ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΝΕΑ ΓΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Στην τελική ευθεία ο σιδηροδρομικός διαγωνισμός Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα
Απομένει μια έγκριση από τη Διαχειριστική Αρχή

Στην τελική ευθεία περνούν οι δύο σιδηροδρομικοί διαγωνισμοί της ΕΡΓΟΣΕ για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και την ολοκλήρωση της διπλής γραμμής Αίγιο-Ρίο. Τα δύο έργα βρίσκονται στην προσυμβατική τους περίοδο και στόχος είναι η υπογραφή των συμβάσεων εντός Φθινοπώρου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα δύο έργα έχουν ολοκληρώσει τον έλεγχο των συμβάσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Απομένει μια έγκριση από τη Διαχειριστική Αρχή η οποία αναμένεται από μέρα σε μέρα. Ακολούθως τα δύο έργα θα παρουσιαστούν στη Βουλή. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η σύμβαση για το έργο ηλεκτροκίνησης Παλαιοφάρσαλου-Καλαμπάκας έχει εγκριθεί απο το Ελεγκτικό Συνέδριο ήδη από το καλοκαίρι.
Με αυτά τα έργα ολοκληρώνεται η δημοπράτηση μεγάλων σιδηροδρομικών έργων μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα ακολουθήσει “επόμενη δόση” με το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Ανάδοχοι είναι: η ΑΒΑΞ για το πρώτο έργο και το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ για τη γραμμή Αίγιο-Ρίο
Δύο πολύ σημαντικά έργα για την εξέλιξη του δικτύου
Τα δύο παραπάνω έργα είναι εξαιρετικά σημαντικά για την βελτίωση και εξέλιξη του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα θα δώσει τη δυνατότητα για δρομολόγηση σύγχρονων τρένων από την Αθήνα μέχρι την πόλη των Μετεώρων.
Με την λειτουργία της ηλεκτροκίνησης η διαδρομή Αθήνα-Καλαμπάκα θα μπορεί να καλύπτεται σε λιγότερο από 3 ώρες με αναβάθμιση της σιδηροδρομικής ασφάλειας αλλά και της εμπειρίας του επιβάτη. Αν δεν έχουμε καθυστερήσεις, το 2026 θα μπορούν να ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια με ηλεκτροκίνητα τρένα.
Παράλληλα είναι το πρώτο βήμα για την μελλοντική σχεδιαζόμενη επέκταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι τα Ιωάννινα και την Ηγουμενίτσα. Για τη νέα γραμμή υπάρχει εγκεκριμένο κονδύλι από το CEF II για να προχωρήσουν οι μελέτες.
Το τρένο στην Πάτρα
Το δεύτερο έργο αφορά την επαναλειτουργία της γραμμής από το Αίγιο μέχρι το Ρίο. Δεν θα έχει πλέον καμία σχέση με την παλαιά μετρική γραμμή. Θα είναι διπλή, ηλεκτροκινούμενη, με σηματοδότηση και δυνατότητα για ταχύτητες έως και 200χλμ/ώρα σε κάποια τμήματα.
Θα κάνει πραγματικότητα την επιστροφή του τρένου στην Πάτρα καθώς θα φτάσει κυριολεκτικά μέχρι την είσοδο της πόλης. Εφόσον τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, το 2026 θα ξεκινήσουν τα πρώτα εμπορικά δρομολόγια με ηλεκτροκίνητα τρένα. Το δρομολόγιο με ένα express τρένο θα διαρκεί λιγότερο από 2 ώρες.
Στο τμήμα Αίγιο-Ρίο συμπεριλαμβάνεται και η σήραγγα Παναγοπούλας όπου με 4,5 χιλιόμετρα θα γίνει η 4η μεγαλύτερη στη χώρα, πίσω από εκείνη της Όθρυος, του Καλλιδρόμου και των Τεμπών.
Στη νέα γραμμή Αίγιο-Ρίο οι σταθμοί θα είναι όλοι καινούργιοι, όπως συνέβη άλλωστε και στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο. Σημαντικό στοιχείο βέβαια θα είναι να προβλεφθεί η ύπαρξη οδικών προσβάσεων για την ομαλή ένταξη τους στην λειτουργία των περιοχών που θα εξυπηρετούν.
Τέλος, με το έργο αυτό θα απομένει πλέον το τελευταίο τμήμα από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας που ολοκληρώνει πλήρως την σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Πάτρα. Ο διαγωνισμός για αυτό το τμήμα ξεκίνησε φέτος.
