Θεσσαλία Τηλεόραση - Λάρισα, Βόλος, Καρδίτσα, Τρίκαλα

Λαρισαϊκά & Σχόλια

Η ανάπτυξη της Θεσσαλίας προϋποθέτει σχεδιασμό και πόρους

Του Γιάννη Κολλάτου

Η ανάπτυξη της Θεσσαλίας προϋποθέτει σχεδιασμό και πόρους
21.10.2017 | 11:53
Νέος Αγων


 Όταν μιλάμε για ανάπτυξη και παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας στο νου μας πρέπει να έχουμε τη Θεσσαλία, όπου η πραγματική παραγωγή της, είναι εκείνη που διατηρεί μία ισορροπία στο ΑΕΠ της χώρας και δίνει δυνατότητες ανάκαμψης σε μία αναιμική μεταπρατική εθνική οικονομία…
  Εδώ παράγεται το 40% του εθνικού μας προϊόντος της φέτας, εδώ το 2% της παγκόσμιας παραγωγής αμυγδάλου, εδώ το 40% ενός από τα πιο εξαγώγιμα αγροτικά προϊόντα του βαμβακιού, το 30% του σκληρού σίτου, το 30% του γάλακτος, το 50% των οσπρίων, το 40% της βιομηχανικής τομάτας, τo 70% του τσίπουρου της χώρας και πάει λέγοντας…
Ο πρωτογενής τομέας αλλά και οι επιχειρήσεις μεταποίησης που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλία, αποτελούν τον κύριο μοχλό ανάπτυξής της.


Χρήζουν όμως υποβοήθησης από την πολιτεία και μέτρων ώστε να ανακοπεί η φθίνουσα πορεία τους, στα χρόνια της ύφεσης.
Το αναπτυξιακό συνέδριο της Θεσσαλίας, που διεξήχθη το διήμερο 10 και 11 Οκτωβρίου στη Λάρισα, ανέδειξε τις εγγενείς αδυναμίες της πολιτείας να κατανείμει πόρους για την ανάπτυξη της περιφέρειας μας, λόγω των ισχνών δημοσιονομικών πόρων. Πάρτε για παράδειγμα ποια είναι σήμερα η κατάσταση στη Θεσσαλίας σε βασικούς τομείς:


-Αγροτική οδοποιία: Δεν μπορεί με 3 εκατομ. ευρώ να κάνει καμία περιφέρεια σοβαρό πρόγραμμα αγροτικής οδοποιίας πολύ δε περισσότερο όταν οι δήμοι έχουν καταθέσει προτάσεις για 14 κατ. Ευρώ έργα, πρόσβασης στην αγροτική γη και στις κτηνοτροφικές μονάδες


-Συλλογικά δίκτυα άρδευσης. Το μεγαλύτερο πρόβλημα στην Ανατολική Θεσσαλία είναι το κόστος νερού, για αυτό εγκαταλείπονται δυναμικές καλλιέργειες και στη θέση τους μπαίνουν ξερικές που δεν δίνουν προστιθέμενη αξία στο παραγόμενο προϊόν. Αλλά και στη Δυτ. Θεσσαλία το πρόγραμμα επέκτασης της άρδευσης με σταγόνα, π ου σημαίνει εξοικονόμηση νερού και χρημάτων, άρα μείωση του κόστους παράγωγης, έχει χαμηλή απορροφητικότητα.
  Η λύση των μικρών και μεσαίων φραγμάτων σε αντικατάσταση του έργου μεταφορά νερού από τον Αχελώο δεν βρίσκει σύμφωνους τους Θεσσαλούς αγρότες, αφού το κόστος αυτών των εναλλακτικών έργων που είναι 7πλάσιο σύμφωνα με τις εκτιμήσεως μας από το κόστος αποπεράτωσης του Αχελώου, θα το επωμιστούν οι ίδιοι μέσω της ανάκτησης από τα πρόστιμα για το περιβαλλοντικό τέλος και του ¨πράσινου ταμείου»…


  Οι αγρότες της Θεσσαλίας αισθάνονται εκτεθειμένοι στον ευρωπαϊκό και παγκόσμιο ανταγωνισμό αφού έχουν 5πλάσιο κόστος ενέργειας από το μέσο ευρωπαϊκό όρο, δεν έχουν πλέον μειωμένο κόστος καυσίμων, μετά την κατάργηση της επιστροφής του ΕΦΚ πετρελαίου, είναι οι μοναδικοί στην Ευρώπη των 27 στους οποίους φορολογούνται οι επιδοτήσεις, έχουν 6πλάσιο κόστος αγροτικής πίστης από το μέσο όρο της ευρωζώνης, έχουν χαμηλή κάλυψη ζημίας στο 1/3 της ευρωζώνης και κυρίως με τη διπλή φορολόγηση τους με ασφαλιστικό και φορολογικό, όπως και οι υπόλοιποι επιχειρηματίες, γιατί έτσι πρέπει να τους βλέπουμε, δεν έχουν κίνητρο για να παράγουν πλούτο για την εθνική οικονομία..


