Θεσσαλία Τηλεόραση - Λάρισα, Βόλος, Καρδίτσα, Τρίκαλα

Λαρισαϊκά & Σχόλια

Γιατί οι νταλίκες προτιμούν Δομοκό - Φάρσαλα αντί της ΠΑΘΕ

Τα λάθη στο στρατηγικό σχεδιασμό στη δεκαετία του ΄90...

Γιατί οι νταλίκες προτιμούν Δομοκό - Φάρσαλα αντί της ΠΑΘΕ
25.09.2017 | 13:23

 Πληθαίνουν καθημερινά τα παράπονα όσων κάνουν τη διαδρομή Λάρισα- Φάρσαλα, για την επικινδυνότητα του δρόμου, ο οποίος πλέον παραλαμβάνει τοο φόρτο από δεκάδες νταλίκες που κατευθύνονται από Λαμία προς Θεσσαλονίκη και στρίβουν για Δομοκό για να αποφύγουν τα 4 στη σειρά διόδια μέχρι τη Λάρισα... Τα τροχαία ατυχήματα με τις νταλίκες να έρχονται καθρεφτάκι- καθρεφτάκι σε αυτό το στενό δρόμο, είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο...

 Όπως εξήγησε ο πριφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός στο Μαγκαζίνο της Θεσσαλίας , υπάρχει μία ανεξήγητη  καθυστέρηση στην υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών για την εκπόνηση της μελέτης Λάρισα- Φάρσαλα, που θα ανακουφίσει όσους κάνουν καθημερινά τη διαδρομή σε ένα δρόμο με δύσκολα γεωμετρικά χαρακτηριστικά που είναι σχεδιασμένος πριν από δεκαετίες..

 Φυσικά η λύση. κατέληξε ο περιφερειάρχης, είναι η αστυνόμευση για την απαγόρευση της εισόδου των νταλικών από Λαμία προς Δομοκό..

 Όμως φίλος της στήλης οδηγός φορτηγού έδωσε και μία άλλη εξήγηση γιατί οι συνάδελφοί του προτιμούν τη διαδομή Λαμία- Δομοκός- Φάρσαλα - Λάρισα, πέραν του κόστους των διοδίων:

 Η διαδρομή αυτή έναντι της εναλλακτικής της ΠΑΘΕ είναι κατά 45 χιλιόμετρα συντομότερη στο τμήμα Λαμία- Λάρισα, παρά τη συντόμευση με τις σήραγγες μετά την Πελασγία (παλαιότερα πριν αυτές κατασκευαστούν, ήταν 60 χιλιόμετρα συντομότερη) . Έτσι οι οδηγοί γλιτώνουν και καύσιμα αλλά κυρίως και πολύτιμο χρόνο που στις μεταφορές είναι σημαντικός...

 Αυτό δείχνει και το μέγεθος της ανεξήγητης εμμονής του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ στα μέσα της δεκαετίας του 1990, να προκρίνει τη λύση της υποθαλάσσιας ζεύξης Μαλιακού, που στη συνέχεια εγκαταλείφθηκε, αφού δαπανήθηκαν σημαντικά κονδύλια για την εκπόνηση της μελέτης, αντί της προτεινόμενης από το ΤΕΕ Κεντροδυτικής Θεσαλίας, παράκαμψης του Δομοκου, για τη συντόμευση της διαδρομής Λαμία- Λάρισα, ή αλλιώς Αθήνα - Θεσσαλονίκη (ΠΑΘΕ).

 Τότε έγινε το στρατηγικό λάθος στη χάραξη των εθνικών και διευρωπαϊκών αξόνων και η επιμονή των παραγόντων της Μαγνησίας για παραλιακή χάραξη, υπερίσχυσε της ορθολογικής λύσης της παράκαμψης Δομοκού, η οποία αποτελεί και την όδευση των σιδηροδρομικών  δικτύων, αλλά και του αγωγού φυσικού αερίου...

 Η ευθεία είναι συντομότερη κάθε τεθλασμένης έλεγε πριν απο 2400 χρόνια ο μεγάλος γεωμέτρης Ευκλείδης, αλλά αυτό το αξίωμα λησμόνησαν για λόγους μικρο-παραγοντισμού όσοι σχεδίαζαν τότε , με στρεβλό τρόπο όπως αποδείχτηκε, την ανάπτυξη της χώρας...

Γ.Κ.

 



Αν το άρθρο μας σας άρεσε, πατήστε

ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑ 96FM

Δείτε ακόμα

comments powered by Disqus
Θες Γάλα e-shop
Γίνε μέλος στη σελίδα μας στο facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Τζαβέλλας - Θέρμανση - Φυσικό ΑέριοΠάρκο των Ευχών100 Χρόνια ZAGORIN
ΚΤΕΛ Μαγνησίας E-TicketΚρεοπωλείο Φάρμα Μπαϊράμογλου
Φαίδων Αρτοποιήματα
Πληροφορίες


Ακολουθήστε μας
  ^