την αδενοσίνη. Είναι θέμα χημείας και σωστού timing.

Οι επιστήμονες που έχουν ασχοληθεί με το συγκεκριμένο ζήτημα πίνουν «νερό» στ όνομα του καφέ πριν τον ολιγόλεπτο ύπνο κι αυτό γιατί σχετικές έρευνες έχουν δείξει πως πράγματι, όσοι ήπιαν καφέ, κοιμήθηκαν λίγο και αφού σηκώθηκαν, έριξαν νερό στο πρόσωπό τους, έκαναν λιγότερα λάθη, σημείωναν καλύτερες επιδόσεις σε τεστ μνήμης, έδειχναν πιο φρέσκοι και ένιωθαν λιγότερο κουρασμένοι σε σχέση με τους υπόλοιπους.

Πριν τη σιέστα λοιπόν, ψήσε έναν καφέ.

Πηγή ladylike.gr



Αν το άρθρο μας σας άρεσε, πατήστε

Παρακαλούμε, κάντε

Άλλες ειδήσεις για Σύγχρονη Ζωή

Δημοφιλή Βίντεο

Γίνε μέλος στη σελίδα μας στο facebook Ακολούθησε μας στο Twitter
ΚΤΕΛ Μαγνησίας E-Ticket
Fashion City Outlet

Κατηγορίες

Ακολουθήστε μας
Facebook Twitter Youtube Rss Feed
  ^