- Αντίστοιχα είναι και τα προβλήματα στη μεταποίηση και εν γένει στο δευτερογενή τομέα της Θεσσαλίας. Όσοι έχουν διατηρήσει τα εργοστάσιά τους στην περιοχή μας και δεν έφυγαν για Βουλγαρία αισθάνονται εντελώς αβοήθητοι και απροστάτευτοι από την πολιτεία, με αυτό το κόστος ενέργειας , όπου έχουμε τον 5πλάσιο ΕΦΚ, με αυτό το εργοδοτικό κόστος, αυτή τη φορολογία και κυρίως με τα capital controls και την έλλειψη ρευστότητας αλλά και δανειακών κεφαλαίων για την ανάπτυξη τους…
  Εν ολίγοις παρά τις γενναίες ενέσεις από το ΠΕΠ Θεσσαλίας, το οποίο τρέχει με εξαιρετικούς ρυθμούς, υπάρχει μια τάση αποεπένδυσης στην περιφέρεια μας, η οποία για να ανακοπεί χρειάζεται τολμηρό σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης και υποβοήθησης αυτών των νευραλγικών κλάδων της εθνικής οικονομίας…


  Απαιτείται μείωση των φορολογικών συντελεστών και των συντελεστών των ασφαλιστικών εισφορών και κυρίως επαναφορά της επιστροφής του ΕΦΚ πετρελαίου, πράγμα που ισχύει για τις τουριστικές επιχειρήσεις και καλώς ισχύει. Αν θέλουμε να συνδέσουμε τον τουρισμό με το αγροδιατροφικό μας προϊόν αυτό πρέπει να γίνει άμεσα….


Πάμε στα έργα υποδομής:
Δρόμος Λάρισα – Φάρσαλα. Μεγάλη καθυστέρηση στην παράδοση της μελέτης από το υπουργείο Υποδομών.
Δρόμος Καρδίτσα – Αγρίνιο (παραμεγδόβεια χάραξη) κολλημένος από το 2010, στην κατασκευή ενός γεφυριού.
Κόμβος Πυργετού στην ΠΑΘΕ. Το ίδιο καθυστερεί η μελέτη με αποτέλεσμα τα παράλια της Λάρισας να αποτελούν για τον επισκέπτη από τη Β. Ελλάδα και από τα Βαλκάνια, «τρύπα στη γεωγραφία»…


Ε-65 . Για τους Θεσσαλούς είναι αδιαπραγμάτευτη η σύνδεσή της με την Εγνατία και την ΠΑΘΕ. Διαφορετικά έχουμε έναν άχρηστο τυφλό πεδινό δρόμο που συνδέει απλά την Ξυνιάδα με τα Τρίκαλα. Η εξαγγελία στο αναπτυξιακό συνέδριο ότι τα έργα αυτά της βόρειας και νότιας σύνδεσης, θα δημοπρατηθούν το 2018, μένει να υλοποιηθεί
Ολοκλήρωση των αρδευτικών Σμοκόβου με κλειστούς αγωγούς για να μην σπαταλούνται πολύτιμοι υδάτινοι πόροι.
Ηλεκτροκίνηση σιδηροδρομικού δικτύου Θεσσαλίας. Εδώ είναι απορίας άξιο πως η περιφέρεια με λιγότερους πόρους από τα τομεακά των υπουργείων έχει προχωρήσει στη συμβασιοποίηση της ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρομικού άξονα της Δυτικής Θεσσαλίας (Παλαιοφαρσαλα- Καλαμπάκα) και το υπουργείο δεν έχει ακόμη προχωρήσει τον ανατολικό άξονα την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Βόλου- Λάρισας..
Εν ολίγοις θα λέγαμε ότι επί δεκαετίες οι Θεσσαλοί ακούν για ανάπτυξη και ανάπτυξη δεν βλέπουν, παρά το γεγονός ότι η συνεισφορά τους στο ΑΕΠ της χώρας και στις εξαγωγές, είναι πολλαπλάσια των παρεχόμενων από την πολιτεία πόρων.. Είναι αυτό που λένε ότι κουράστηκαν να είναι θεατές λόγων και ακροατές έργων…



Αν το άρθρο μας σας άρεσε, πατήστε

Δείτε ακόμα

comments powered by Disqus
Τζαβέλλας - Θέρμανση - Φυσικό Αέριο
Γίνε μέλος στη σελίδα μας στο facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
100 Χρόνια ZAGORIN
ΚΤΕΛ Μαγνησίας E-Ticket
Φαίδων Αρτοποιήματα
Πληροφορίες


Ακολουθήστε μας
  ^