Θεσσαλία Τηλεόραση - Λάρισα, Βόλος, Καρδίτσα, Τρίκαλα

Ειδήσεις, νέα για Λάρισα

Καθυστερεί η μελέτη του δρόμου καρμανιόλα Λάρισα - Φάρσαλα - πιέζει το υπουργείο ο Αγοραστός

Εδώ και μία εικοσαετία το έργο έμπλεξε στα γρανάζια των κερδών των παραχωρησιούχων

Καθυστερεί η μελέτη του δρόμου καρμανιόλα Λάρισα - Φάρσαλα - πιέζει το υπουργείο ο Αγοραστός
10.08.2017 | 21:39

Μεγάλες είναι οι αντιδράσεις κατοίκων της περιοχής Φαρσάλων και του δήμου Κιλελέρ, αλλά και επαγγελματιών της Λάρισας που κανουν καθημερινά τη διαδρομή, για το δρόμο-σοκάκι, όπως τον χαρακτηρίζουν Φαρσάλων- Λάρισας, που έχει αναδειχτεί σε καρμανιόλα... Όπως αναφέραμε και σε χθεσινό μας σχόλιο δέχεται καθημερινά μεγάλο όγκο φορτηγών που ανεβαίνουν από Λαμία-Δομοκό και από εκεί συνεχίζουν για Θεσσαλονίκη, μέσω του κόμβου της Νίκαιας, για να αποφύγουν 4 σταθμούς διοδίων (δύο στα τούνελ έξω από τη Λαμία στον ΠΑΘΕ, ένα στην Πελασγία και ένα στο Μοσοχώρι).

 Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός με τον οποίο επικοινωνήσαμε τονίζει ότι είναι έργο αρμοδιότητας του υπουργείου Υποδομών, αλλά ο ίδιος πιέζει για την ολοκλήρωση της μελέτης που έπρεπε να έχει παραδοθεί εδώ και μήνες, αλλά οι υπηρεσίες του υπουργείου, κάνουν λόγο για τέλος του έτους...

 Το μόνο που μπορεί να κάνει η περιφερεια και εμπίπτει στς αρμοδιότητές της, πέρα από τις συνεχείς οχλήσεις στις τεχνικές υπηρεσίες, αλλά και τον ίδιο τον υπουργό Υποδομών κ. Σπίρτζη, είναι να προκηρύσσει κατά καιρούς εργολαβίες για τη συντήρηση του δικτύου, το οποίο έχει υποστεί σημαντικές καθιζήσεις από τις δεκάδες νταλίκες που τον διέρχονται  καθημερινά, αλλά και από τα πλημμυρικά φαινόμενα που έιχαμε φέτος ακόμη και μέσα στο καλοκαίρι, όπως στο Ζάππειο και τη Χαρά που κατέβηκε όλη η λάσπη και το χώμα από τα χωράφια στο οδόστρωμα...

 Καθυστερεί

 Ήδη η περιφέρεια έχει δημοπρατησει 4.7 εκατομμύρια ευρώ για τη συντήρηση του δρόμου Λάρισα- Φαρσαλα και περί τα 6,5 εκατ. ευρώ για το δρόμο Φάρσαλα- Βόλος, αλλά αυτές είναι λύσεις εμβαλωματικές, αφού ο δρόμος χρειάζεται νέα χάραξη με καλύτερα γεωμετρικά στοιχεία.. Φαρσαλινοί και λαρισαίοι που διαβαίνουν το δρόμο καθημερινά λένε ήμουν νιός και γέρασα αφού η υπόθεση της ανακασκευής του έχει πάνω από μία 20ετία και μάταια ανέμεναν από το Φαρσαλινό στην καταγωγή, υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά να τον προχωρήσει.. Μ΄λιστα σημειώνουν πως με προκλητικό τρόπο, ο υπουργός που εδώ και δεκαετίες είναι μόνιμος κάτοικος Αθηνών, έβαλε και έφτιαξνα μόνο το δρόμο από την ΠΑΘΕ στο ύψος του Νέου Μοναστηρίου, μέχρι το χωριό του της Αγία Τριάδα!.

 Η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της μελέτης είναι δυσανάλογη με τη σπουδαιότητα του έργου και για αυτό πιέζουμε σχεδόν σε καθημερινή βάση, τονίζει ο περιφερειάρχης, υπενθυμίζοντας ωστόσο και κάτι πολύ σημαντικό:

 Με βάση τηι σύμβαεις που έχουν υπογραφεί με την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου απαγορεύεται ο δρόμος Λάρισα - Φάρσαλα και η παλιά οδός Λάρισας - Βόλου, να φέρουν διαχωριστική νησίδα και να είναι προδιαγραφών εθνικού δικτύου, γιατί έτσι θεωρεί ο παραχωρησιούχος ότι θα έχει απώλεια εσόδων...

 Με το δρόμο Φαρσάλων - Λάρισας, όμως υπάρχει και κάτι άλλο εξίσου σημαντικό, καθώς έχει την ατυχία, να βρίσκεται στη μέση από δύο εθνικούς οδικούς άξονες , τον ΠΑΘΕ και τον Ε-65, οι οποίοι κατσκευάζονται ή κατασκευάστηκαν με συμβάσεις παραχώρησης (ΣΔΙΤ).

 Είναι προφανές ότι αν γινόταν ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο που να συνδέιε τη Λάρισα με τα Φάρσαλα, τότε όλοι θα όδευαν προς Αθήνα μέσω αυτού και του Δομοκού, γιατί πέρα από τα διόδια που γλιτώνουν, είναι και η πιο σύντομη διαδρομή, αλλά προς το απρόν δεν έιναι σαφαλής αφού χάνονται συχνά πυκνά ανθρώππινες ζωές σε δυτυχήματα κατά μήκος του...

 Ο Γουόρεν Άλμοντ , πρόεδρος της καναδικής μη κυβερνητικής οργάνωσης «Δημοκρατία και Δικαιώματα» λέει: «Ζούμε σε έναν κόσμο στον οποίο η παραβίαση ενός κανόνα διεθνούς εμπορίου είναι απείρως σοβαρότερη από την παραβίαση ενός δικαιώματος του ανθρώπου».

 Η απώλεια λοιπόν τυχόν εταιρικών κερδών για την κοινοπραξία τραπεζών και τεχνικών εταιρειών είναι πολύ σοβαρότερη από την απώλεια ανθρώπινων ζωών καθημερινά στους δρόμους-καρμανιόλες από Λάρισα προς Φάρσαλα και από Λάρισα προς Βόλο, μέσω του παλιού οδικού δικτύου...

Γ.Κ.





Αν το άρθρο μας σας άρεσε, πατήστε

Άλλες ειδήσεις για Λάρισα

comments powered by Disqus
ΙΕΚ Openmellon
Γίνε μέλος στη σελίδα μας στο facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
4ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανάπτυξη της Ελληνικής Γεωργίας
Πληροφορίες


Ακολουθήστε μας
  ^