Η επόμενη γενιά έργων
Για το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 έχει προβλεφθεί η δημοπράτηση νέων σημαντικών έργων που συμπληρώνουν ή αναβαθμίζουν το δίκτυο. Οι πιο σημαντικοί από αυτούς σε επίπεδο νέων έργων είναι η αναβάθμιση της υποδομής στο τμήμα ΣΚΑ-Οινόη ύψους 120 εκατ. ευρώ και η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας.
Με το πρώτο έργο θα επιτραπεί στα τρένα να αναπτύσσουν αρκετά μεγαλύτερες ταχύτητες ενώ με το δεύτερο θα μπορεί να συνδεθει το ελληνικό με το βουλγαρικό σιδηροδρομικό ηλεκτροκίνητο δίκτυο.
Παράλληλα τόσο τα έργα ηλεκτροκίνησης Κιάτο-Αίγιο, Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, Λάρισα-Βόλος, Β` φάση Κεντρικού Σταθμού Αθηνών και η γραμμή Αίγιο-Ρίο, θα ολοκληρωθούν μέσω του ΕΣΠΑ 2021-2027 ως έργα-γέφυρες, δηλαδή έργα που χρηματοδοτούνται από δυο συνεχόμενα ευρωπαϊκά προγράμματα.
Πηγή: ypodomes.com
- ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΖΩΗ | 02.10.2023 | 13:37
Όχι μόνο συμμετείχε στον αγώνα και κατάφερε να τερματίσει, αλλά στο τέλος χόρεψε και κρητικούς χορούς, με τους αθλητές! - ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ | 02.10.2023 | 13:09
Κι όμως ο Κασσελάκης πήρε το φτυάρι και,..έβγαλε τα παπούτσια για να μπει σε σπίτι πλημμυροπαθούς στο Βόλο - ΑΘΛΗΤΙΚΑ | 02.10.2023 | 12:50
Νέα εποχή στην Εθνική: Ανακοινώθηκε ο Σπανούλης! - ΥΓΕΙΑ | 02.10.2023 | 12:44
Μ. Βικελής, νευρολόγος: Η ημικρανία δεν είναι δικαιολογία - ΒΟΛΟΣ | 02.10.2023 | 12:43
Στον Βόλο ο Κασσελάκης συναντήθηκε με επιτροπή αγώνα πολιτών – Ο διάλογος με πλημμυροπαθή μαθητή - ΕΛΛΑΔΑ | 02.10.2023 | 12:36
Πάτρα: Ηλικιωμένος παρασύρθηκε από αμαξοστοιχία - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 02.10.2023 | 12:34
Ο Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Κώστας Τζανακούλης στηρίζει τον Κώστα Αγοραστό (ΦΩΤΟ) - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 02.10.2023 | 12:33
Market Pass: Ολοκληρώνονται σήμερα Δευτέρα 2 Οκτωβρίου οι πληρωμές
- ΛΑΡΙΣΑ | 01.10.2023 | 10:53
Πλημμύρες -Λάρισα: Πλήθος πιστών στη λιτάνευση της εικόνας της Παναγίας στο ανάχωμα στα Ταμπάκικα (ΦΩΤΟ) - ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ | 01.10.2023 | 20:36
Η Μπετη Μαγρίζου γράφει για το θάνατο του συζύγου της και... τα κακώς κείμενα της δημόσιας Υγείας στη Λάρισα - ΛΑΡΙΣΑ | 01.10.2023 | 12:35
Κινητοποίηση με τρακτερ στον Πλατύκαμπο και τα χωριά της Βόλου για τις πλημμύρες - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 01.10.2023 | 09:48
POS: Υποχρεωτικά από το νέο έτος σε ταξί, περίπτερα και άλλους 7 κλάδους - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 02.10.2023 | 00:19
Πόρισμα εμπειρογνωμόνων για τη Θεσσαλία: Οι πέντε «πληγές» και τα οκτώ άμεσα μέτρα που προτείνονται - ΚΑΡΔΙΤΣΑ | 01.10.2023 | 14:45
Βούλιαξε ξανά ο Παλαμάς, αυτή τη φορά από κόσμο στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τις πλημμύρες (ΦΩΤΟ) - ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ | 01.10.2023 | 10:32
Ποιά τα φαβορί για τις εκλογές σε περιφέρεια Θεσσαλίας και δήμους Λαρισαίων και Βόλου με βάση τις στοιχηματικές - ΛΑΡΙΣΑ | 01.10.2023 | 17:03
Λάρισα: Απειλή ανεργίας για 650 εργαζόμενους σε πλημμυρισμένο εργοστάσιο